Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Haftanın konusu Namaz

Katılım
3 May 2020
Mesajlar
15,930
Çözümler
12
Tepkime puanı
42,623
Puanları
113
Konum
FK
Web sitesi
forumkalemi.com
Burç
Akrep
İsim
Murat
Cinsiyet
Takım
lIr3ry
Bu hafta boyunca namazı konuşacağız?
Namaz nedir?
Bizim hayatımızdaki yeri nedir?
Niçin namaz?
Namazın hayata müdahalesi.

Hemen hemen her pencereden inşallah namazı gündemimize alacağız.

Katılımlarınızı bekliyoruz.
Her paylaşım her görüş bir penceredir.

Kitaptan sana vahyedilenleri oku, namazı özenle kıl. Kuşkusuz namaz hayâsızlıktan ve kötülükten meneder. Allah’ı anmak her şeyden önemlidir. Allah yaptıklarınızı bilir.
Ankebut Suresi 45. Ayet
 
Namaz bir tevhid eylemidir. Bir başkaldırıdır, Namaz vakitleri belli olan bir ibedettir. Vakitlerin her biri bizlere şahit, bizler de vakitlere. Müslümanlar olarak ana ve aralara secdelerimizle mukabele ediyoruz. Öyle ki zaman dediğimiz “an”dan ibaret. Sürekli olarak namaz şuuru ile arınır ve donanırız. Namazı tüm zamanlara yayan, zamana yenik düşmez. Namaz günü kucaklar.

Namaz hem günün hem anın muhasebesidir. Sürekli rahmanın karşısına çıkıp ona hayatını takdimdir.
Namaz günümüzün her anını sarmalar, korur, gözetir. Hayatın bin bir türlü meşgaleleri arasında, Allah’tan kopmamak için namaz devreye girip, bizleri asli olana döndürüyor. Müslüman, günde beş defa hayatın yoğun temposunu durdurup, namaz ile ruhun doyum ve dolumunu sağlıyor. Durağanlıktan ve dağınıklıktan kurtulmak, yeniden doğrulmak için namaz insanın elinden tutuyor. Bir tevhid eylemi olan namazı, Yüce Rabbimiz günün değişik saatlerine yerleştirerek Müslümanların her an disiplinli ve hazır kıta olmasını sağlıyor. Belirlenmiş aralıklarla hayatı tarama ve tamamlama fırsatı sunuyor.
 
Namaz; İslamın mihenk taşlarından biri olmakla birlikte, huşu içinde ve samimi bir kalple eda edildiğinde kişinin miracıdır.

Hadis-i Şerifte Efendimiz S.A.V. “ Namaz müminin miracıdır” buyurmuştur.

Burada Peygamberimiz ne anlatmaya çalişmiştir. Kişinin Allah’a olan muhabbeti sağlam olan herkes asli miracı yaşayabilir.
Bir mümin namaza daha yönelmeden ilk hazırlığı abdest alırken dahi namaza ruhunu hazırlamalı güzelce abdest almalı. Ve alınan bu sağlam abdest kişiyi namaza tam teçhizatlı yöneltmesine sebep olacaktır.

Bir önemli husus ise inanan kimsenin namazı niçin kılmalıyım?sorusudur.

Namaza davet etmek namaz kıl! Emir kipiyle yapılmamalı önce altını iman dersleriyle doldurmalı ki kişi secde edeceği merciye önce muhabbet beslemeli.

Namazdan önce ki adım ,Allahı tüm esmalarıyla temaşa edip sonrasında nasıl bir Allah’a yöneldiğini bilmektir.

Namazın vakitlerinin mahiyeti nedir?

Buradan devam edeceğim.
 
Namazın vakitlere taksim edilmesinin de derin hikmetleri vardır.

Sabah namazı ; vakti nazarıyla güneşin doğusuna tekabül etmektedir ve inanan kul evvelce geçirdiği gecenin teşekkürü akabinde arzı aydınlatacak kusursuz vaktinde doğrultulan güneşin ve Rabbi tarafından verilecek rızkın şükrüdür.

Öğlen namazı; Hayat mücadelesinin yoğun vaktine tekabül eder ve o vakte kadar yaşadığı ve bahşedenilen nimetlerin teşekkürü Rabbe sunulur.

İkindi namazı; Kul gün batımına ulaşmıştır ve yine iki vaktin arasında işlemiş olduğu küçük günahlarının affını diler.

Akşam namazı; Güneş nimetiyle hemhâl olan kul aldığı nefese kadar üzerine verilen tüm nimetlere ve rızkına teşekkür eder.

Yatsı namazı; Gün geceye kavuşmuştur güneş görevini yerine getirmiş ve Ay’a görevi devretmiştir. Bu kusursuz işleyen vakitlerin ve ömür bahşeden sonsuz nimet sahibi Rezzak olan Allah’a teşekkür vaktidir.

Peki bilinç altımızı ve nefsimizi namaza nasıl hazırlamalıyız?
 
Namazın vakitlere taksim edilmesinin de derin hikmetleri vardır.

Sabah namazı ; vakti nazarıyla güneşin doğusuna tekabül etmektedir ve inanan kul evvelce geçirdiği gecenin teşekkürü akabinde arzı aydınlatacak kusursuz vaktinde doğrultulan güneşin ve Rabbi tarafından verilecek rızkın şükrüdür.

Öğlen namazı; Hayat mücadelesinin yoğun vaktine tekabül eder ve o vakte kadar yaşadığı ve bahşedenilen nimetlerin teşekkürü Rabbe sunulur.

İkindi namazı; Kul gün batımına ulaşmıştır ve yine iki vaktin arasında işlemiş olduğu küçük günahlarının affını diler.

Akşam namazı; Güneş nimetiyle hemhâl olan kul aldığı nefese kadar üzerine verilen tüm nimetlere ve rızkına teşekkür eder.

Yatsı namazı; Gün geceye kavuşmuştur güneş görevini yerine getirmiş ve Ay’a görevi devretmiştir. Bu kusursuz işleyen vakitlerin ve ömür bahşeden sonsuz nimet sahibi Rezzak olan Allah’a teşekkür vaktidir.

Peki bilinç altımızı ve nefsimizi namaza nasıl hazırlamalıyız?
Namazla ilgili en sevdiğim olay galiba kıble olabilir. Yön tayini. İnsanın yöneldiği yerin farkında oluşu aslında yüz çevirdiği yerin bilgisine sahip oluşu anlamını da taşıyor. İstikamet bilgisi, başıboş gezmelerden alıkonulan insanın hikayesi..
 
@Hejir, Kibleye yönelmek Allah’ın vahid oluşuna da meal olabiliyor değil mi. Bir olana yönelmek ve bu yönelişten ruhun lezzeti âlâ ile mest oluşu.
Namaz ruha şifa tek Rabbe yakarış ve dahi rızalillah değil midir.
 
Bir kaç sorum olacak;
Kur'an da namaz emredilmis,kıble ruku secde bunlar geçiyor,gunde beş vakit olduğu,rekat sayısı belirlenmemis.
Şimdi,
"Kuran bize yeter baska kaynaga ihtiyac yok" diyen bir kesim var,kur'an da anlatıldığı şekilde nasıl ibadet ediyorlar,vakitleri,rekat sayisini nasil ayarliyorlar?namazı nasıl eda ediyorlar?.
Etrafıma bakıyorum farklı namaz kılan yok,
yoksa sadece kur'an diyenler,kur'ana uygun namaz adı altında namaz kilmiyorlar mı ?.🤷‍♀️
Bugünkü haliyle namazi ilk kılan
ibrahim(a s.)olarak biliyorum,önceki peygamberler namaz kıliyormuydu ?.
@Murat @QasemQasem is verified member.
Evet bu sorularıma cevap bekliyorum.:))
Başka sorularım da olacak.
 
@Dil-figar, hakkını helal et biraz baş ağrım vardı ancak yazabildim..
@Hejir konuya dahil olabilirsin.


İlk olarak son sorunla cevaplamaya başlamak istiyorum..

Not : Ayetleri bilinçli yazmıyorum, kuranı açıp ayetlere bakın diye, sadece numaralandırma yapacağım

Meryem Suresi 59. Ayet bize Hz Adem, Hz Nuh ve Hz İbrahimden sonra gelen nesillerin namazı terkedeceğini söylür.

Bu bize şekilsel olarak olmasada namazın insanlık tarihi ile beraber varola geldiğini gösteriyor.
Diğer peygamberlerinde bunu kıldıklarını görebiliyoruz.
Örneğin ;
Ali İmran 3/39 Hz Zekeriya
Enbiya 21/73 Hz İbrahim, Lut, Yakup ve İshak peygamberler
Hz Musa, Hz lokman ve ashabı kehfin namazlarınndanda vahy bize haber vermektedir.

Diğer orunu Altta cevaplayayım çok uzun olmasın..
 
Kuranda namaz vakitleri ile ilgili bir tartışma yeni değil.
Mesela bugün Edip Yüksel vb mealci tayfanın yada modernistlerin Sadece Kuran söylemi ile yapılan tartışmalarda Vahy de 3 vakit namazın olduğu iddia ediliyor. Tabi buda Arap kültür ve gramerine, Peygamber döneminde kullanılan kavram ve tarihsel bağlamadan nekadar kopuk olduklarını gösteriyor. Vahy çok açık tabi anlamak isteyenler için..

Kuranda 5 vakit namaz ayrı ayrı yerlerde emrediliyor.
Sabah ve yatsı ( Nur 58 / Hud 114)
Öğlen ve ikindi (İsra 78 - Bakara 238)
Akşam (Hud 114)

Yine Vahy namazın belli vakitlerde emredildiğini Nisa 103. Ayet ile bize bildiriyor.
Namazın kati bir emir olduğunu ve mahiyetini Enam 92, Müminun 9 ve Meariç 22-35. Ayetlerde bize çok açık söylüyor. Yani kimse bahaneler arkasına sığınıp namazı terkedemez.

Nmazı ciddiye almayanlar yeten Maün süresi 5. Ayet ise akıbet olarak mükemmel bir ayettir.

Yani namazı kuranda yok yada şukadar vakit var diyenler Peygamber uygulamasını kulak ardı ederken aslında vahy de kulak arkası ediyorlar.

Müslümanlar Vahy yanlış anlıyor. Büyük çoğunluğu için diyorum. Allah vahy biz indirdik biz koruyacağız derken burada asla ilahi bir korumada bahsetmiyor. Ayetin siyak ve sibağına bakabilirsiniz. Allah onu müslümanların eliyle korur. Haliyle müslümanları geçtim, Peygamberi yani Vahyin ete kemiğe bürünmüş halini görmemek, onun örnekliğini es geçmek sadece cehalet ve ahmaklık ile açıklanamaz.
Peygambere namaz ile alakalı soru soran birine yanınızda 2 gün kal ve biz nasıl kılıyorsak öyle kol dediğini tarihul ibnü hişam ve ibni sadla beraber hadis külliyatlarındanda erişebildiğimiz bir bilgi.
Haliyle peygamberi sadece Vahy hamalı görmek vahyde ki bir çok ayeti inkar anlamına gelir. Usvetğiuk hasene ayeti bile başlı başına peygamberin mahiyetini ortaya koyar..

Diğer soruna altta devam edeyim.

Yazım hataları telden hızlı yazdığım için düzeltebilirsiniz
 
Son düzenleme:

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri