Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Okul dönemi etkinlikleri.

AsyAAsyA is verified member.

Öylesine...
Forum Kalemi
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
15,737
Çözümler
1
Tepkime puanı
42,755
Puanları
113
1.md.jpg

ÜÇ HARF OYUNU:

  • Üç adet harf hazırlanır. (Bir öğrencim vermişti bunları bana. Ben de oyun için kullandım.)
  • Sınıf iki gruba ayrılır. A ve B olarak.
  • Her gruptan birer öğrenci yarışır.
  • Masanın üzerine bu üç harf bırakılır. Masanın bir ucuna A grubunun öğrencisi, diğer ucuna B grubunun öğrencisi geçer.
  • Sıra ile bir A’nın, bir B’nin öğrencisine konuyla alakalı soru sorulur.
  • Her doğru cevapta çocuklar masadaki “m harf”lerinden birini alır. Masada harf kalmamışsa rakip oyuncunun elinden bir m harfi alınır.
  • Yanlış cevaplar da bir şey yapılmaz. Sıra, diğer gruba geçer.
  • Masada harf kalmadığında rakiplerin ellerindeki harfler, doğru cevaplarla birlikte sürekli al-ver yapılır.
  • İlk önce m harflerinin tümünü (3 harfi) alan grup, oyunu kazanır.
    ??‍♀️

Mine Taşdemir Kuluç
 
1b1f5fd62546a8f9a.md.jpg

Çoook sevilen bir oyun⤵️

BÜYÜK ÜLKE OYUNU: Sınıf 4 gruba ayrılır. Her grup bir ülke olur. Her ülkenin bir ismi vardır. Tahta eşit şekilde 16 parçaya bölünür. Ve herbir parçanın üzerine ülke isimleri karışık olarak yazılır. Mesela 4 tane A Ülkesi, 4 tane B Ülkesi şeklinde. Sıra ile her gruptan bir öğrenci seçilir. Seçilen öğrenci kendi grubunun ülkesine sınırı olan rakip ülkelerden birini seçer. Ve ona dersin o günkü konusuyla alakalı bir soru sorulur. Her doğru cevapla öğrenciler, seçtikleri ülkenin topraklarını kendi ülkelerine katarlar ve büyürler. Oyun sonunda, hangi grubun toprak parçası büyükse, o grup oyunun galibidir.?x

Mine Taşdemir Kuluç
 
1d333ae8646701b17.md.jpg

OYNAMAMAK YOK OYUNU

-Tahtaya ünitede geçen bazı kavramlar yazılır.
  • Her kavramın yanına puan değeri yazılır.
  • Sınıf iki gruba ayrılır. Kızlar/Erkekler, Yıldızlar/Kahramanlar gibi.
  • Her gruptan bir öğrenci sıra ile tahtaya çıkar ve bir kavram seçerek anlamını söyler.
  • Seçilen kavramların üzeri çizilir.
  • Her doğru cevap, yarışan gruba kavramın yanındaki puanı kazandırır.
  • Üst üste verilen her beş doğru cevap gruplara +50 puan kazandırır.
  • Her yanlış cevap ise grubun son puanını siler.
  • Bir grup üst üste iki defa yanlış cevap verirse grubun tüm puanları silinir.
  • Oyun sonunda en çok puanı alan grup, oyunu kazanır.
    ?

Mine Taşdemir Kuluç
 
161548791_1814832395363485_5889408068751910757_n.md.jpg

~TAVSİYE OYUN~

AÇ BAKALIM OYUNU: 40 kutucuktan oluşan bir tablo çizip her kutucuğa bir numara verdim. Bir kağıda da aynı tabloyu çizip altına da 1’den 40’a kadar her bir kutucuğa karşılık bir sürpriz cümle veya bir soru yazdım. Yanına da puan değerini not ettim. Sürpriz cümleler, “bir fıkra anlat”, “3 kere zıpla”, “bir şarkı söyle” gibi şeylerdi ve puansızdı. Sorular ise, “Hicri ilk ay hangisidir? (10 Puan)”, “Kaza orucu ne demektir? (20 Puan)” şeklindeydi. Sınıfı üç gruba ayırdım. Sıra ile her gruptan bir öğrenci bir kutu açtı. Çocuklar fıkralarla, şarkılarla eğlenirken; soruların cevaplamasıyla da konuyu tekrar etmiş oldu. En çok puanı olan grup oyunu kazandı.

Mine Taşdemir Kuluç
 
BEŞTE BEŞ OYUNU:

Sınıf A, B ve C olarak üç gruba ayrılır. Her gruptan sıra ile bir öğrenci yarışır.
Tahta kalemi ile zemindeki karelere 1’den 5’e kadar rakamlar yazılır. Yarışan her öğrenci, sıfırdan başlayarak 5 rakamına ulaşmaya çalışır. Her öğrenciye en fazla 5 soru sorulur. Her doğru cevap bir kare ilerletir. Her yanlış cevapta yarışan öğrenci kaybeder ve sıra diğer gruba geçer. 3 numaralı karede (soruda) yanan grup, bir sonraki turda 2 numaralı kareden oyuna devam eder.
Diğer karelerde yanan gruplar her defasında 0’dan başlayarak 5.kareye ulaşmaya çalışır. 0’dan 5’e ulaşan başka deyişle 5 sorunun da beşine doğru cevap veren her öğrenci, grubuna 10 puan kazandırır. Oyun sonunda en çok puanı olan grup oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



1f1ff73b5d5f5563e.md.jpg
 
TAVŞAN OYUNU: Sınıf iki gruba ayrılır. Her grubun bir öğrencisine sırayla soru sorulur. Her doğru cevapta gruplar, tahtadaki grup bölmelerine tavşanın bir kısmını çizerler. Her tavşan 4 hamlede çizilir. Birinci hamlede 6 yapılır. İkinci hamlede yanına 2 eklenir. Üçüncü hamlede kulaklar çizilir. Ve dördüncü hamlede göz eklenir. Kısacası her gruba, 4 doğru cevap vermeleri 1 tavşan kazandırır. Her yanlış cevapta tavşana ait bir parça (göz gibi) silinir. Oyun sonunda tahtada en çok tavşanı olan grup, oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



15ea2011eeb61d709.md.jpg
 
ÇİÇEKLİ BAHÇE OYUNU: Öğretmen, sınıfı üç gruba ayırır. Tahtaya grup isimleri yazılır ve küçük bahçeler (bölmeler) çizilir. Her gruptan bir öğrenciye sıra ile bir soru sorulur. Her doğru cevap, gruplara bir artı (+) kazandırır. 3 artısı olan grubun bahçesine bir çiçek eklenir. Yanlış cevaplarda bir şey yapılmaz, cevabın doğrusu öğretmen tarafından söylenir. Oyun sonunda, bahçesinde en çok çiçek olan grup, oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



1ac734adbe1e1cf9d.md.jpg
 
BİLDİM SAY OYUNU: Sınıftaki öğrenciler oturma grubuna göre A, B, C olarak üçe ayrılır. Her grubun bir öğrencisine sırasıyla bir konu ile ilgili bir soru sorulur. Her doğru cevap 10 puandır. Öğrenci soruya doğru cevap veremezse grubunun 10 puanı silinir ya da cevap veremeyen öğrenci “Bildim Say” der ve sıra bir sonraki gruba geçer. Ve sırayla diğer grubun öğrencilerine soru sorulur. Oyun sırası “Bildim Say” diyen öğrencinin olduğu gruba geldiğinde sıradaki öğrenci doğru cevap verirse grubuna 10 puan kazandırır. Yanlış cevap vermesi veya cevapsız kalması durumunda o grubun tüm puanları silinir. Mesela A grubunun üçüncü öğrencisi “Bildim Say” der ve sıra B’ye geçer. Sonra C’ye. Sıra tekrar A’ya geldiğinde dördüncü öğrenci soruyu doğru cevaplarsa A grubuna 10 puan daha verilir ama cevaplayamazsa A grubunun tüm puanları silinir ve sıra B grubuna geçer. Oyun sonunda en çok puanı olan grup, oyunu kazanır.

Mine Taşdemir Kuluç



13d03d526ca7df35d.md.jpg
 
BARDAK DEVİRME OYUNU: Tahtanın önüne bir masa çekilir. Üzerine üç adet bardak bırakılır. Bardaklar karışmasın diye üzerine küçük süslemeler yapılır veya işaretlenir. Sınıf A, B ve C olarak üç gruba ayrılır ve her gruptan bir öğrenci sırayla yarışır. Yarışan her öğrencinin iki kere atış hakkı vardır. Oyunda amaç belli bir mesafeden top haline getirilmiş (buruşturulmuş) kağıdı atarak üç bardaktan birini devirmektir. Yeşil süslü bardak 50 puan, pembe süslü bardak 30 puandır. Süslemesi olmayan bardak 20 puan değerindedir. Hangi öğrenci hangi bardağı devirdiyse o puan değerinde soru sorulur. Soru doğru cevaplandığında, kazanılan puan gruba yazılır. İki denemesinde de bardak deviremeyen öğrenciye 10 puan değerinde basit bir soru sorulur. İlk atışta bardak deviren öğrenci ikinci kez atış yapmaz. İlk atışta deviremeyen ama ikinci atışta bardak deviren öğrenciye de sadece devirdiği bardak değerinde bir soru sorulur. Oyun sonunda en çok puanı olan grup, oyunu kazanır.
?


Mine Taşdemir Kuluç



13283b711d73822de.md.jpg
 
OTURDUĞUN YERDEN KAZAN OYUNU:

  • Sınıf üç gruba ayrılır. Ve her grubun bir öğrencisine sıra ile kazanımla alakalı bir soru sorulur.
  • Doğru cevaplarda bir şey yapılmaz. Yanlış cevap veren veya sorusuna hiç cevap veremeyen öğrenci ayağa kalkar.
  • Ayakta olan öğrenciler bir sonraki turda, soru cevaplayan grup arkadaşı sorusunu doğru cevaplarsa oturur. Eğer o da yanlış cevap verirse o da ayağa kalkarak bir diğer turu bekler.
  • Her gruba sıra ile bir soru sorulur, sonra ikinci tur, üçüncü tur şeklinde oyun devam eder.
  • Özetle sorusunu cevaplayan oturur, cevaplayamayan ayakta bekler. Ayaktaki öğrenci, kendinden sonraki bir arkadaşının doğru cevap vermesi durumunda oturur.
  • Oyun sonunda her grubun ayakta bekleyen öğrenci sayısı tespit edilir. Ayakta en az öğrencisi olan grup oyunu kazanır.
    ??‍♀️

Mine Taşdemir Kuluç



1e4ea23e23fe69f1c.md.jpg

~TAVSİYE OYUN~
Dağ-Tepe Oyunu:
  • Tahtanın iki tarafına beş tepe çizilir ve numaralandırılır.
  • 1. tepelerin zirvesine çöp adamlar yapıştırılır.
  • Sınıf iki gruba ayrılır, A ve B olarak.
  • Tahtanın bir kısmı A grubunun, diğer kısmı B grubunundur.
  • Öğretmen, sıra ile gruplara bir soru sorar, gruplardan cevap vermek isteyen bir öğrenci soruyu cevaplar.
  • Her doğru cevapla bir tepe aşılır. (Çöp adam bir sonraki rakamın üzerine yapıştırılır.)
  • Her yanlış cevapta çöp adam çukura düşer. Her çukurda beş basamak vardır. O grup beş soruyu doğru cevaplamalıdır. Aksi takdirde tepeye çıkamaz. (Çukur soruları için mıknatıslı renkli bir kart kullanılabilir.)
  • Tepedeki sorular ve çukurun son sorusu diğer sorulara göre daha kaliteli olur.
  • Çukurdan tırmanış soruları kolaydır. Bilinmediği takdirde bir şey yapılmaz.
  • İki grubun da 3 defa pas deme hakları vardır. Pas dendiğinde çöp adam çukura düşmez, aynı yerde bekletilir.
  • Oyunda amaç hızlı bir şekilde beşinci tepeye ulaşmaktır. En önce ulaşan grup, oyunu kazanır.

1a2cd35ae943f59ef.md.jpg

2.md.jpg
 
Evde çocuklarınızla, yeğenlerinizle oynayabileceğiniz bir oyun:

FASULYE KÜLAHI OYUNU: İki kağıttan iki külah hazırladım. İki oyuncuya birer külah verdim. Fasulyelerin puan değerlerini söyledim.
Siyah fasulye: 1 Puan
Beyaz fasulye: 2 Puan
Sarı fasulye: 3 Puan
Kırmızı fasulye: 4 Puan
Yeşil fasulye: 5 Puan
Sıra ile önce beş tane 1 puanlık, sonra beş tane 2 puanlık şeklinde soruları beşer beşer sordum. Soru zorluğu, renklere göre gittikçe arttı. Temel dini bilgiler ile alakalı sorular sordum ve cevap vermek isteyen halıya eliyle dokunsun, dedim. Halıya elini önce kim vurduysa cevap verme hakkı, ona ait oldu. Her doğru cevap, ilgili sorunun fasulyesini kazandırdı. Yanlış cevap veren, gözlerini kapatarak külahından bir fasulye seçip rakibine verdi. (Seçilen fasulye siyah da olabilir başka renk de.) Oyun sonunda külahtaki fasulyeler döküldü ve puan değerlerine göre sayıldı. En çok puanı olan, oyunu kazandı.
??‍♀️
#fasulyekülahıoyunu

Mine Taşdemir Kuluç



1d326276e10deb834.md.jpg
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri