TR Haberler Aşı olmaya gelenler istekleriyle hemşireleri canından bezdirdi (1 Görüntüleyen)

Ekli dosyayı görüntüle 9488

Koronavirüsle mücadele kapsamında aşılama çalışmaları sürerken bazı vatandaşlar tarafından yöneltilen sorular ve talepler ise hemşirelere zor anlar yaşatıyor. Sağlık çalışanları kimi vatandaşların aşıların şişesini görmek için direttiğini belirtirken, kimisinin ise saklama şartlarına kadar farklı farklı sorular sorduğunu söyledi.


Hızlı bir aşı kampanyasıyla sonbaharda toplumsal bağışıklığın yüzde 70'e ulaşması planının başarıyla uygulanabilmesi için ciddi bir çalışma yürütülüyor. Ancak aşı konusunda tereddütleri olan vatandaşların korkuları, sağlık çalışanlarının elini kolunu bağlıyor.

VATANDAŞLAR AŞI KONUSUNDA TEDİRGİN​

Ülkemizde Çin merkezli Sinovac şirketi tarafından üretilen CoronaVac ile Alman-ABD ortaklığında geliştirilen Pfizer/BioNTech'in geliştirdiği korona aşıları uygulanıyor. Koronaya karşı aşılamada öncelikli gruplara yenilerinin eklenmesiyle birlikte hastanelerde de aşı yoğunluğu başladı.

Ancak vatandaşların aşı konusundaki kararsızlıkları, sağlık çalışanlarına yönelttikleri sorular zaman zaman ilginç anlar yaşatabiliyor. Milliyet'in haberine göre aşılama uygulaması yapan hemşireler başlarına gelen ilginç anıları anlattı.

"ŞİŞEYİ GÖRMEK İSTİYORUM"​

Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde günde 4000 kişiye aşı randevusu veriliyor. Aşılama biriminde çalışan hemşire, 4000 kişiden yaklaşık 100'ünün aşıya gelmediğini belirterek, aşı olmayanları yaratılan tedirginliğe bağlıyor. Hemşire vatandaşlarla aralarındaki geçen bazı ilginç diyalogları ise şöyle anlatıyor: "Bazı hastalar, 'Bana benim tercih ettiğim aşıyı mı yapıyorsunuz, şişeyi görmek istiyorum' diyor. Bazıları da saklama koşullarıyla ilgili sıkıntı çıkarıyorlar. 'Neden aşılar burada duruyor' diye bize söyleniyorlar. İnsanları BioNTech için altı kişilik gruplara ayırıyoruz. Beklemek istemeyenler bizimle kavga ediyor.


"ÇOK YOĞUNUZ"​

Fatih İstanbul Eğitim ve Araştırma HastanAşı Merkezi bahçesi de aşı yaptırmak için gelenlerle doluydu. İnsanların bir an önce aşı yaptırmak istediğini belirten merkezde görevli sağlık çalışanı, yeni aşılama grupları belirledikçe yoğunluğun arttığını anlattı: "Şu günlerde çok yoğunuz.

Ekibimiz çok iyi, hızlı çalışıyoruz. Ama çok yorulduk. Burası akşam 23.00'e kadar hiç kapanmıyor. Yemeğe dönüşümlü gidiyoruz. Günlük 2000 kişiye randevu veriyoruz. Arada gelmeyenlerde olabiliyor.

Bize daha çok 'Hangi aşıyı olalım?', 'Üçüncü dozu olacak mıyız?', 'Aşı olduktan sonra ne yapalım?' gibi sorular soruyorlar." Sıra bekleyenlerden Alaattin Baykara, "Başlarda tereddüdüm oldu ama çevremin yönlendirmesiyle gelip aşımı oldum. Aileden ilk ben oldum. İnşallah bir an önce herkes aşı olurda kurtuluruz" dedi.

Kaynak: SonDakika.com
 
İğneler zaten hastaların önünde şırıngaya çekilmez mi ? Daha önce çekildiyse bile şişenin orda olması gerekmez mi ?
Sağlık Çalışanları evet çok yoğun ama aşı olmaya gelenin bunu talep etmesi kadar doğal başka birşey var mı ?
 
Ben oldum olası hemşireleri anlamam.
Yoğun olabilirler, sıkıntılarına olabilir, yorulabilirler de...
Lakin bunların hiç biri hastanın hakkı olan bilgilenme konusundan dert yanmalarına yol açamaz.
Ben çoğu zaman hemşirelerin tavırlarını anlamsız ve sert buluyorum.
Bilgilenmek hastanın en doğal hakkı.
 
insanlar karakterlerini islerine yansitirlar genelde, o bakimdan hemsireler hep böyle diye genellememek lazim tabi.
bu tür durumlar çoğu kamu kurumlarinda malesef önümüze çikiyor. iyi insan, kötü insan, pozitif ya da pesimist insan olarak türlere ayrilirlar.
ve konuya dönersek, çokca hemsire taniyorum öyle nahiflerki. biraz da pandemi de gündem olmalari sebepli, sağlık çalışanları hem biraz bikmis hem de yoğun
ilgiden sıkılıp bunalmis olabilirler. azıcık da ben çok mühimim falan durumlari da olusmuşsa, bahse konu olayların yaşanması oldukça doğal. yalnız çoğu hemşire, sırf çalışayım bir işim olsun diye bu mesleğe girdiğinden mütevellit (gerçi diğer mesleklerde hemen hemen bu şekilde) işini de mutsuzlukla yaptığından dolayı ve ek olarak, insanımız da gerçekten çok zor. sabrını öyle zorlayan ve anlayışsız insanlarımız var ki. işte bunlar yaşanıyor doğal olarak.
 
Bir 24 saat nöbette sizi acile beklerim :)
Yaşamanız gerekir öyle uzaktan ahkam kesmekle olmuyor bu işler
Dip not: işimi seviyorum
 
@Dolunay bence bizi değil seni bu çalışma koşullarına mahkum edenleri davet etmelisin o 24 saatlik nöbete ?
Not: Hemşirelik güzel bir meslek ?
 
Sizde gelin ya acil servis çok renklidir:) sarhoşu maddecisi psikopati ooo gırla:)
Sistemin en başından bozuk olmadığı bir kurum mu var ülkede sevgili derin
Her yer kokuşmuş bir durunda
Ben şahsım adına diyeyim belki sizin yaşınız kadar yıldır bu mesleğin içindeyim oooo neler gördük neler duyduk darp da edildik bir piskopat tarafından ama vazgeçmedim hiç istifa etmeyi düşünmedim mesela
Çünkü onca olumsuzluklar için de sabah işe başlayınca kolay gelsin hemşire hanım günaydın kızım eline sağlık kuzum Allah razı olsun abla diyenler var oldukça da düşünmem galiba
 
Ben oldum olası hemşireleri anlamam.
Yoğun olabilirler, sıkıntılarına olabilir, yorulabilirler de...
Lakin bunların hiç biri hastanın hakkı olan bilgilenme konusundan dert yanmalarına yol açamaz.
Ben çoğu zaman hemşirelerin tavırlarını anlamsız ve sert buluyorum.
Bilgilenmek hastanın en doğal hakkı.
Hastaya yapılan girisimlerin çoğunu hekim bilgilendirilmek zorunda masaru beycigim prosedür böyle
Mesela hastaya bi enjeksiyon yaparken hasta sorar genelde sorar :) hemşire hanım bana ne iğnesi yapıyorsunuz
E güzel hastacim doktor yazmış igneni git yaptır demiş o an sorsana doktor bey hanım ne için bu iğne diye
Bizim yapılan enjeksiyon hakkında bilgi vermemiz yasak prosedür gereği ama hastaya şunu deriz mesela bu iğne rahatlatır seni iyi gelir diye ama cidden prosedür gereği yasak hastaya doktordan bilgi alacaksanız tedaviniz halkında desem ve hastanın cevabı sen ne iğnesi yaptığını bilniyirmusun diyerek başlanan bir tartışmada olay mahkemeye giderse ben değil hasta suçlu bulunur
 
Şahsını eleştirmedim @Dolunay ?
Belli ki hemfikir olmadığımız bir konu.
tartışmaya dönüşmemesi için susmayı tercih ediyorum.
Nasıl olsa çok zamanımız var ve zamanla tanırız birbirimizi.

tek eklemek istediğim herkes doktor, hemşire, öğretmen olmayı hak etmez.
sistem bizleri sayısalcı sözelci diye ayırıp sen bu yolda sende bu yolda ilerleyebilirsin diye zorluyorsa bizlerin yapabileceği birşey yok.
Ama maalesef ki bu her Öğretmeni her doktoru kutsal yapmaz. ?
(Mesleğini hakkıyla yapanlara saygım sonsuz)
 
Şahsını eleştirmedim @Dolunay ?
Belli ki hemfikir olmadığımız bir konu.
tartışmaya dönüşmemesi için susmayı tercih ediyorum.
Nasıl olsa çok zamanımız var ve zamanla tanırız birbirimizi.

tek eklemek istediğim herkes doktor, hemşire, öğretmen olmayı hak etmez.
sistem bizleri sayısalcı sözelci diye ayırıp sen bu yolda sende bu yolda ilerleyebilirsin diye zorluyorsa bizlerin yapabileceği birşey yok.
Ama maalesef ki bu her Öğretmeni her doktoru kutsal yapmaz. ?
(Mesleğini hakkıyla yapanlara saygım sonsuz)
Niye tartışalım derincim ben valla çok rahatım tatlım meslegimle ilgili emegimden ve sevgimden vicdanım rahat
Her meslekte iyiler kötüler vardır
Her toplumda
Yada kardeşler arasında bile bazen
Insaniz neticede
Bu ülkede başta eğitim olmak üzere üstünden defalarca geçilip iyilestirilmesi gereken çok husus var
Güzel günler gelsin istiyoruz hepimiz
 
Ben konuya biraz da hasta tarafından bakmak istiyorum .
İnsan zordur hiçbir şekilde memnun edemezsiniz ..
Her şeyi karşıdan beklemeyin çok yorucu meslek icra ediyorlar baktınız yüzleri gülmüyor empati yapın yaaa bak yorulmus hissi ile siz gülümseyin dua edin gülümseyerek Allahım kolaylaştırsın söyleyiverin..
Geçtigimiz aylarda anemi tedavisi için gün aşırı serum almam gerekiyordu ve bu sürelerde müşahede bölümündeki hemşirelerle Hasbihal olıyordum ”yine başınızın belası geldi boğaz tarafından yatağımı hazırlayın”diyordum gülüşüyorduk ..
Beklemeyelim ve alınganlık göstermeyelim biz odramı hoş hale getirelim hakket yorgunlar hele hele son 1,5 senedir ..
@Yaren @Dolunay haklarınız ödenmez Şevkatli elleriniz ile hasta gönüllere dokunuyorsunuz Allahım kolaylaştırsın jj;;
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema editörü

Ayarlar Renkler

  • Mobil kullanıcılar bu fonksiyonları kullanamaz.

    Alternatif header

    Farklı bir görünüm için alternatif header yapısını kolayca seçebilirsiniz.

    Görünüm Modu Seçimi

    Tam ekran ve dar ekran modları arasında geçiş yapın.

    Izgara Görünümü

    Izgara modu ile içerikleri kolayca inceleyin ve düzenli bir görünüm elde edin.

    Resimli Izgara Modu

    Arka plan görselleriyle içeriğinizi düzenli ve görsel olarak zengin bir şekilde görüntüleyin.

    Yan Paneli Kapat

    Yan paneli gizleyerek daha geniş bir çalışma alanı oluşturun.

    Sabit Yan Panel

    Yan paneli sabitleyerek sürekli erişim sağlayın ve içeriğinizi kolayca yönetin.

    Box görünüm

    Temanızın yanlarına box tarzı bir çerçeve ekleyebilir veya mevcut çerçeveyi kaldırabilirsiniz. 1300px üstü çözünürler için geçerlidir.

    Köşe Yuvarlama Kontrolü

    Köşe yuvarlama efektini açıp kapatarak görünümü dilediğiniz gibi özelleştirin.

  • Renginizi seçin

    Tarzınızı yansıtan rengi belirleyin ve estetik uyumu sağlayın.

Geri