@AsyA Qasem ayet dışında delil kabul etmiyor derken ?
Qasem sahih sünneti red mi eriyor ?
Qasem vahy ilkeler bağlamında sahih sünneti ve peygamber örnekliğini red mi ediyor?
İslam hukukunda eşlerle ilgili hükümler belirlenmiş derken ?
İslam hukuku olarak kimi baz alacağız, itikadi bazda hangi mezhebi islam hukuku çatısı kabul edeceğiz , sen ehli sünnet dersen ozaman Selefi , mutezili ve şii iytkad gayri isami mi oluyor .
Diyelim hadi çatı olarak Ehli süneti aldık , ehli sünet işinde hangi fıkha tabi olacağız?
İslam hukukunundan ziyade islam coğrafyasının islami ilkelerden yola çıkarak ortaya koymaya çalıştığı fıkhi kurallar demek bana daha mantıklı geliyor , islam hukuku dediğin şey tamamen senin mezhebinin fıkhi görüşüdür. Konuyla alakalı islami dediğin (ilahi kaynaklı ) tamamen Kuran ve sünnete değil , icma ve İctihada dayanmakta. İlahiyat mezunusun İslam hukukunu oluşturan 4 temel ilkeyi en az benim kadar biliyorsun da.
Madem islam hukuku dediğiniz şey günümüz modern hayatına cevap vermiyor ozaman ya hukuki yani fıkhi kaynaklarınızda sorun var yada vahy de . İlkesi vahy olan bir hukuk nasıl tüm çağlara çözüm üretemiyor.
Kuran temel ilke koyar bu temel ilke üzerinden kendini geliştirmeyen her fıkıh tarihin çöplüğüdür. Kuran ve sahih sünet ışığında anın fıkhını geliştirmeyen mufakih içtihad yapamaz müctehid olamaz. İcma ve kıyas temel ilkeler üzerinden hareket geliştirir.
Kusura bakmayın ama eğer Vahy dediğiniz ayette 4 kadın ile evlenme hakkı tanıyorsa aynı ayet kadına da dört erkek ile evlenme hükmü koymuş olur . Ayet çok net . Çok evliliği yasaklayıp tek bir kadın ile evlenmeyi hükme bağlıyor. Erkek egemen toplum ayeti saptırarak kendi uçkuruna fetva vererek ayeti yanlı yorumluyor.
En sevmediğim yaşar nuri , ihsan eli açık , fazlurahman , süleyman ateş gibi zibidiler bile ayete doğru yaklaşırken kendine mufesir diyen bu diğerlerine ne oluyor.
Kuran fenomeni Malik bin nebiyi , Cabiri yi , abduhu okumanızı tavsiye ederim .