Geçtiğimiz yılın ilk yarısına baktığımızda, BIST-100 endeksinin bankacılık, tüketim ve telekomünikasyon gibi sektörlerin desteğiyle 7.200 puandan 11.000 puana yükseldiğini görebiliriz. Bu süreçte, banka hisselerinden AKBNK %100, GARAN %154, finans kurumlarından TURSG %137, ANHYT %295 arttı. Tüketim hisseleri arasında AEFES, MGROS ve AGHOL gibi hisseler ise iki katından fazla değer kazandı.
Bunların hepsi, Türkiye'deki faiz artışları ve TL'nin değer kaybetmesinin etkilerine dayanmaktadır. Faiz artırma politikası, bankacılık sektörünün gelişimini teşvik ederek sürekli performans artışı sağlar, TL'nin değer kaybı ise tüketim ve üretimin ihracatını artırır; bu da ihracat faaliyetleri olan şirketler için büyük faydalar sağlar.
Bu mantığa dayanarak, ilk yarıda II İşletme Okulu'ndaki yatırımcılara liderlik ederek AEFES, AKBNK, MGROS, BIMAS gibi hisselere yatırım yaptık ve genel olarak iki kat kazanç elde ettik.Şu anda piyasa tarzı değişiyor, Biden'ın ABD başkanlık seçimlerinden çekilmesi piyasada yeni etkiler yaratıyor. Dün ABD borsalarında Nasdaq, Dow Jones ve S&P 500 endeksleri tamamı yükseldi. Russell 2000 ETF de değer kazandı.Faiz indirimi beklentisinin güçlenmesiyle birlikte, yabancı sermaye hızla gelişmekte olan piyasalara akmaya başladı.
Bence yılın ikinci yarısında, sermaye aşağıdaki sektörlere hızla akacak:
Altyapı inşaatı. Birçok gelişmekte olan piyasa ülkesi, ekonomik kalkınmayı teşvik etmek ve kamu hizmetlerini iyileştirmek için altyapıya büyük yatırımlar yapmaktadır. Türkiye'deki deprem sonrası, hükümetin odaklandığı planlama da bu yöndedir. Türk hükümeti, altyapı inşaatı ve kentleşme sürecini aktif olarak teşvik ediyor ve büyük çaplı ulaşım, enerji ve iletişim projeleri sürekli olarak ortaya çıkıyor. Örneğin, İstanbul yeni havalimanının inşası ve genişletilmesi, Türkiye'nin küresel bir ulaşım merkezi olarak konumunu büyük ölçüde artıracaktır.
Tüketim Sektörü: Orta sınıfın yükselişiyle birlikte, yeni gelişen pazarlardaki tüketim talebi sürekli artacaktır. Türkiye, geniş bir genç nüfusa ve hızla büyüyen bir orta sınıfa sahip, bu da tüketim pazarında büyük bir potansiyel yaratıyor. Türkiye'nin e-ticaret ve perakende sektörü hızla genişliyor, özellikle gıda, moda ve elektronik ürünler alanında büyük gelişim potansiyeli taşıyor.
Teknoloji ve Yenilik: Yeni gelişen pazarların teknoloji şirketleri hızla yükselmekte ve küresel teknoloji ekosisteminin önemli bir parçası haline gelmektedir. Türkiye'nin dijital dönüşümü ve yeni enerji araçları stratejisi gibi alanlar önemli odak noktalarıdır. Örneğin, Turkcell ve ASELSAN gibi yerli teknoloji şirketleri, iletişim teknolojisi ve savunma elektroniği alanlarında önemli başarılara imza atmış ve güçlü bir uluslararası rekabet gücüne sahiptir.