Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Haftanın Tartışması Eğitimde nitelik kaybı. (1 Görüntüleyen)

AsyAAsyA is verified member.

Öylesine...
Forum Kalemi
Puan 113
Çözümler 1
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
16,678
Çözümler
1
Tepkime puanı
45,992
Puan
113
AsyAAsyA is verified member.
Toplumsal problemler araştırıldığında, çoğu zaman eğitim ve öğretimin yetersiz olduğu sonucuna varırız.
Eğitimin yetersiz olduğunu, nitelik kaybının olduğunu düşünenlerden misiniz?
Eğitimdeki nitelik kaybına karşı neler yapabiliriz?
Söz sizde fkmikro0
 
Konu çok güzel :)
Bir öğrenci olarak değerlendireceğim:)
 
Nasıl olur bilmem ama bir eğitim felsefesi gerekli.
 
Yok 4+4+4
Yok 5+3+4
Yok 5+3
Her köşe başında bir üniversite her üniversitede tonlarca bölüm.

Ne önemi var????

Nitelikli eğitimde amaç; toplumun getirilerine ters düşmeden tartışmalarda uzlaşmayı sağlayabilen, kendi isteklerini dile getirebilen bunu yaparken bencillikten uzak olan, toplumun maddi manevi kültürünü adaptasyon sağlayabilen ancak bunları yaparken bireyselliğinden karakterinden ödün veremeyen gençlik yetiştirmek değil mi?

Şuan ki durum ise bu söylediğimin tamamen zıttı.

Toplumla ters düşmek için önce anne babayla zıtlasan ardından sürekli çatışma halinde dolanan, kendilerini toplumdan soyutlama çabasında bir gençlik.. Bunun sonucunda bırak topluma yararı kendine dahi yararlı olmayan, ihtiyaçlara cevap veremeyen insanlar.

Peki iyi hoşta ne yapılmalı?

İlk aşamada öğrenci-ögretmen ve materyaller.. bunlar kullanabilir ulaşılabilir ve uygulanabilir olmalı. Sınıf var 40 kişi.. materyal desen bir tahta bir kalem. Nasıl bir nitelik beklenir buradan.

İkinci olarak öğretmenin öğretme motivasyonu öğrencinin öğrenme motivasyonu olmalı.
Nasıl ki balığa uçmayı öğretemezsin.. misal odur ki her bireyin özelliği farklıdır. Buna uygun düzenlemeler yapılmalı. Kişilere yeteneğini geliştirme olanağı sağlanmalı. Aynı şekilde öğreti yeteneğine sahip olmayan bireyin öğretmen olması ne kadar doğru?

Ders saatlerinin standartlarının oluşturulması önemli. Her dersin aynı saat olması, sırf müfredat yetişsin diye öğretililerden uzak.. Amaçlara ve ihtiyaca göre ders sayısı bu işin çözümü.

Ek olarak güzel sanatlar, spor, sinama, tiyatro,opera gibi ruhu besleyen dallarda en az bir gün etkinlik düzenlemesine geçilmeli.

Yetenekleri bakımından daha geride kalanları rehberlik açısından donanımlı insanlar ile yola çıkararak kendi içlerindeki farklı yetenekleri gün yüzüne çıkarmak için ek çalışmalar yapılmalı.

Din kültürü ve Ahlak bilgisi dersinin sadece "din" lerden oluşmadığı "ahlak" kısmının da ortaya koyduğu bir düzenleme olmalı.

Psikolojik, biyolojik fiziksel etkenlere karşı, eğitim yerlerinde muhakkak psikolog ve yanında muhakkak sağlık çalışanlarından doktor, ebe, hemşire gibi sağlığı koruma, cinsel sağlık, ergenlik gibi konularda; eğitimi verebilecek nitelikli personeller bulunmalı.

Ben bir öğrenciyim ihtiyaçlarım doğrultusunda düşündüm tabiki daha çok yazılacak şey vardır muhakkak. Ancak önce kendimizden başlamalıyız. Bunu çok iyi biliyorum. Sadece yakınmakla yetiniyor isek o zaman hiçbir şey değişmeden yıllarca aynı sorunu tartışıp duracağız.

Her zaman daha iyisi vardır. O zaman işinizde en iyisi olun.
 
Kısa ve net olarak yeni uyarlanmış bir eğitim sistemini mevcut sisteme entegre edememiş olmanın zararlarından birisidir.

Ve bu zarar kişilerden ( öğrenci ) başlayarak ülke unsurlarının tamamına yayılmış şekildedir.

Ben ülkenin eğitim sistemine oldum olası karşıyımdır. Eğitim adı altında yozlaştırılmaktan ahlak ve değer kavramlarından uzaklaştırılmaktan başka birşey değildir.

Başta aileler olmak üzere geçmiş nesillerde oynanan bu oyunda günümüze aktarılan şeylere baktığımızda görünen tek şey yeni neslin hedefsiz bırakılmasından başka birşey değildir.

Nitelik kaybına engel olmak adına yapılacak bireysel anlamda malesef birşey yoktur. Sadece fikir beyan edilir tartışılır öneriler sunulur ama havada kalır.
 
Niceliğin ön pland tutulduğu yerde nitelik kaybı kaçınılmazdır.

Mevcut iktidar yüzlerce binlerce hastane okul ve km lerce yol yaptı ve neredeyse televizyonlarda anaokulları, üniversite ve liselerin sayılarını ezberlettiler bize, binlerce derslik ama ya nitelik?
Sayısal verileri sürekli gözümüze soktular, Şunu yaptık bunu yaptık, söylemek hakları evet devrim niteliğinde şeyler yaptılar peki eğitim ve kültürde bunu niteliğe dökebildiler mi?

Üniversiteleri bitirenler istihdam edilebildimi?
Nitelikli insanımızın çoğu yurtdışına gitmeyi tercih ediyor neden?
Eskiden tutunamayanlar gittiği yer değilmiydi yurtdışı?

Yeteneklerine göre eğitilmeyen öğrenci mahkum bırakıldığı dünyada amaçsız gayesiz dolaşıp durur.
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri