Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Okul dönemi etkinlikleri.

İKİ BARDAK OYUNU:

  • Tahtaya iki karton bardak tutturulur.
  • Sınıf iki gruba ayrılır. A ve B olarak.
  • Bardağın biri A grubuna, diğeri B grubuna aittir.
  • Öğretmen sıra ile iki grubun bir öğrencisine soru sorar.
  • Her doğru cevapta bardağa 1 adet küçük “puan kartı” konur.
  • Her yanlış cevapta ise rakip grubun bardağına 2 adet puan kartı konur.
  • Sorularına üst üste 3 defa doğru cevap veren gruplara her seferinde “3 adet joker puan kartı” verilir.
  • Oyun sonunda bardaklardaki kartlar sayılır.Bardağında en çok kart biriktiren grup, oyunu kazanır.
    ?
    ?

Mine Taşdemir Kuluç



1c07df3cd2131b6dd.md.jpg
 
32 FARZ’I NASIL ÖĞRETEBİLİRİZ?
32 farzı küçük mıknatıslı kartlara yazarak, tahtaya karışık olarak yapıştırıp; yarışan her öğrencinize 45 saniye vererek tahtaya çizdiğiniz 32 farz tablosunu doldurmalarını isteyebilirsiniz.
?

Mine Taşdemir Kuluç



4.md.jpg

5.md.jpg
 
ZARF ÇEKME OYUNU: Beş küçük not kağıdının her birine (10 puan, 50 puan, 100 puan, son puanın iki katı kadar puan ve maalesef boş) yazılır. Bu küçük puan kağıtları ayrı ayrı zarflara konulur. Zarflar kapatılır. Sınıf iki gruba ayrılır. Her turda gruplardan birer öğrenci tahtaya çıkarak zarf çeker. (Her turda zarfı ilk seçen grup değişmelidir.) İlk önce zarf çeken öğrenciye sonra diğer öğrenciye seçtiği zarftan çıkan puan değerinde bir soru sorulur. Her doğru cevap zarftan çıkan puanı o öğrencinin grubuna kazandırır. Her yanlış cevap ise yarışan öğrencinin zarfından çıkan puanın yarısını rakip gruba kazandırır. (Puansız zarf seçen öğrencilere soru sorulmaz.) Oyun sonunda en çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



1e45fa8865237ba67.md.jpg

23b78c7222ce65edc.md.jpg
 
SORU BARDAĞI OYUNU
  • Küçük küçük kağıtlara sorular yazılır ve kağıtlar katlanır.
  • Rakip oyuncuların bardağına aynı anda birer soru kağıdı konur.
-Sorusunu cevaplamak istemeyen yarışmacı kağıdını geri verebilir ki bu -5 puandır. (Toplam puanından beş puan düşülür.)
  • Her doğru cevap 10 puandır.
  • Rakibinin cevaplayamadığı soruları doğru bir şekilde cevaplamak ise 20 puandır.
  • Oyun sonunda en çok puan toplayan yarışmacı, oyunu kazanır.
    ??‍♀️

Mine Taşdemir Kuluç



3.md.jpg
 
~TAVSİYE OYUN~
ŞİŞE OYUNU: Öğretmen masasına, içi dolu bir su şişesi konulur. Bir atış noktası belirlenir. (3-4 zemin karesi kadar.) Sınıf üç gruba ayrılır A, B ve C olarak. Her gruptan bir öğrenci sıra ile yarışır. Oyunda amaç bir kolye ya da benzer bir nesneyi belirlenen noktadan şişeye geçirmektir. Eğer kolye, şişeye geçerse o öğrenciye 20 puanlık soru sorulur. Kolye, şişeden uzağa düşerse o öğrenciye 10 puanlık soru sorulur. Her doğru cevap puan kazandırır. Yanlış cevaplarda bir şey yapılmaz. En çok puan toplayan, yani kolyeyi belli bir uzaklıktan şişeye geçirebilen ve en çok doğru cevap veren grup oyunu kazanır.
??‍♀️

Not: Boncuk kolye yerine başka bir şey de kullanabilirsiniz. Ben bunu buldum, bunu kullandım.

Mine Taşdemir Kuluç



13ae134213622f388.md.jpg
 
“TİK”İM VAR OYUNU: Tahtaya üç sütun 7 satırlı iki tane tablo çizilir. (Sütun ve satır sayısı, sınıf mevcuduna göre çoğaltılabilir veya azaltılabilir.) Sınıf A ve B olarak iki gruba ayrılır. Tablo üzerine grup isimleri yazılır.
Renkli küçük kağıtlara da en az on adet 1, on adet 2 ve on adet 3 yazılır ve kura kağıdı şeklinde katlanır, kağıtlar karıştırılır. Her gruptan bir öğrenci tahtaya çıkarak rakam yazan renkli kağıtlardan birini seçer ve öğretmenin sorduğu soruyu cevaplar. Her doğru cevapta kağıtta yazan rakam kaçsa, grup tablosunda o rakamın altındaki kutucuğa “tik” atılır. Aynı satırdaki üç rakama tik atabilen grup, 50 puan kazanır. Tabloda üçü yan yana olmayan diğer tüm “tik”ler ise 10 puan değerindedir. Oyun sonunda tablolardaki “tik” işaretleri sayılır. En çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.
??‍♀️


Mine Taşdemir Kuluç



109e517f9bcc6646f.md.jpg

287d926abdee3c937.md.jpg
 
BASKET SORU OYUNU:
Dersin o günkü konusuyla alakalı sorular küçük kağıtlara yazılarak, yumuşak küçük toplara bantlanır.
Sınıfın bir boş yerine sandalye ve üzerine sepet konur. Sınıf üç gruba ayrılır. Her gruptan bir öğrenci grubu adına sırayla yarışır. Oyunda amaç belli bir mesafeden atarak 1 dakika içerisinde en çok soru topunu sepetin içine düşürebilmektir.
1 dakika bitiminde, öğrenciler kaç tane topu sepete atabildiyse o topların üzerinde yazan sorulara cevap verir.
Her doğru cevap 10 puan değerindedir. Yanlış cevap verilmesi durumunda puan kazanılmaz. Gürültü yapan grupların, her çıkan gürültüde son puanları silinir. Oyun sonunda en çok puan toplayan grup, oyunu kazanır.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Mine Taşdemir Kuluç



11e177e938c99c473.md.jpg
 
BARDAĞIM DOLU OYUNU: Tahtanın önüne bir masa çekilir, iki ucuna bir kağıt bardak konur. Sınıf iki gruba ayrılır. Her gruptan birer öğrenci sırayla tahtaya çıkar. Rakipler kalem ve küçük kağıt alarak tahtadaki masanın iki ucuna geçer ve öğretmenin tanımını yaptığı kavramı ilk önce yazmaya çalışır. Öğretmenin sorduğu kavramı doğru bir şekilde kağıda yazıp, grup bardağına atan öğrencinin kağıdı bardakta kalır. Rakibin kağıdı çöpe atılır. Sınıftaki tüm öğrenciler tahtaya çıktığında oyun sona erer. Oyun sonunda, bardağından en çok kağıt çıkan grup, oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



122f8bdd1a49111be.md.jpg
 
MAL DA YALAN MÜLK DE YALAN OYUNU: Sınıftaki tüm öğrencilere bir adet 1 TL yazdığım kağıttan verdim. Her grupta eşit sayıda öğrencinin oturmasını sağladım. Ve tahtaya küçük kutucuklar ve içlerine de para miktarlarını yazdım. Oyun şöyle: Tahtadaki kutulara bakarak öğrenciler soru talebinde bulundular. Mesela 5 tl öne sürerek 5 tl lik soru talebinde bulundular. 20 tl teklif ederek de 20 tl değerinde soru istediler. Sorulara doğru cevap verdiklerinde seçtikleri miktarda para kazandılar. (Küçük kağıt para verdim.) Doğru cevap veremediklerinde ise öne sürdükleri parayı bana iade ettiler. (Soru değerindeki kağıt parayı geri aldım.) Sıra bir sonraki gruba geçti. Oyun sonunda elinde en çok para olan grup, birinci oldu.
??
Not: Örneğin, 20 TL lik soru seçebilmek için o grubun elinde en az 20 TL olmalı. Ve kaç puanlık soru seçileceği grupça kararlaştırılmalıdır. Soru seçen öğrenci ise oturma düzenine göre belirlenmeli, sıra bozulmamalıdır.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Mine Taşdemir Kuluç



1afa4345ddac41ca1.md.jpg
 
İĞNE BATTI OYUNU: Sınıf iki gruba ayrılır. Her iki gruba oyuna başlarken 100 puan verilir. İki gruptan birer öğrenci tahtaya çıkar. Tahtaya bir çizgi çizilip, uçlarına grup isimleri yazılır. Ve tahtadaki iki öğrencinin 10, 20, 30, 40 ve 50 puan seçeneklerinden birini seçmeleri istenir. Çizginin iki ucuna grup ismiyle birlikte seçilen puanlar yazılır. Mesela A grubunun öğrencisi 20 puanlık soru seçti, B grubunun öğrencisi 30 puanlık soru seçti diyelim. Seçilen puanlar çizginin (iğnenin) iki ucuna yazılır. A grubunun öğrencine 20, B grubunun öğrencisine 30 puan değerinde bir soru sorulur. Öğrenciler doğru cevap verdiklerinde seçtikleri puanları alırlar. Ama yanlış cevap verirlerse ve rakip de doğru cevap verirse, rakip takım iki puanın toplamını grubuna kazandırır. İki öğrenci de yanlış cevap verirse, iki gruba en başta verilen 100 puandan, seçtikleri puan kadar puan silinir. Oyun sonunda en çok puanı olan grup, oyunu kazanır.
??‍♀️
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Mine Taşdemir Kuluç



196b3eb7068700a32.md.jpg
 
HAYDİ SOR OYUNU
Öğretmen, sıra ile her öğrenciye üniteyle alakalı bir soru sorar. Her doğru cevap 10 puan değerindedir. Tüm öğrencilere soru sorulduğunda ikinci tura geçilir. Sonra üçüncü... İlk 3 tur boyunca 10 puanlık kolay sorular sorulur. Yanlış cevap verilmesi durumunda bir şey yapılmaz. Dördüncü turda her öğrenciye 20 puan değerinde soru sorulur ve yanlış cevap durumunda 10 puanları silinir. Beşinci turda ise her öğrenciye 30 puanlık soru sorulur. Yanlış cevap durumunda ise 20 puan kırılır. Her öğrenci kendi puanını kendisi not eder. Oyun sonunda puanı en çok olan ilk 3 öğrenci, oyunu kazanır.
??

Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Mine Taşdemir Kuluç



16c3db60e78fb8c95.md.jpg
 
Fon kartonundan bir dudak yapıp derse o dudaktan dökülen güzel sözlerle başlasanız, ardından da kötü sözlerin üzerimizdeki etkisinden ve yanlışlığından bahsetseniz; sonra öğrencileriniz söz hakkı alıp birbirlerine güzel sözler söyleseler nasıl olur? Bence güzel fikir. Sınıfta oluyorsa kameralı derslerde de olur.
??
(5.Sınıf, Dkab, Konuşma Adabı)

Mine Taşdemir Kuluç



18ca69f4936494e26.md.jpg
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri