Hicab ve Hicap kavramları her nekadar karıştırılsada bana göre temelde aynı şeyi ifade etmektedir. Çünkü müminin tesettirüde ahlakıda kimliğinin bir göstergesidir. Her şartta hem tesettürü hem utangaçlığı ahlaki kokuşmuşluğun, ahlaksızlığın, şıklık ve gösteriş aracı olarak kullandığı bir aksesuar yada davranış biçimi değil, vahyin şahitliğini yaptığı bir dinin bir yaşam modelini yerine getirilmesidir. Hicabın da, hicapın da amacı ve misyonu her tür çarpık mantalitelerin uğraşlarıyla saptırılamaz. Mümin vahyi hayatında bir rehber olarak gören, ifsad olmuş insan topluluklarını bu çağrıya davet eden müminler olarak öncelikle takva yı her açıdan kuşanmaya adandığı bir kavram. Hicapımız ancak bu takva erdemliliği anlamını bulur.