Özgün Konu Uslanmış Gönlūn (2 Izleyici)

Hakikaten güçlü olan kimse zalim olamaz ancak karakteri küçük olanlar güç zehirlenmesi yaşar. Merhametli, hisli ve hassas tavırlar en çok güçlü insanlara yakışır. Güçlünün heybeti kalbinin derinliğinden, kollarının genişliğinden, zekâsını iyiye kullanmasından anlaşılır.
 
Hayatın acemisi olmak diye bir şey var, gücendiğin, kırıldığın, üzüldüğün bazı hâlleri defaatle yaşamana ve tecrübe etmene rağmen her seferinde ilk kez yaşıyor gibi olman ve onlara asla alışamaman. Hayatın acemisi olan insan, yaşamayı bilmeyen değil masumiyetini yitirmeyendir.
 
Bazı şeyler için bir adım atmanın dahi anlamsız olduğunu yolun sonuna gelince anlarız. Bazı şeyler baştan belli etmez kendini, çok sonra ona doğru yürüdüğümüz her an için nedamet duyarız. Geç de olsa anlamak iyidir, pişmanlık ve keşkeler de öğreticidir.
 
Uğraştın, gayret ettin, emek verdin ama olmadı, düzelmedi ve değişmedi. Orada takılıp kalmaman gerek. Başka bir yol seçmek, yürüşünü sürdürmek ve özgürleşmek için uğraş verdiğin o şeyden kopman gerek.
 
Birinin senin için ne ifade ettiğini anladığında onun merhabası ve muhabbeti de çok başka olur. Hayatımızdaki bazı insanlar yüzüyle, sesiyle, sözüyle ve kendine has tavrıyla solgun vakitlerimize renk verir, heyecan katar.
 
İçtenlik ve muhabbetine karşılık vermeyen insanlara da şükran duymayı öğren: seçici olmayı, kimin yanında durman gerektiğini, gerçek muhatabın kim olduğunu, uzaklaşmayı, vazgeçmeyi ve yüz çevirmeyi öğrettikleri için.
 
Hayatın en garip hâllerinden biri de ayrılması, vazgeçmesi, kopması en zor olan şeylerden, bir zamanlar şevkle yürüdüğün yoldan, görmeden yapamadığın o insandan, heyecanla gittiğin o mekândan uzaklaşmış ve buna da alışmış olduğunu görmendir.
 
Acı ilk anda insanın içine oturur ve bütün zamanını esir alır. İnsan, bu acının hiç geçmeyeceğini, onunla baş edemeyeceğini sanır. Zaman geçer, acı artık ara sıra kendini hatırlatır ve insanın ‘bunu da atlatmışım çok şükür’ dediği bir direnç vesilesi olur.
 
İçine atma da bir ağlama biçimidir. İçerisi dağ gibi olunca çok basit bir mevzu karşısında gelir gözyaşı. Herkes aşırı hassas olduğunu sanır, oysa o âna kadar neleri tek başına çözmüş, neleri atlatmış, hangi yokuşları çıkmışsındır, kimsenin haberi olmaz.
 
Her şey geçer, unutmak gibi bir lütuf bahşedilmiş insana ama geçmeyen şeyler de var, insanın kalbine bir kıymık olup batar, ara sıra yutkunamayışına sebep olur. İnsan tam da o ânlarda yaslanacak bir şey arar, sükut da yaslanılası bir yoldaştır.
 
Geriye dönmek her zaman zordur ama bazı yolların dönüşünde kendini faydasız şeylerden arındırır, onları geride bırakarak sadeleşir ve kendi hayat yürüyüşünün özünü kavrarsın. Bazen uyanmak, doğru bir adım atmak, bir güzelliğe kavuşmak için büyük bedeller ödersin.
 
Bizi anlayan insan kalbimizin başköşesine oturur, yıllar geçer, o anlaşılmanın hatırı geçmez. Bizi anladığı hâlde yolumuza taş koyan, bizdeki güzelliğin yansımasını istemeyen de en zalim kimse olarak kalbimizin hanesine yazılır, yıllar da geçse hep bu hâliyle hatırımızda kalır.
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema editörü

Ayarlar Renkler

  • Mobil kullanıcılar bu fonksiyonları kullanamaz.

    Alternatif header

    Farklı bir görünüm için alternatif header yapısını kolayca seçebilirsiniz.

    Görünüm Modu Seçimi

    Tam ekran ve dar ekran modları arasında geçiş yapın.

    Izgara Görünümü

    Izgara modu ile içerikleri kolayca inceleyin ve düzenli bir görünüm elde edin.

    Resimli Izgara Modu

    Arka plan görselleriyle içeriğinizi düzenli ve görsel olarak zengin bir şekilde görüntüleyin.

    Yan Paneli Kapat

    Yan paneli gizleyerek daha geniş bir çalışma alanı oluşturun.

    Sabit Yan Panel

    Yan paneli sabitleyerek sürekli erişim sağlayın ve içeriğinizi kolayca yönetin.

    Box görünüm

    Temanızın yanlarına box tarzı bir çerçeve ekleyebilir veya mevcut çerçeveyi kaldırabilirsiniz. 1300px üstü çözünürler için geçerlidir.

    Köşe Yuvarlama Kontrolü

    Köşe yuvarlama efektini açıp kapatarak görünümü dilediğiniz gibi özelleştirin.

  • Renginizi seçin

    Tarzınızı yansıtan rengi belirleyin ve estetik uyumu sağlayın.

Geri