Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Tartışma Din değiştirenlerin isim değiştirmeleri gerekli midir?

Elbette gereklidir edward,arthur,sebastian,marry,elizabeth isminde müslüman ismi duydunmu ben duymadım açıkcası müslüman oluyorsa ne güzel onaki doğru yolu seçmiş elbette müslüman ismi alması gerekir. mesela bakınız

Mehmet Aurelio: Allah'ın bana verdiği en büyük hediye...​

Türkiye'nin ilk yabancı asıllı milli futbolcusu olan Mehmet Aurelio, dikkat çeken açıklamalarda bulundu. TFF 3. Lig ekiplerinden Çorum Belediyespor'da teknik direktör olarak görevini yapan Aurelio, "Üç kızımdan ikisine 'Ayla' ve 'Aylin' isimlerini verdik. Diğer kızımın adı da Mahayla. Türkiye'yi ve Türk insanını çok sevdim. Ailem ve ben burada yaşamaktan çok mutluyuz." dedi.
 
@Qasem,isimle müslüman olunuyor demedim yazdıklarımı kavrayamadın sanırım konulucak isim vardır konulmıcak isim vardır son peygamber ingiliz olsaydı derken bu nasıl bir fikir beyandır 1400 yıl önce ingilizlermi vardı ? kafirler ve müslümanlar vardı hepsinin ismide arapçaydı ebu cehil mesela kafirdi ismine bak arapça :) ingiliz olsaydı zaten ingilizdi müslüman değil bunları söylerken düşünerekmi söylüyorsun yoksa uykulumusunuz ?

Peygamber Efendimiz (asm) Müslüman olanların eski adlarını değiştirmelerini, Müslüman olan fakat Arap olmayan insanların da Arapça adlar almalarını emretmemişler, verilecek adların manalarının güzel olmasını emir buyurmuşlardır.

Bazı adları manaları kötü olduğu için, güzel manaları olan adları da kullanırken olumsuz kullanıldığında kötü manaya geleceği veya sahibi üzerinde kötü tesir bırakacağı için değiştirmişlerdir.
 
@Kadir53, Ebu cehil bir isim değil lakaptır.
Ben sizi anladım galiba siz beni anlamadınız.
İsmin müslümanlığı olmaz. Mana sahip olduğunuz dile göre verilir. Yani isimleri seçerken sahip olduğunuz dine göre değil dile ve kültüre göre verirsiniz.
Arapça olarak ne anlama geldiğinden ziyade sahip olduğunuz dilde ne mana taşıdıkları önemlidir.
Müslüman ve kafirler yoktu, bu tanımlama yanlıştır bana göre. Dinlere göre kategorize ederseniz bile Vahy mesela ehli kitaba kafir demiyor. Kafiride zaten kullandığınız manada kullanmaz vahy.
Örneğin, inne lezine keferu...
Mana :muhakkak o gerçeğin üstünü bile bile örtenler...

Yani demem o ki Müslüman yada islami kimliğe sahip olduğumuz iddiasında olan bizler bukadar katı olmamalıyız.
Allah helalleri ve haramları belirlemiştir.
Harama girmediği sürece insanların kendi tercihlerine saygı duymak gerek.
Burada ki tavırda yine bizim bizden olanlara karşı ki tavrıdır. İman etmeyen bir toplum için değil.
 
Madem öyle diyorsun


Esmaül hüsna
  • Allah(C.C.): Bütün eksikliklerden uzak, eşi benzeri bulunmayan, bütün isimleri kapsayan tek isim, tek ilah. İsimlerin sultanı.
  • Er-Rahmân: Dünyadaki bütün yaratılmışlara merhamet eden.
  • Er-Rahîm: Ahirette, müminlere sonsuz ihsanda, lütufta ve ikramda bulunan.
  • El-Melik: Kainatın sahibi, mülk ve saltanatı sürekli olan.
  • El-Kuddûs: Her türlü eksiklikten uzak olan.
  • Es-Selâm: Her tehlikeden selamete çıkaran.
  • El-Mü'min: Güven veren, koruyan.
  • El-Müheymin: Her şeyi gören gözeten.
  • El-Azîz: İzzet sahibi, her şeyin galibi.
  • El-Cebbâr: Kudret ve azamet sahibi.
  • El-Mütekebbir: Büyüklükte eşi ve benzeri olmayan.
  • El-Hâlık: Yaratan.
  • El-Bâri: Her şeyi uyumlu ve kusursuz yaratan.
  • El-Musavvir: Varlıklara şekillerini veren.
  • El-Gaffâr: Çok mağfiret eden.
  • El-Kahhâr: Her şeye hakim ve galip olan.
  • El-Vehhâb: Karşılıksız hibeler veren.
  • Er-Rezzâk: Rızkını veren.
  • El-Fettâh: Darlıktan kurtaran.
  • El-Alîm: Her şeyi en küçük detaylarını bilen.
  • El-Kâbıd: Dilediğine darlık veren.
  • El-Bâsıt: Dilediğine bolluk veren.
  • El-Hâfıd: Dereceleri alçaltan.
  • Er-Râfi: Şeref vererek yükselten.
  • El-Mu'ız: Dilediğini aziz eden.
  • El-Müzil: Dilediğini zillete düşüren.
  • Es-Semi: Her şeyi işiten.
  • El-Basîr: Her şeyi en iyi gören.
  • El-Hakem: Mutlak hakim olan. Hikmetle hükmeden.
  • El-Adl: Mutlak adil olan.
  • El-Latîf: Bütün incelikleri bilen.
  • El-Habîr: Her şeyden haberdar.
  • El-Halîm: Cezada, acele etmeyen.
  • El-Azîm: Pek yüce.
  • El-Gafûr: Mağfireti bol.
  • Eş-Şekûr: Çok sevap veren.
  • El-Aliyy: Yüceler yücesi.
  • El-Kebîr: Çok büyük olan.
  • El-Hafîz: Her şeyi koruyan.
  • El-Mukît: Her yaratılmışın rızkını veren.
  • El-Hasîb: Kulların hesabını gören.
  • El-Celîl: Azamet sahibi olan.
  • El-Kerîm: Çok ikram eden.
  • Er-Rakîb: Her an gören gözeten.
  • El-Mucîb: Duaları kabul eden.
  • El-Vâsi: İlmi ile her şeyi kuşatan.
  • El-Hakîm: Her işi hikmetli.
  • El-Vedûd: Kullarını seven, sevilmeye en layık olan.
  • El-Mecîd: Övgüye layık bulunan.
  • El-Bâis: Ölüleri dirilten.
  • Eş-Şehîd: Her yerde her zaman hazır olan.
  • El-Hakk: Var olan, hakkı gösteren.
  • El-Vekîl: Kendisine tevekkül edenlerin her işini yoluna koyan.
  • El-Kaviyy: Kudreti en üstün.
  • El-Metîn: Çok güçlü.
  • El-Veliyy: İnananların dostu.
  • El-Hamîd: Hamd ve senaya layık olan.
  • El-Muhsî: Tüm varlıkların sayısını bilen.
  • El-Mübdi: Örneksiz yaratan.
  • El-Muîd: Yeniden diriten.
  • El-Muhyî: Can veren.
  • El-Mümît: Ölümü yaratan.
  • El-Hayy: Sonsuz hayat sahibi.
  • El-Kayyûm: Varlıkları diri tutan.
  • El-Vâcid: İstediğini bulan.
  • El-Macîd: Kadri ve şanı büyük.
  • El-Vâhid: Fiillerinde, sıfatlarında ve zatında eşi benzeri olmayan.
  • Es-Samed: Herkesin muhtaç olduğu.
  • El-Kâdir: Dilediğini yapan.
  • El-Muktedir: Dilediği gibi tasarruf eden.
  • El-Mukaddim: Dilediğini yükselten.
  • El-Muahhir: Dilediğini alçaltan.
  • El-Evvel: Ezeli olan.
  • El-Âhir: Ebedi olan.
  • El-Zâhir: Varlığı açık olan.
  • El-Bâtın: Yüceliği gizli olan.
  • El-Vâlî: Kainatı idare eden.
  • El-Müteâlî: Yüce olan.
  • El-Berr: İyilik ve ihsanı bol.
  • Et-Tevvâb: Günahları bağışlayan.
  • El-Müntekim: İntikam alan.
  • El-Afüvv: Affı çok olan.
  • Er-Raûf: Çok merhametli.
  • Mâlik-ül Mülk: Her varlığın sahibi.
  • Zül-Celâli vel ikrâm: Celal, azamet sahibi.
  • El-Muksit: Her işi birbirine denk yapan.
  • El-Câmi: Mahşerde bir araya toplayan.
  • El-Ganiyy: İhtiyacı olmayan.
  • El-Mugnî: Müstağni kılan.
  • El-Mâni: Dilemediği şeyi engelleyen.
  • Ed-Dârr: Zarar verenleri yaratan.
  • En-Nâfi: Fayda verenleri yaratan.
  • En-Nûr: Alemleri nurlandıran.
  • El-Hâdî: Hidayet veren.
  • El-Bedî: Eşsiz yaratan.
  • El-Bâkî: Ebedi olan.
  • El-Vâris: Her şeyin asıl sahibi olan.
  • Er-Reşîd: Doğru yolu gösteren.
  • Es-Sabûr: Cezada acele etmeyen.
Bu isimlerden çocuklarına koyanda var bak bakalım ingiliz ismi varmı hocam :) @QasemQasem is verified member., kusura bakmayın da senle ben aynı tarafta değiliz.
 
@Kadir53, mesele aynı tarafta olmak değil.
Esmaül hüsna isimleri tamamı Arapça.
Vahy Arap bir toplumda yaşayan bir peygambere anlasınlar diye onların anladığı dilde nazik oldu. Yani Müslümanca değil, anlasınlar diye.

Mesela İncil yada tevrata bakın daha farklı kavramlar göreceksiniz.


Bu dil ve kültür ile alakalı bir durum, din ile alakalı değil.
Mesele aynı yerde yada safta bulunmak değil, doğru bakmak.
 
@QasemQasem is verified member., incil ve tevrata bak diyorsun iyi güzelde onlardaki incil ve tevrat değiştirilmiş gerçek incil bizim ülkede barnabas incilidir şuanki avrupadaki tevrat ve incil değiştirilmiştir gerçek değiller bir tek kuran-ı kerim orjinaldir değiştirmeye çalışmaya kalktılar beceremediler ..
 
@QasemQasem is verified member.,

İslam inancında imanın şartlarından biri "kitaplara iman"dır. Bu kavram, Allah tarafından bazı peygamberlere kitaplar indirildiğine, bu kitapların içeriklerinin tamamıyle doğru ve gerçek olduğuna inanmak demektir. Kitaplara iman ile ilgili Kur'an'da: "Ey iman edenler, Allah'a, peygamberine, peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman ediniz. Kim Allah'ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve kıyamet gününü inkâr ederse tam mânasıyla sapıtmıştır" ifadeleri yer almaktadır.

İlk dönem Müslüman ilahiyatçılardan bazıları Tevrat ve İncil'in
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
edildiğini düşünürken bazıları sadece yorumlandığını düşünmektedirler. Örneğin ilahiyatçılardan
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
'ın Kitâbu Izhâr-ı Tebdîli’l-Yehûdi ve’n-Nasârâ li’l-Kitâbeyni et-Tevrâte ve’l-İncil adında bir kitabı bulunmaktadır ve Kitab-ı Mukaddes'deki metinlerin çoğunun lâfzî/literal olarak tahrif edildiğini belirtmektedir.

İslam inancına göre değiştirilmiş 3 kitap vardır. Tevrat (Yahudilik tarafından değiştirilmiştir), Zebur (Yahudilik tarafından değiştirilmiştir), İncil (Hristiyanlık tarafından değiştirilmiştir). Değiştirilmeyen tek kitap ise Kur'an'dır.

Kur'an'dan önce gelen ve bugün elde mevcut bulunan İlâhî Kitapların hiçbiri, Allah'ın peygamberlerine indirdiği semavî kitapların orijinali değildir. Bunların zamanla asıl nüshaları kaybolmuş, insanlar tarafından yeniden yazılmışlardır. Bu yüzden de içlerine hurafeler ve bâtıl inançlar karışmıştır.


Meselâ Tevrat'ın, Hz. Musa (as)'dan sonra uzun asırlar esir ve sürgün hayatı yaşayan, hattâ bir ara inançlarını bile kaybedip putperestliğe düşen Yahudiler tarafından muhafaza edilemediği; bugün elde olan nüshanın Hz. Musa'dan çok sonra bâzı din adamları tarafından yazıldığı, fakat Tevrat'ın aslı imiş gibi yeniden din kitabı olarak kabul edildiği bilinen tarihî gerçeklerdendir. Böyle uzun ve karışık bir devreden sonra ortaya çıkarılan bir kitabın Hz. Musa'ya indirilen Tevrat'ın aynısı olamayacağı açıktır. Bu yüzdendir ki, içinde peygamberlere yakışmayacak isnad ve iftiralar yer almakta; tevhid dîninin ruhuna aykırı düşen hükümler bulunmaktadır.

Davud'a (as) gelen Zebur da, Tevrat'ın mâruz kaldığı akıbetten kurtulamamıştır.

Bir kere İnciller,
İsa Aleyhisselâmdan yüz yıl gibi bir zaman sonra yazılmışlardır, İsa Aleyhisselâmın dili ile yazılmamışlardır. Hatta Yeni Ahid'de yazıldığına göre İncil yazarları; sözlü söylentiyi saptayan ilk Hristiyan topluluğunun sözcülerinden başka bir şey değildir. İncil yazarlarından herbiri kendi uslûbuna, kendi kişiliğine, kendine özgün dini kaygılarına göre, çevrelerindeki gelenekten aldıkları sözler ile hikayeler arasında bir takım bağlar kurmuşlardır.


- Matta İncilinde (1/1-17) İsa Aleyhisselâmın babaları olarak verilen isimler toplamı (İbrahim Aleyhisselâm dahil) İbrahim Aleyhisselâma kadar kırktır. Luka İncilinin verilen isimler toplamı ise İbrahim Aleyhisselâm dahil elli beştir.


- Luka İncili (3/23-38), Mesihi Matat'a nisbet ederken. Matta İncili (1/16), Mesihi Dülger Yusufa nisbet etmiştir.


- Matta İncili (11/18) Yahya'nın yemiyerek ve içmeyerek geldiğini haber verirken, Markos İncili (1/6) Yahya'nın çekirge ve yaban balı yediğini söyler ki, bu iki haber birbirini çürütür.


- Matta (27/60); Markos (15/46); Luka (23/53)'ya göre ceset alınıp kaya içine oyulmuş bir kabre konulmuştur. Yuhanna (19/41)'ya göre ise, İsa'nın cesedi bahçede olan bir kabre konmuştur.


- Matta İncilinde (17/15) bir adamın saralı oğlunu kurtarması için İsa'ya geldiğini belirtirken, Markos İncili (9/17) dilsiz ruhu olan oğlunu İsa'ya getirdiğini söyler. Luka ise aynı olayı naklederken adamın, İsa'ya "Muallim! Sana yalvarırım, oğluma bak." dediğini belirtir.


- İnciller Yunanca yazılmışlardır. Yeni Ahidde orijinalliğini muhafaza eden bazı terimler Yunanca değil, İbranicedir. Bu dahi tahrife delildir. Zira İsa Aleyhisselâmın dili Âramice (İbranice)dir.


- Matta İncilinin bildirdiğine göre Hazret-i İsa, Musa Aleyhisselâmın şeriatını yıkmaya değil, yapmaya geldiğini beyan etmiştir. (Matta: 5/ 17-18) Halbuki bugünkü Yeni Ahid, Musa Aleyhisselâmın şeriatının İsa Aleyhisselâm tarafından tamamen kaldırıldığını öğretmektedir. Bu bir tenakuz, çelişkidir.


- Hristiyanlığın temeli sayılan teslisle ilgili âyet şöyle idi: Çünkü gökte şehadet edenler üçtür: Baba, kelime ve Ruhul-Kudüs ve bu üç birdir ve yerde şehadet edenler üçtür. Ruh ve su ve kan ve bu birde mutabıktır.(Yuhannanın Mek: 5/ 7-8)


- 1881'de basılan tashihli nüshadan birinci kısım çıkarılmış ve bugünkü yeni baskılarda bu yoktur. Bu misal bize, Hristiyanlığın kutsal kitabı üzerinde tahrifler yapıldığını ve bu tahriflerin devam ettiğini göstermektedir.


- Matta'nın (5/39-40) "Kötüye karşı koma ve senin sağ yanağına kim vurursa, ona ötekini de çevir, bir mahkemeye gidip senin gömleğini almak isterse, ona abani da bırak." şeklindeki sözü ile yine (Matta: 10/34) "Yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil, fakat kılıç getirmeye geldim." sözü arasında tezat vardır.


- Matta'ya göre (20/29) Eriha'dan çıkan İsa'ya, şifa için gelen körlerin sayısı ikidir. Markos'a göre (10/46) ise şifa için gelen körlerin sayısı birdir.

- Matta'ya göre (10/9) İsa Havârilerine yanlarına asâ bile almaya müsaade etmezken, Markos İncili'nin ifadesine göre (6/8), yanlarında asâ taşımalarını tavsiye etmiştir.


- Matta (25/15) hizmetçileri üç gösterirken, Luka (19/33) hizmetçileri on kişi gösterir.


- Göklerin melekutunda en büyüğün kim olduğu hakkında soruyu soran, Matta İncili'ne göre (18/1) İsa'nın talebeleridir. Markos İncili'ne göre (9/33-34) sorulan suali haber veren İsa'nın kendisidir.


- Markos İncili'nin bir yerinde (1/1) "İsa Mesih'in İncili" denilirken, diğer bir yerinde de (1/14) "Allah'ın İncili" denilmektedir.

- Luka İncili'nde bir yerde "Kurtarıcım Allah", (Luka: 1/47) diğer bir yerde de "Kurtarıcı İsa" denilmektedir. (2/11)


- Hazret-i İsa için sık sık hem "Allah'ın oğlu", hem de "Yusuf oğlu", "Davud oğlu", "Âdem oğlu" deyimleri kullanılmaktadır. Bunların hangisi doğrudur? İlâhi dinde böyle büyük tenakuzlar, kesinlikle olmaz. Bu ifadeler İncil'deki tahrifatın büyüklüğünü göstermektedir.


- İncillerde dipnot olarak sık sık (Matta: 17/20-21, 18/10-11; Markos: 7/15-16, 11/25-28; Luka: 8/45, 9-56) "Birçok eski metinlerde şu sözler de yer alır." denilmektedir. Veya Markos (16/20) de olduğu gibi, bu bölümün 9-20 ayetleri eski metinlerde yoktur, denilmektedir. Bu tahrifatı açıklayan alenilik Yuhannada (7/53 - 8/11)de de mevcuttur.

Bu gibi çelişki ve tutarsızlıklar Allah Teâlâ'ya nisbet edilen bir kitapta bulunmaz. Öte yandan Allah Teâlâ'nın kulu ve elçisi olan bir peygamber de kendini Allah yerine koymaz ve kendine taptırmaz. Binaenaleyh İsa Aleyhisselâma indirilen İncilin sonradan insan eliyle yazıldığı ve tahrif edildiği anlaşılmaktadır.

"Onlardan bir grup, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerler. Halbuki okudukları kitaptan değildir. Söyledikleri Allah katından olmadığı halde 'Bu Allah katındandır.' derler. Onlar bile bile Allah'a iftirâ ediyorlar." (Âl-i imran, 3/78)

kavramlar zamanında aynıydı şimdi çok değişik yukarıdakiler çoğunu araştırma yapıp buraya ekledim amacım sizi kırmak değil son olarak şunu belirteyim incilin ilk emri sev tevratınki yaşat müslümanınki oku dimi kitapta yazıyormu bunlar sadece kuranda yazıyor diğerlerinde yazmıyor halbuki değiştirilmeden önce hepsi aynıydı.
 
Bu kullanıcı banlanmıştır. FoeumKalemi.CoM
@QasemQasem is verified member., Üstad bende anlamadım seni niye bu ısrarın bende aynı düşüncedeyim ingliz veya başka bir ırk değiştikten sonra isim değişmesinin nesi kötü veya itici çok taktın bu duruma :)
 
@Kadir53, bu eklediklerinin konumuzla alakası ne onu anlamaya çalışıyorum. İsimler o toplumun kullandığı isimler. İsimler toplumun kültürüne ve diline göre belirlenir
@SiyahSancaktaR isim islamlaşmaz kişi islamlaşır. Yani böyle bir şart yoktur, kötüde durmaz yani. Adam isminden mrmnunsa niye değişsin :)
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri