Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Düşünce Platformumuza Hoşgeldiniz!

Düşünce Platformumuz bilgi ve düşüncenin en özgür adresidir!
Güne, gündeme ve yarınlara dair söyleyeceğim var diyenlerin, günlük koşuşturmaca içerisinde zihin jimnastiği yapmak isteyenlerin özgürlük meşalesi ~ FORUM KALEMİ ~

8-13 yaş grubu için kitap önerisi

AsyA

Forum Kalemi
Öylesine...
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
14,564
Çözümler
1
Tepkime puanı
38,903
Puanları
113
Hem eğitimle hem de yayıncılıkla ilgilendiğim için çalışma arkadaşlarım genelde çocuklar ya da çocuk kitapları oluyor. Çocukların kendilerini ve dünyayı tanımlarına yardım edeceğini düşündüğüm kitaplardan bazılarını bir araya getirdim. Keyifli okumalar.

Tuğba Coşkuner

IMG_20220702_191638.md.jpg

Alıntı..
 
Son düzenleme:

Kadir53

Aktif Üye
FK Üyesi
Osmanlı Torunu
Katılım
15 May 2022
Mesajlar
602
Tepkime puanı
622
Puanları
93
Yaş
39
Konum
Kocaeli
Burç
Koç
Memleket
Rize / Çayeli
Cinsiyet
Takım
lIr3ry
Elif Ba yokmu 8-13 yaşında çocuğun okuyacağı kitap elif ba dır biz onunla büyüdük ben bu kitapların hiç birini önermiyorum sizde önermeyin @AsyA, hanım bunlarla çocuk sağlıklı bir geleceğe sahip olamaz kendi ayaklarının üstünde duramaz.
 

AsyA

Forum Kalemi
Öylesine...
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
14,564
Çözümler
1
Tepkime puanı
38,903
Puanları
113
@Kadir53, konu alıntı. Ben hazırlamadım listeyi :)
Elif ba kuran okumayi öğrenme kitabi, çocuğun zihin dünyasını geliştirmek için yeterli mi.
 

Kadir53

Aktif Üye
FK Üyesi
Osmanlı Torunu
Katılım
15 May 2022
Mesajlar
602
Tepkime puanı
622
Puanları
93
Yaş
39
Konum
Kocaeli
Burç
Koç
Memleket
Rize / Çayeli
Cinsiyet
Takım
lIr3ry
@AsyA, Elbette yeterli niye yeterli olmasın o kitapları okuyunca çocuğun zihni gelişiyormu bence gelişmiyor önceki zamanlarda örnek veriyorum

III. Osmanlı Devleti Eğitim Kurumları ve Okul Öncesi Eğitim
Osmanlı Devleti eğitim-öğretim kurumlarının başlıcalarını; Sıbyan mekteple-
ri(mahalle mektepleri), medreseler, Enderun Saray Okulu, Şehzadegan Mektepleri
gibi kurumlar oluşturmaktadır.

Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan beri aşağı yukarı her köy ve mahallede en
az bir tane olan ve ilköğretimin birinci basamağını oluşturan sıbyan mekteplerinde
sabi denilen 5-6 yaşındaki kız ve erkek çocukları Kuran, namaz kılınması, namazda
okunacak ayetler ve dualar ve biraz da yazı yazmayı öğrenirlerdi (Aksoy, 1968, 13;
Koçer, 82, 86). Kısaca eğitim-öğretimin esası, dinin ve ahlakın öğretilmesinden iba-
retti (Ergin, 1977, 6; Kodaman, 1999, IX; Başgöz, 1999, 3-10).

Şehzadegan Mektebi programı da aynen sıbyan mekteplerininki gibiydi

(Aksoy, 1968, 39; Ergin, 1977, 6). Okula başlama yaşı ise İslami gelenekteki gibi 4 yaş
4 ay 4 gündü. Esterâbâdlı Aziz B. Erdeşir’in Sivas Sultanı Kadı Burhaneddin namına
yazdığı Bezm-ü Rezm’de Kadı Burhaneddin’in 1348’de 4 yaş 4 ay 4 günlükken okula
başladığı yazılmaktadır (Aksoy, 1968, 20). Ahmet Refik de Şehzade Cem’in fikri ter
biyesine henüz 4 yaşını geçtiğinde başlandığını yazar (Eroğlu, 2004, 83). İslami gele-
nekte bu yaş ölçüsü uğurlu sayılmıştır.



Eğitime bu kadar erken yaşlarda başlanmasına rağmen görüldüğü gibi bu yaş
çocuklarına verilen eğitim bugünkü okul öncesi eğitim anlayışından uzaktır. Osmanlı
Devleti’nde bugünkü manada erken dönem çocukluk eğitimine ilişkin düşünceler
Avrupa’ya paralel olarak Tanzimatla birlikte ortaya çıkacaktır. Gayrimüslim azınlık
topluluklar ve yabancı okullar bu düşünceyi hemen benimseyip harekete geçerken (
Ermenilerde 1874 tarihi itibariyle 469 adet anaokulu) (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Talim Terbiye Kurul Başkanlığı Ondördüncü Milli Eğitim Şurası, 1993, 234; Başal,
1998, 32; Tekeli-İlkin, 1999, 107). Osmanlı Devleti’nde özel girişimlerin II. Meşrutiyet
öncesi dönemde teşebbüse geçtiği yine kurumsal çalışmaların bu dönemde başladığı
görülmektedir.

Osmanlı’da Çocuk Eğitimi​

Osmanlı ailesi çocuk yetiştirmek üzere kurumlaşmıştı. Dengelerini buna göre oturtmuş, buna göre kendini geliştirmişti.
Annenin en önemli işi çocuk yetiştirmekti. Mimari de buna göre planlanmıştı. Her evin “olmazsa olmaz”ı sayılan avlular, kadının egemenlik alanıydı.
Kısacası, Osmanlı’da hayatın hiçbir evresi başıboş bırakılmaz, hayatın her yönü değerlendirilir, her anı dolu dolu yaşanırdı. Bu yüzden de ömür bereketlenirdi.
Bugün ise “cevher insan” yetiştirmede eskisi gibi değiliz.
Osmanlı ailesi ne yapıyordu, nasıl yaşıyordu da bugün bile örnek insanlar olarak andığımız fertler yetiştiriyordu?
Bir Fatih, bir Yavuz, bir Kanuni, bir Akşemseddin, bir Sinan ve daha niceleri nasıl yetişmişti?
Dünyaya hükmeden, üç kıtaya adalet ve barış götüren neslin yetişmesinde nasıl bir ruh yatıyordu?
Osmanlı ailesinin çocuklarını yetiştirirken nasıl davrandıklarını, nasıl eğitim verdiklerini bu kitabın sayfalarında bulacaksınız…

wi:220


Burda Vardır Kesin :)
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar