Kadınları Yanlış Tanıtan Bir Anlayış Doç. Dr. Ahmet Emin SEYHAN (1 Görüntüleyen)

  • Kullanıcı AsyA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • - İlmi Münazaralar
KADINLARI YANLIŞ TANITAN BİR ANLAYIŞ



Ahmed Bîcan, kadının din ve akıl yönünden eksik olduğu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ve bazı kadınların köpek ve eşeğe benzemesinin arkasındaki nedenleri açıklarken de naklettiği haberlerin doğru olup olmadığına hiç bakmamıştır. Nitekim nakledilen rivâyette anlatıldığına göre; “Nûh Peygamber, tek bekar kızını üç ayrı kişiye vermek için ayrı ayrı söz vermiş, sonra da hangisine vereceği konusunda şaşırıp kalmıştır. Daha sonra Allah’a duâ ederek yardım istemiş, bunun üzerine Cebrâil gelerek kızını, eşeğini ve köpeğini bir odaya koymasını emretmiştir. Bunu yapan Nûh (a.s.) bir müddet sonra, kapıyı açtığında odada birbirine benzeyen üç kız bulmuştur. Kendi kızının hangisi olduğunu bilememiş ve bu üç kızı söz verdiği kişilerle evlendirmiştir. İşte bu nedenledir ki, o zamandan beri bazı kadınlar hayvanlara benzemekte olup benzemenin nedeni ise yaşanan bu olaydır” denilmektedir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Böyle bir rivâyetin uydurma olduğu her halinden bellidir. Nitekim bu rivâyet, efsaneleri ve mitolojileri anlatmakta mahir kıssacıların uydurup naklettikleri masallara benzemektedir. Aklen ve mantıken de böyle bir olayın yaşanması zaten mümkün değildir. Zîra, Allah’ın tabiatta koyduğu kurallara aykırı bir durum söz konusudur. Ayrıca, yalan vaadde bulunan ve sözünde durmayan bir peygamber anlayışı yansıtılmaktadır ki, bunun kabul edilebilmesi çok zordur. Bütün peygamberlerin ortak sıfatlarından olan sıdk, fetânet ve ismet sıfatlarına gölge düşüren böyle bir rivâyet, Kur’ân’ın bize tanıttığı, “sıdkı bütün”, “sözüne sadık”, “çok doğru”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
peygamber tanımıyla da çelişmektedir. Nûh (a.s.)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ve diğer peygamberler
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
hakkında Kur’an’da anlatılanlarla da kesinlikle bağdaşmamaktadır. Dolayısıyla bu rivâyetin mevzû (uydurma) olduğu açıktır.

Bir başka rivâyette ise, Yûnus’un (a.s.) kendi isteği üzerine, âhirette azap çekmektense bu dünya da azâbı tercih ettiği, bunun üzerine Yüce Allah’ın falanca kadınla evlenmesini emir buyurduğu, elinden başka bir şey gelmediği için de o kadınla evlendiği belirtildikten sonra, Hz. Ali’ye atfedilen şu söz nakledilmektedir. “Dünya azâbı yaramaz avrattır. Âhiret azâbı yaramaz avrattır ve cehennemdir.”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Burada da genellemeci bir bakış sonucu ulaşılan yanlış bir kadın tasavvuru görülmektedir. Bu rivâyetin aktarılmasıyla verilmek istenen esas mesaj; “sâliha olmayan bir kadınla yapılan evlilik azaptır. Bu dünyada bu azâba katlanan âhirette azaptan kurtulacaktır, öyleyse sabır edin!”anlayışıdır. Kötü bir kadınla evliliğin dünya ve âhiret saadetine büyük bir engel teşkil edeceği doğru olmakla beraber, bu konuya değil de, âhirette azaptan kurtulmaya vesile olacak böyle bir kadına katlanmaya çağırılması, kadınlarla ilgili önyargı sonucu oluşmuş kanaate göre hareket edildiği izlenimini uyandırmaktadır.

Zîra bu misâl kadınla verilebileceği gibi erkekle de verilebilir. Kötü bir erkeğin de sâliha bir kadın için iki cihan saadetine engel teşkil edebilmesi mümkündür. Dolayısıyla, esas olan kadın ya da erkek olmak değil, kâmil bir mü’min olmaya çalışmak ve hiçbir kimseye en ufak bir haksızlık yapmamaktır.



Selam ve dua ile..



Geniş bilgi için bkz, Dr. Ahmet Emin Seyhan, Hadislerde Kıyamet Alametleri, s, 95-96


Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 34.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 54-55. (TUKSAL, kadının, eşek ve köpek gibi literatürde aşağılanan bazı hayvanlarla aynı kategoride değerlendirilmesini, câhilî/örfî cinsiyetçi kalıp yargılarının dînî literatüre yansımaları olarak görmektedir. Bkz. TUKSAL, H. Ş., Kadın Karşıtı Söylemin İslâm Geleneğindeki İzdüşümleri, Kitâbiyât, Ank., 2000, s. 233-234).
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Meryem, 19/41, 54, 56.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Âl-i İmrân, 3/33; Hûd, 11/25; Sâffât, 37/79.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Ahzâb, 33/22, 39. Ayrıca bkz. Nûr, 24/54; Yûnus, 10/74; En’âm, 6/48.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 167
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema editörü

Ayarlar Renkler

  • Mobil kullanıcılar bu fonksiyonları kullanamaz.

    Alternatif header

    Farklı bir görünüm için alternatif header yapısını kolayca seçebilirsiniz.

    Görünüm Modu Seçimi

    Tam ekran ve dar ekran modları arasında geçiş yapın.

    Izgara Görünümü

    Izgara modu ile içerikleri kolayca inceleyin ve düzenli bir görünüm elde edin.

    Resimli Izgara Modu

    Arka plan görselleriyle içeriğinizi düzenli ve görsel olarak zengin bir şekilde görüntüleyin.

    Yan Paneli Kapat

    Yan paneli gizleyerek daha geniş bir çalışma alanı oluşturun.

    Sabit Yan Panel

    Yan paneli sabitleyerek sürekli erişim sağlayın ve içeriğinizi kolayca yönetin.

    Box görünüm

    Temanızın yanlarına box tarzı bir çerçeve ekleyebilir veya mevcut çerçeveyi kaldırabilirsiniz. 1300px üstü çözünürler için geçerlidir.

    Köşe Yuvarlama Kontrolü

    Köşe yuvarlama efektini açıp kapatarak görünümü dilediğiniz gibi özelleştirin.

  • Renginizi seçin

    Tarzınızı yansıtan rengi belirleyin ve estetik uyumu sağlayın.

Geri