Özgün Konu Uslanmış Gönlūn (2 Izleyici)

Birbirini anlayan kimseler de bir konuda haklı çıkmak, haklılığını diğerine kanıtlamak için birbiriyle yarışır ama bu haklılık rekabeti özünde haklı olmanın değil muhatabını umursamanın ve sevginin ispatıdır. Çekişme/gerilim dili, bazen sevgiyi dile getirme biçimi olabiliyor.
 
Birinin hikâyesinde değerli ve iyi kişi olmak, bizim karakterimizin sağlamlığıyla ilgili olduğu kadar muhatabımızın karakteriyle ilgilidir. Bazen ne kadar iyi olursak olalım, karakterimizi taşıyamayan, kıymetli olanı seçemeyen kimsenin hikâyesinde kötü bir insan olarak kalırız.
 
Sevilen daima kendisinden söz edilsin ister. Seven de sevilenden başka söz bilmez. Birisi yalnızca kendiyle doluyken diğeri başkasından söz edebilme yüksekliğine erişmiştir. Sevginin kıymeti sevilenin kendisinden değil, sevenin ikramındandır.
 
Kıymetli işlere, asil sözlere, incelikli tavırlara ve ortaya koyulan emeğe kayıtsız kalmak, omurgasızlık belirtisidir. Buna mukabil önemsiz, boş, yersiz tavırlara kayıtsızlık da yürüyüşümüze asalet katar. İnsan kalitesi, neye kulak verdiği ve nelerden yüz çevirdiğiyle belli olur.
 
Mâkul insan, değiştiremeyeceği şeylerle vakit kaybetmez, oyalanmak yerine farklı bir yol izlemeye yönelir, başka arayışlar bularak ümit ve çabasını ziyadeleştirir. Hayatı yaşama ve mutlu olma sanatının nirengi noktası, duygusal zekâ ile akletme kabiliyetini birleştirebilmektir.
 
Her mesele hakkında beyanat vermemek, bilmediğini söyleyebilmek, başkalarında bir kusur gördüğünde onun kendisinde de olabileceği ihtimaliyle ürpermek, ruh yüksekliğinin en bariz göstergeleridir. Bu yüksekliğe erişemeyenler, böyle kimseleri yetersiz, cesaretsiz ve çekingen sanır.
 
Bir insanı/işi/eylemi sevmek yalnızca hislenme, duygulanma süreci değil, bunlara karşı sorumluluk duymaktır. İnsan sevdiği bir şeye lâkayt olamaz, ona “elde” gözüyle bakamaz. Sorumluluk duygusu olmayan sürekli ihmal eder; ihtiyatlı, düzeyli ve mesafeli olamaz.
 
Her şeye olumlu gözle bakan kendini kötülüklerden koruyamaz, her türlü tehlikeye açık hâle gelir. Her şeye olumsuz bakan da giderek depresif bir insana dönüşür, kendine yapılan safi bir iyilikte dahi şüphe arar. Bütün maharet “vasat” olabilmek, denge üzere hareket edebilmektedir.
 
Sevme iddiasında bulunan kişi, sevdiği şeyin hakkını verir, ona kıyıcı hiçbir davranışta bulunmaz, onun için en iyisini düşünür ama onun adına karar vermez. Sevgi bütünüyle sadâkattir, yani körü körüne bağlı olmamak, döneklik etmemek, birbirine yaraşır hâle gelmektir.
 
“Yürümezsen acı üzerinde birikir” derler. Kalp de yürümez, yola koyulmazsa taşlaşır. Kalbin kendine acı veren bir duygunun aksi istikametine doğru hareket etmeye ve kendine iyi gelecek bir rota bulmaya çalışması acıdan kaçmak değil, onunla baş etmenin bir yolunu bulma çabasıdır.
 
‘İnsan kendini dinleyen birine ihtiyaç duyar’ cümlesi anlamca eksik bir cümle, anlatınca illaki bir dinleyen çıkar. Esas ihtiyaç, insanın anlattıklarını taşıyacak, günün birinde onları menfaat için savurmayacak, sözün emanetini bilecek bir dinleyenin, o nadir kimsenin varlığıdır.
 
Mütevazı ve nahif bir duruşu olan insanlar da öfkelenir. Sevgi dolu insanların kalbi de taşlaşabilir. Esprili insanlar da ciddileşebilir. İçedönük her insanın derin ve zengin bir iç dünyası olmayabilir. İnsan, bizim onun hakkında bildiğimiz ve düşündüğümüzden daha fazlasıdır.
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema editörü

Ayarlar Renkler

  • Mobil kullanıcılar bu fonksiyonları kullanamaz.

    Alternatif header

    Farklı bir görünüm için alternatif header yapısını kolayca seçebilirsiniz.

    Görünüm Modu Seçimi

    Tam ekran ve dar ekran modları arasında geçiş yapın.

    Izgara Görünümü

    Izgara modu ile içerikleri kolayca inceleyin ve düzenli bir görünüm elde edin.

    Resimli Izgara Modu

    Arka plan görselleriyle içeriğinizi düzenli ve görsel olarak zengin bir şekilde görüntüleyin.

    Yan Paneli Kapat

    Yan paneli gizleyerek daha geniş bir çalışma alanı oluşturun.

    Sabit Yan Panel

    Yan paneli sabitleyerek sürekli erişim sağlayın ve içeriğinizi kolayca yönetin.

    Box görünüm

    Temanızın yanlarına box tarzı bir çerçeve ekleyebilir veya mevcut çerçeveyi kaldırabilirsiniz. 1300px üstü çözünürler için geçerlidir.

    Köşe Yuvarlama Kontrolü

    Köşe yuvarlama efektini açıp kapatarak görünümü dilediğiniz gibi özelleştirin.

  • Renginizi seçin

    Tarzınızı yansıtan rengi belirleyin ve estetik uyumu sağlayın.

Geri