- Katılım
- 3 May 2020
- Mesajlar
- 15,930
- Çözümler
- 12
- Tepkime puanı
- 42,623
- Puanları
- 113
- Konum
- FK
- Web sitesi
- forumkalemi.com
- Burç
- Akrep
- İsim
- Murat
- Cinsiyet
- Takım
Namazın şekline gelecek olursak...
Etrafımda farklı namaz kılan kimse yok demişsin. Demekki senle daha tanışmamışız. Ben çok farklı kılıyorum. Ve ümmet coğrafyasında şekil olarak sizlerden çok çok farklı kılanların sayısı çokta az değil
Buda bize Peygamberin sadece belli bir şekilde kılmadığını gösteriyor. Yani sabit statik bir Hanefi şekilciliği yada Şafii veyahut hanbeli şekilciliği gibi bir namaz söz konusu değil.
Peygamber ilk namaz şeklini kendi döneminde yaşayan İbrahimi geleneğe sahip olan haniflerden öğreniyor. Ebuzeri Gıffari bunlardan biridir. Yine müşriklerden namzı putları için kılanlar yada alkışlamak suretiyle kabeyi tavaf ederek nmaz kılanlar da o dönem yaşayan ve bize tariğu ibni sad aracılığı ile ulaşan bilgiler.
Benim ne itikadi nede ameli bir mezhebim yok. Hepsi benim için değerli ve hak yolda yürüyen hakikat önderleri. Kimse benim namazının şekli sahih diğerinin değil ve onun namazı kabul değildir diyemez. Ben toplulukta namaz kılmıyorsam fitneye mahal vermemek için ellerimi bağlamam. Sadece toplulukta kılmıyorsam bağlarım. Vb.
Namazın farzları kuranda sabittir
Yani yapılmadığına Namazı geçersiz kılan.
Bu konuda mezhebi ayrılık söz konusu değildir olamazda. Sadece kuran diyenlerde kuranda geçen sadece bu farzları yaparlar. Sünnetleri yerine getirmezler.
Kuranda geçen farzlar ;
Kıraat / Müzemmil s. 20
Kıyam / Bakara 238
Ka'de / Ali İmran 191
Kıble / Bakara 144
Abdest / Mâide 6
Rükü Secde / Hac 77
Bunları yerine getirmeyenin mezhebide görüşüde ne olursa olsun namazı eksiktir vahye göre kabul değildir.
Ha herkes Allaha hesap verir. Kimse benim için namaz kılmaz. Hesabı Allaha vetilen bir konuda biz bildiğimizi söyler gerisinde susarız
Peygambersiz din olmaz. Ama Gerçeklikten ve vahyden kopuk bir peygamber algısıda olmaz.
Bu ayetleri yanlış yorumluyorsunuz diyen mealci yada deist varsa buyursun gelsin tek tek hem tarihsel hemde kavramsal analiz yaparız.
Sorular Kuran merkezli sorulduğu için sahih sünnet yada hadisten örnekler vermedim.
Soruların devamını bekliyorum. Aklına takılan yer varsa tekrar üzerine konuşabiliriz.
Yarın namazın mahiyeti üzerine konuya katkıda bulunacağım
Etrafımda farklı namaz kılan kimse yok demişsin. Demekki senle daha tanışmamışız. Ben çok farklı kılıyorum. Ve ümmet coğrafyasında şekil olarak sizlerden çok çok farklı kılanların sayısı çokta az değil
Buda bize Peygamberin sadece belli bir şekilde kılmadığını gösteriyor. Yani sabit statik bir Hanefi şekilciliği yada Şafii veyahut hanbeli şekilciliği gibi bir namaz söz konusu değil.
Peygamber ilk namaz şeklini kendi döneminde yaşayan İbrahimi geleneğe sahip olan haniflerden öğreniyor. Ebuzeri Gıffari bunlardan biridir. Yine müşriklerden namzı putları için kılanlar yada alkışlamak suretiyle kabeyi tavaf ederek nmaz kılanlar da o dönem yaşayan ve bize tariğu ibni sad aracılığı ile ulaşan bilgiler.
Benim ne itikadi nede ameli bir mezhebim yok. Hepsi benim için değerli ve hak yolda yürüyen hakikat önderleri. Kimse benim namazının şekli sahih diğerinin değil ve onun namazı kabul değildir diyemez. Ben toplulukta namaz kılmıyorsam fitneye mahal vermemek için ellerimi bağlamam. Sadece toplulukta kılmıyorsam bağlarım. Vb.
Namazın farzları kuranda sabittir
Yani yapılmadığına Namazı geçersiz kılan.
Bu konuda mezhebi ayrılık söz konusu değildir olamazda. Sadece kuran diyenlerde kuranda geçen sadece bu farzları yaparlar. Sünnetleri yerine getirmezler.
Kuranda geçen farzlar ;
Kıraat / Müzemmil s. 20
Kıyam / Bakara 238
Ka'de / Ali İmran 191
Kıble / Bakara 144
Abdest / Mâide 6
Rükü Secde / Hac 77
Bunları yerine getirmeyenin mezhebide görüşüde ne olursa olsun namazı eksiktir vahye göre kabul değildir.
Ha herkes Allaha hesap verir. Kimse benim için namaz kılmaz. Hesabı Allaha vetilen bir konuda biz bildiğimizi söyler gerisinde susarız
Peygambersiz din olmaz. Ama Gerçeklikten ve vahyden kopuk bir peygamber algısıda olmaz.
Bu ayetleri yanlış yorumluyorsunuz diyen mealci yada deist varsa buyursun gelsin tek tek hem tarihsel hemde kavramsal analiz yaparız.
Sorular Kuran merkezli sorulduğu için sahih sünnet yada hadisten örnekler vermedim.
Soruların devamını bekliyorum. Aklına takılan yer varsa tekrar üzerine konuşabiliriz.
Yarın namazın mahiyeti üzerine konuya katkıda bulunacağım