Evvela Allah razı olsun Usta.
Usta tabirini kullanmayı seviyorum, zira samimiyeti nezdinde pekiştirir.
Editörlük falan geride kaldı lakin yol arkadaşlığımız, dava ve birliktelik iller değişsede devam ediyor. Dernek, cemaat yada stk lar sadece birer araçtır, asıl olan ise amaçlardır. Vahyin deyi mi ile "weatesimu bi hablillah"
Kim hakkımda ne demiş ne duymuşsun bilmem, zira hakkında çokça konuşulan, hikayeler anlatılan isimlerden biriyim

Kendi halinde yaşayan biriyim...
Biz önemli olana sorularımıza gelelim.
Evvela bizler, yani diğer canlı türlerinden farklı olan insan herşeyden önce bir erdem yolcusudur. Yola bu niyet ile çıkar lakin yolda başına gelenler, sapmalar, zorluklar onun bazen ne hana ne de hedefe vardır az. Aksine çoğu zaman yolda eşkiya kesilir, haramileşir....
Sokrates ile bu anlamda neredeyse aynı şeyleri düşünüyorum. İnsan iki şeyden oluşur beden ve ruh...
Beden her canlıda farklı özelliklere sahip olarak var, Ruhta her canlıyı diri tutan özdür. Lakin insanda farklı olarak onu diğer canlılardan (dünyadaki) ayıran şey Beden ve ruhun "us" a sahip olmasıdır. Akıl bilgiyle yol alır...
Bilgisiz insan aklını yitirmiş insandır bu yüzden bilgiye değer veren biri olarak yetiştim.
Benim okuma serüveni İslamla başlamadı. İslamdan önceki dönemdede mükemmel okumalar yapan kitap yalayıp yutan biriydim. Son dönem biraz durulsamda bilgiye ulaşma serüveninde islam sadece analiz yeteneğimi geliştirip doğru bir paradigmaya sahip olmamı sağladı.
Bu süreçte elbetteki savrulmalar yaşadım, yanlışlar hatalar yaptım. Zaafları oldu, zaaflarıma yenik düştüğüm dönemler oldu, belki dahada olacak. Nihayetinde hiç değişmeyen şey bilgi ve erdem yolculuğunda aldığım yoldur.
Uzun mesafeler sabır ve dirayetli aşılır. Sokrates aklını kullanan insanları aşınmaz dağlara benzetir. Haliyle insan neden ve niçin var olduğunu sorgulayıp bunun peşine düştüğü sürece değer bulur. Onu erdemli kılanda bilginin eyleme dönüştürülmesidir. İslam bu anlamda iman süzgeci kullanır. Bilgi ve amel arasında iman süzgeci vardır. Haliyle islam insanda vahyi merkezli bir paradigma inşa eder. Bu yüzden ben müslümanlar erdem yolculuğunda daha şanslı görürüm. Keşke kendileride bunun farkında olurlar.
Ben buradaki ayetin Peygamberin şahsiyetine tüm müslümanlara açık ve net bir mesaj olarak görürüm. Zira ayetler esbabı nuzul, siyak ve sibak gözetilerek okunsa dahi mesajları açısından evrensel özellikler taşır. Müslüman vahyin deyimi ile yüce bir ahlaka sahip olmak zorundadırlar , Sokrates’in deyimiylede erdemli bir toplum için bilgi şarttır. Zira bilgisiz insan cahildir. Erdem bilgiden, ahlaka bilgiden gelir. Zaten ikisi farklı etimolojilere sahip olmayıp aynı şeyi farklı uslupla ifade eder
İkiyle devam edeceğim
