Europa Universalis 5 uzun bir bekleyişin ardından ilk fragmanı ile duyuruldu. Köklü strateji oyunu, geri dönüşünü Türkçe dil desteği ile yapacak.
Europa Universalis 5, 12 yılı bulan bir aranın ardından resmi olarak duyuruldu. Paradox Interactive’in Barselona merkezli stüdyosu Paradox Tinto tarafından geliştirilen yapım, “Project Caesar” kod adıyla başlayan bir sürecin sonunda gün yüzüne çıktı.
Geliştirme süreci boyunca yayınlanan “Tinto Talks” adlı geliştirici günlükleriyle adım adım tanıtılan oyun, seriye yepyeni bir soluk getiriyor. Yeni macera hakkında dikkat çeken detaylardan birisi ise oyunun Türkçe dil desteği ile piyasaya adım atacak olması.
Beş yıl süren geliştirme sürecinin ürünü olan Europa Universalis 5, İngiltere ve Fransa arasında nesiller boyu sürecek olan Yüz Yıl Savaşları’nın başlangıcı olan 1337 yılında başlıyor.
Oyun, bu tarihî dönemi temel alarak Aydınlanma Çağı’na ve ötesine kadar genişleyen bir hikâye sunuyor. Harita eski yapımlara göre daha büyük ve ayrıntılı; bu da oyunculara daha fazla tarihi senaryoyu deneyimleme imkânı sağlıyor.
Europa Universalis 5 Duyuru Fragmanı (Türkçe Altyazılı)
Europa Universalis 5 Türkçe Dil Desteği ile Geliyor
Dün akşam gerçekleştirilen duyurunun ardından Europa Universalis 5 için ilk kısa tanıtım videosu oyuncularla buluşturuldu. Fragman, Türkçe altyazı seçeneğiyle sunularak oyunun yerelleştirme konusunda da destek alacağını ortaya koydu.
Duyuruyla eşzamanlı olarak oyunun Steam mağaza sayfası da aktif hâle geldi. Sayfada yer alan açıklamada, oyuncuların savaş, ticaret ve diplomasi araçlarını kullanarak tarih boyunca beş yüzyıla hükmetme ve en büyük politik hedeflerini gerçekleştirme fırsatı bulacaklarına dikkat çekiliyor.
Yeni Nüfus Yapısı Ses Getirdi
Oyunda en dikkat çeken yeniliklerden biri ise önceki oyundaki il idaresi sisteminin yerini alan yeni nüfus yapısı oldu. Oyuncular artık dini, etnik ve sınıfsal gruplardan oluşan toplulukları yönetiyor. Bu yapı, Victoria 3’teki “Pop” sistemine benzerliğiyle öne çıkıyor. Oyuncular, mutlak monarşiye ulaşarak modern bir ulus-devlet kurmayı hedefliyor ancak bu süreç; salgın hastalıklar, dini çatışmalar, sınır anlaşmazlıkları ve iç karışıklıklar gibi pek çok zorlukla çevrili.
Toplum Değerleri sistemiyle birlikte eski oyunlarda yer alan siyasi değer kaydırıcıları da geri dönüyor. Bu sistem sayesinde oyuncular, dinî otoriteyi mi yoksa sekülerleşmeyi mi destekleyeceğine, merkeziyetçiliğe mi yoksa üretime mi yöneleceğine karar verebiliyor. Bakanlar kurulu üyeleri aracılığıyla yapılan eylemler, bu siyasi eksenler arasında geçişi mümkün kılıyor.
Puan Sistemi Kaldırıldı, Lider Özellikleri Öne Çıkıyor
Önceki oyunda eleştirilen “mana” puanı sistemine de yeni yapıtla birlikte veda ediliyor. Europa Universalis 5, oyuncunun yeteneklerini hükümdar ve kabine üyelerinin askeri, diplomatik ve idari niteliklerine dayalı olarak belirliyor. Bu sayede yapılan eylemlerin süresi ve başarısı bu özelliklere bağlı hâle geliyor.
Oyunun iç içe geçen bilgi kutucukları sistemi, karmaşık bilgileri kolayca anlaşılır şekilde sunarak kullanıcı deneyimini iyileştiriyor.
Yapay Zekâ Destekli Oynanış
Yeni oyuncular için en dikkat çekici özelliklerden biri ise yapay zekâ destekli otomasyon sistemi. Geliştirilen YZ destekli sistem sayesinde, oyuncular oyunun yalnızca belirli alanlarına odaklanabiliyor.
Örneğin ticaret sistemini öğrenmeye çalışan bir oyuncu, askerî genişleme işlerini yapay zekâya devredebiliyor. Yeni yaklaşım, Europa Universalis 5’ın yüksek giriş eşiğini aşmakta zorlanan yeni kullanıcılar için önemli bir kolaylık sağlıyor.
EU5 ve EU4 Farklı Zevklere Hitap Edecek
Paradox Interactive, Europa Universalis 5 geliştirirken toplulukla yakın temas kurdu. On yılı aşkın süredir güncellenen Europa Universalis 4 ile kıyaslandığında, yeni oyunun daha detaycı ve stratejik bir deneyim sunduğu görülüyor.
Şirket, her iki oyunun da kendi oyuncu kitlesine hitap edeceğini ve birlikte var olabileceğini belirtiyor. EU5, serinin daha karmaşık ama daha esnek bir yönünü temsil ediyor.
Europa Universalis 5 için henüz bir çıkış tarihi duyurulmadı.
Kaynak:

Europa Universalis 5, 12 yılı bulan bir aranın ardından resmi olarak duyuruldu. Paradox Interactive’in Barselona merkezli stüdyosu Paradox Tinto tarafından geliştirilen yapım, “Project Caesar” kod adıyla başlayan bir sürecin sonunda gün yüzüne çıktı.
Geliştirme süreci boyunca yayınlanan “Tinto Talks” adlı geliştirici günlükleriyle adım adım tanıtılan oyun, seriye yepyeni bir soluk getiriyor. Yeni macera hakkında dikkat çeken detaylardan birisi ise oyunun Türkçe dil desteği ile piyasaya adım atacak olması.
Beş yıl süren geliştirme sürecinin ürünü olan Europa Universalis 5, İngiltere ve Fransa arasında nesiller boyu sürecek olan Yüz Yıl Savaşları’nın başlangıcı olan 1337 yılında başlıyor.
Oyun, bu tarihî dönemi temel alarak Aydınlanma Çağı’na ve ötesine kadar genişleyen bir hikâye sunuyor. Harita eski yapımlara göre daha büyük ve ayrıntılı; bu da oyunculara daha fazla tarihi senaryoyu deneyimleme imkânı sağlıyor.
Europa Universalis 5 Duyuru Fragmanı (Türkçe Altyazılı)
Europa Universalis 5 Türkçe Dil Desteği ile Geliyor
Dün akşam gerçekleştirilen duyurunun ardından Europa Universalis 5 için ilk kısa tanıtım videosu oyuncularla buluşturuldu. Fragman, Türkçe altyazı seçeneğiyle sunularak oyunun yerelleştirme konusunda da destek alacağını ortaya koydu.
Duyuruyla eşzamanlı olarak oyunun Steam mağaza sayfası da aktif hâle geldi. Sayfada yer alan açıklamada, oyuncuların savaş, ticaret ve diplomasi araçlarını kullanarak tarih boyunca beş yüzyıla hükmetme ve en büyük politik hedeflerini gerçekleştirme fırsatı bulacaklarına dikkat çekiliyor.

Yeni Nüfus Yapısı Ses Getirdi
Oyunda en dikkat çeken yeniliklerden biri ise önceki oyundaki il idaresi sisteminin yerini alan yeni nüfus yapısı oldu. Oyuncular artık dini, etnik ve sınıfsal gruplardan oluşan toplulukları yönetiyor. Bu yapı, Victoria 3’teki “Pop” sistemine benzerliğiyle öne çıkıyor. Oyuncular, mutlak monarşiye ulaşarak modern bir ulus-devlet kurmayı hedefliyor ancak bu süreç; salgın hastalıklar, dini çatışmalar, sınır anlaşmazlıkları ve iç karışıklıklar gibi pek çok zorlukla çevrili.
Toplum Değerleri sistemiyle birlikte eski oyunlarda yer alan siyasi değer kaydırıcıları da geri dönüyor. Bu sistem sayesinde oyuncular, dinî otoriteyi mi yoksa sekülerleşmeyi mi destekleyeceğine, merkeziyetçiliğe mi yoksa üretime mi yöneleceğine karar verebiliyor. Bakanlar kurulu üyeleri aracılığıyla yapılan eylemler, bu siyasi eksenler arasında geçişi mümkün kılıyor.
Puan Sistemi Kaldırıldı, Lider Özellikleri Öne Çıkıyor
Önceki oyunda eleştirilen “mana” puanı sistemine de yeni yapıtla birlikte veda ediliyor. Europa Universalis 5, oyuncunun yeteneklerini hükümdar ve kabine üyelerinin askeri, diplomatik ve idari niteliklerine dayalı olarak belirliyor. Bu sayede yapılan eylemlerin süresi ve başarısı bu özelliklere bağlı hâle geliyor.

Oyunun iç içe geçen bilgi kutucukları sistemi, karmaşık bilgileri kolayca anlaşılır şekilde sunarak kullanıcı deneyimini iyileştiriyor.
Yapay Zekâ Destekli Oynanış
Yeni oyuncular için en dikkat çekici özelliklerden biri ise yapay zekâ destekli otomasyon sistemi. Geliştirilen YZ destekli sistem sayesinde, oyuncular oyunun yalnızca belirli alanlarına odaklanabiliyor.
Örneğin ticaret sistemini öğrenmeye çalışan bir oyuncu, askerî genişleme işlerini yapay zekâya devredebiliyor. Yeni yaklaşım, Europa Universalis 5’ın yüksek giriş eşiğini aşmakta zorlanan yeni kullanıcılar için önemli bir kolaylık sağlıyor.
EU5 ve EU4 Farklı Zevklere Hitap Edecek
Paradox Interactive, Europa Universalis 5 geliştirirken toplulukla yakın temas kurdu. On yılı aşkın süredir güncellenen Europa Universalis 4 ile kıyaslandığında, yeni oyunun daha detaycı ve stratejik bir deneyim sunduğu görülüyor.
Şirket, her iki oyunun da kendi oyuncu kitlesine hitap edeceğini ve birlikte var olabileceğini belirtiyor. EU5, serinin daha karmaşık ama daha esnek bir yönünü temsil ediyor.
Europa Universalis 5 için henüz bir çıkış tarihi duyurulmadı.
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.