Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
ZARF ÇEKME OYUNU: Beş küçük not kağıdının her birine (10 puan, 50 puan, 100 puan, son puanın iki katı kadar puan ve maalesef boş) yazılır. Bu küçük puan kağıtları ayrı ayrı zarflara konulur. Zarflar kapatılır. Sınıf iki gruba ayrılır. Her turda gruplardan birer öğrenci tahtaya çıkarak zarf çeker. (Her turda zarfı ilk seçen grup değişmelidir.) İlk önce zarf çeken öğrenciye sonra diğer öğrenciye seçtiği zarftan çıkan puan değerinde bir soru sorulur. Her doğru cevap zarftan çıkan puanı o öğrencinin grubuna kazandırır. Her yanlış cevap ise yarışan öğrencinin zarfından çıkan puanın yarısını rakip gruba kazandırır. (Puansız zarf seçen öğrencilere soru sorulmaz.) Oyun sonunda en çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.
~TAVSİYE OYUN~
ŞİŞE OYUNU: Öğretmen masasına, içi dolu bir su şişesi konulur. Bir atış noktası belirlenir. (3-4 zemin karesi kadar.) Sınıf üç gruba ayrılır A, B ve C olarak. Her gruptan bir öğrenci sıra ile yarışır. Oyunda amaç bir kolye ya da benzer bir nesneyi belirlenen noktadan şişeye geçirmektir. Eğer kolye, şişeye geçerse o öğrenciye 20 puanlık soru sorulur. Kolye, şişeden uzağa düşerse o öğrenciye 10 puanlık soru sorulur. Her doğru cevap puan kazandırır. Yanlış cevaplarda bir şey yapılmaz. En çok puan toplayan, yani kolyeyi belli bir uzaklıktan şişeye geçirebilen ve en çok doğru cevap veren grup oyunu kazanır.
Not: Boncuk kolye yerine başka bir şey de kullanabilirsiniz. Ben bunu buldum, bunu kullandım.
“TİK”İM VAR OYUNU: Tahtaya üç sütun 7 satırlı iki tane tablo çizilir. (Sütun ve satır sayısı, sınıf mevcuduna göre çoğaltılabilir veya azaltılabilir.) Sınıf A ve B olarak iki gruba ayrılır. Tablo üzerine grup isimleri yazılır.
Renkli küçük kağıtlara da en az on adet 1, on adet 2 ve on adet 3 yazılır ve kura kağıdı şeklinde katlanır, kağıtlar karıştırılır. Her gruptan bir öğrenci tahtaya çıkarak rakam yazan renkli kağıtlardan birini seçer ve öğretmenin sorduğu soruyu cevaplar. Her doğru cevapta kağıtta yazan rakam kaçsa, grup tablosunda o rakamın altındaki kutucuğa “tik” atılır. Aynı satırdaki üç rakama tik atabilen grup, 50 puan kazanır. Tabloda üçü yan yana olmayan diğer tüm “tik”ler ise 10 puan değerindedir. Oyun sonunda tablolardaki “tik” işaretleri sayılır. En çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.
BASKET SORU OYUNU:
Dersin o günkü konusuyla alakalı sorular küçük kağıtlara yazılarak, yumuşak küçük toplara bantlanır.
Sınıfın bir boş yerine sandalye ve üzerine sepet konur. Sınıf üç gruba ayrılır. Her gruptan bir öğrenci grubu adına sırayla yarışır. Oyunda amaç belli bir mesafeden atarak 1 dakika içerisinde en çok soru topunu sepetin içine düşürebilmektir.
1 dakika bitiminde, öğrenciler kaç tane topu sepete atabildiyse o topların üzerinde yazan sorulara cevap verir.
Her doğru cevap 10 puan değerindedir. Yanlış cevap verilmesi durumunda puan kazanılmaz. Gürültü yapan grupların, her çıkan gürültüde son puanları silinir. Oyun sonunda en çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.
BARDAĞIM DOLU OYUNU: Tahtanın önüne bir masa çekilir, iki ucuna bir kağıt bardak konur. Sınıf iki gruba ayrılır. Her gruptan birer öğrenci sırayla tahtaya çıkar. Rakipler kalem ve küçük kağıt alarak tahtadaki masanın iki ucuna geçer ve öğretmenin tanımını yaptığı kavramı ilk önce yazmaya çalışır. Öğretmenin sorduğu kavramı doğru bir şekilde kağıda yazıp, grup bardağına atan öğrencinin kağıdı bardakta kalır. Rakibin kağıdı çöpe atılır. Sınıftaki tüm öğrenciler tahtaya çıktığında oyun sona erer. Oyun sonunda, bardağından en çok kağıt çıkan grup, oyunu kazanır.
MAL DA YALAN MÜLK DE YALAN OYUNU: Sınıftaki tüm öğrencilere bir adet 1 TL yazdığım kağıttan verdim. Her grupta eşit sayıda öğrencinin oturmasını sağladım. Ve tahtaya küçük kutucuklar ve içlerine de para miktarlarını yazdım. Oyun şöyle: Tahtadaki kutulara bakarak öğrenciler soru talebinde bulundular. Mesela 5 tl öne sürerek 5 tl lik soru talebinde bulundular. 20 tl teklif ederek de 20 tl değerinde soru istediler. Sorulara doğru cevap verdiklerinde seçtikleri miktarda para kazandılar. (Küçük kağıt para verdim.) Doğru cevap veremediklerinde ise öne sürdükleri parayı bana iade ettiler. (Soru değerindeki kağıt parayı geri aldım.) Sıra bir sonraki gruba geçti. Oyun sonunda elinde en çok para olan grup, birinci oldu.
Not: Örneğin, 20 TL lik soru seçebilmek için o grubun elinde en az 20 TL olmalı. Ve kaç puanlık soru seçileceği grupça kararlaştırılmalıdır. Soru seçen öğrenci ise oturma düzenine göre belirlenmeli, sıra bozulmamalıdır.
İĞNE BATTI OYUNU: Sınıf iki gruba ayrılır. Her iki gruba oyuna başlarken 100 puan verilir. İki gruptan birer öğrenci tahtaya çıkar. Tahtaya bir çizgi çizilip, uçlarına grup isimleri yazılır. Ve tahtadaki iki öğrencinin 10, 20, 30, 40 ve 50 puan seçeneklerinden birini seçmeleri istenir. Çizginin iki ucuna grup ismiyle birlikte seçilen puanlar yazılır. Mesela A grubunun öğrencisi 20 puanlık soru seçti, B grubunun öğrencisi 30 puanlık soru seçti diyelim. Seçilen puanlar çizginin (iğnenin) iki ucuna yazılır. A grubunun öğrencine 20, B grubunun öğrencisine 30 puan değerinde bir soru sorulur. Öğrenciler doğru cevap verdiklerinde seçtikleri puanları alırlar. Ama yanlış cevap verirlerse ve rakip de doğru cevap verirse, rakip takım iki puanın toplamını grubuna kazandırır. İki öğrenci de yanlış cevap verirse, iki gruba en başta verilen 100 puandan, seçtikleri puan kadar puan silinir. Oyun sonunda en çok puanı olan grup, oyunu kazanır.
HAYDİ SOR OYUNU
Öğretmen, sıra ile her öğrenciye üniteyle alakalı bir soru sorar. Her doğru cevap 10 puan değerindedir. Tüm öğrencilere soru sorulduğunda ikinci tura geçilir. Sonra üçüncü... İlk 3 tur boyunca 10 puanlık kolay sorular sorulur. Yanlış cevap verilmesi durumunda bir şey yapılmaz. Dördüncü turda her öğrenciye 20 puan değerinde soru sorulur ve yanlış cevap durumunda 10 puanları silinir. Beşinci turda ise her öğrenciye 30 puanlık soru sorulur. Yanlış cevap durumunda ise 20 puan kırılır. Her öğrenci kendi puanını kendisi not eder. Oyun sonunda puanı en çok olan ilk 3 öğrenci, oyunu kazanır.
Fon kartonundan bir dudak yapıp derse o dudaktan dökülen güzel sözlerle başlasanız, ardından da kötü sözlerin üzerimizdeki etkisinden ve yanlışlığından bahsetseniz; sonra öğrencileriniz söz hakkı alıp birbirlerine güzel sözler söyleseler nasıl olur? Bence güzel fikir. Sınıfta oluyorsa kameralı derslerde de olur.