Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

FK Sözlük Bir kardeş tavsiyesi

Nazar konusu açılmışken nazar boncuğu olayına itibar eden varmı yada varsa araştırsın ve kısıtlı dini bilgimizle caiz olmayan bu saçma uygulamalardan vazgeçilsin
 
Kesinlikle ve kesinlikle doğru..

Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Göz/nazar değmesi insanı kabre, deveyi de tencereye sokar!”

Ebu Nuaym Hilye 7/90, Albânî Silsiletu’l-Ehâdîsi’s-Sahîha 1249


Nazar bir nevi lazer ışını gibidir görünmese de tesiri çoktur inkarıda küfürdür.

Kişi kendinden emin olmamalı ,gıpta edeceği bir şeyin evvelinde mutlaka “maşallah “ demeli.
 
Nazar bir nevi lazer ışını gibidir görünmese de tesiri çoktur inkarıda küfürdür.
İnkarı küfürse ben vahy ve peygamberin sahih sunneti ile hiç bir Alakası olmayan atalar dinin hurafelerinden olana nazara inanmaktansa inkar edip küfre sapmayı tercih ederim.
Müşriklerin batıl inançlarını ortadan kaldırmayı hedefleyen vahye muhalefet ederek yeni bir din inşaası yada atalar dininin devam ettirmek bizi müşriklerin dinini devam ettirmeye götürür.

Kuranda tek bir ayette bile bu konuda bahsetmez, sahih sunnette bună dair tek bir delil olmayıp İslam öncesi müşriklerin batıl inançları arasındadır.

Konuya dair teviller yapıp kalem suresindeki 51-52 ayetleri bu bağlamda yorumlayanlar vahyin esbabı nuzulü ve nuzul ortamından bihaberdirler.

Ayette çok net ifade edilir ; " Başınıza gelen her musibet, kendi ellerinizle yaptıklarınızın sonucudur; üstelik O bir çoğunu da affetmektedir." ( Şûrâ sûresi, âyet 30)
 
Nazar boncuğu gibi objeler hurafe olsa da nazar hakikattir varlığını inkar etmekte kimse gerçeği değiştiremez !...

Nazara inananı İslam öncesi cahilllernin temsilcisi göstermek yanlıştır..

Resûl-i Ekrem (s.a.s.) Efendimiz şöyle demiştir: “Kim hoşuna giden bir şey görür de; ‘Mâşâallah lâ kuvvete illâ billâh’ (Allah’ın dilediği olur. Ondan başka kuvvet ve kudret sahibi yoktur) derse, ona hiçbir şey zarar vermez.” (Beyhakî, Şu‘abü’l-îmân, VI, 213)

***

İbn Abbâs’tan (r.a.) nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmuştur:

“Nazar (Göz değmesi) gerçektir. Eğer kaderin önüne geçecek bir şey olsaydı nazar onun önüne geçerdi...” (Müslim, Selâm, 42)

***

Hz. Âişe’nin (r.a.) naklettiğine göre, Resûlullah (s.a.s.) şöyle buyurmuştur:

“(Nazar’dan) Allah’a sığının. Çünkü göz değmesi (nazar) gerçektir.” (İbn Mâce, Tıb, 32)

***

Ebû Hüreyre’nin (r.a.) naklettiğine göre, Resûlullah (s.a.s.) şöyle buyurmuştur:

“Kim düğüm yapar sonra ona üflerse sihir yapmış olur. Kim sihir yaparsa şirk koşmuş olur. Kim de (kendisini koruması için nazarlık ve benzeri) bir şey takarsa, o taktığı şeyin korumasına havale edilir.” (Nesâî, Muhârebe, 19)
 
Son düzenleme:
@Qasem Müfessirlerin ekseriyeti; "Rabbi onu seçip iyilerden kıldı. Doğrusu inkâr edenler, zikri (Kur'an-ı) işittikleri vakit nerdeyse gözleri ile seni yıkıp devireceklerdi. Bir de durmuşlar, o herhalde bir delidir, diyorlardı." (el-Kalem, 68/50, 51) âyetinde geçen "gözleriyle seni yıkıp devireceklerdi"sözünü "nazar" ile tefsir etmişlerdir. (Elmalılı M.Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, VIII, 5305; İbn Kesîr, "Tefsirul Kur'an'il-Azîm", VIII, 227).


Ve yine; "Ey oğullarım! Bir kapıdan (Mısır'a) girmeyin, ayrı ayrı kapılardan girin. Ama ben Allah'dan hiçbir şeyi sizin için savamam. Çünkü hüküm Allah'dan başkasının değildir. Onun için ben yalnız ona tevekkül ettim. Tevekkül edenler yalnız ona tevekkül etsinler." (Yusuf 12/67).



Elmalılı Hamdi Yazır, ayetin yorumunda: "Bu tavsiyenin sebebi, toplu bir surette göze çarpmalarından ve bir hased ve gamze uğramalarından sakınmak idi." demektedir (Elmalılı, a.g.e., IV, 2890).

Güçlü müfessir Elmalılı Hamdi Yazır’ın yorumuna yorum eklemek ister misin.
 
@EfuL!m, bu konuda zaten sahih sünnetten delil olmadığı, naklediken rivayetlerin tamamı sened bakımından cerh ve tadilden geçemedikleri için müfessirlerin bir kısmı țevil yoluna baş vurmuştur.. Onlardan biride Elmalılı Hamdi Yazardır.
İlk dönem müfesirlerin hiç biri bu ayetleri böyle yorumlamayıp süfyan essevri de, mukatil bin Süleymanda ayetleri ele alırken bu bağlamının b sine dahi değinmemişler. Daha ilk dönem müfessirleri ve onların takipçileri Katadr, alkame gibileri bile bu ayetleri bu konu üzerine asla yorumlamazken onlardan 1300 sene sonra țevile girişen Elmalının yorumuna mı tabi olacağım.

Kalem süresinde alıntıladığın ayetlerin esbabı nuzul, siyak ve sibakına bakmadan bağlamda koparırsan țevile gidersin. Ayetler çok net. Nuzul ortamı çok net. İlk dönem müfesirlerin tefsirleri günümüze kadar kadar gelmişken neden her bir ayeti sayfalarca yorumlayan țevile baş vuran kendince çıkarsınımlar bulanlara tabi olayım ki. Ekseriyeti dediğin bir kaç müfessir. Ben bu konuda diğer müfessirlere tabiyim. Mesela reşit Rıza ve Muhammed abduha uymayı tercih ediyorum
 
Son düzenleme:
@Qasem, Kişisel tercihlerin ile nazar yok diyemezsin o seni bağlar Saygı duyarım.
Nazar haktır ve sakınılması gereken durumdur. Bunu yıllarca yaşayan insanlar vardır. Hadis kaynaklarında bu belirtilmiştir ve bana göre gayet açık nettir.
Konuyu kişisel tercih konumuna çekmeyelim islamd “bence” diye bir kavram yoktur.
 
Hadis kaynaklarında bu belirtilmiştir ve bana göre gayet açık nettir.
Ben değil sizler bence diyorsunuz.

Bir konuda anlaşalım.
İnsanlar herhangi bir konuda düşüncelerini dile getirebilir ve bunda özgürdürler. Temel Kaynak Vahyidir. Dinin kurucusu Allah tır. Bir konuda Allah hüküm verdiyse o konuda kimse ahkam kesemez. Allahın hiç bir hükmü olmayan konularda istedikleriniz tabi olursunuz. Yani ben sizin gibi düşünen mufessir ve muhadisler gibi düşünmüyorum. Sizin gibi düşünmeyen mufessirler gibi düşünüyorum. Sizlere göre hak olan bana göre anlam ifade etmeyebilir. Ayet ve sahih sünnet ile sabit olmadığı sürece o konu sadece sizin için haktır.

Bana konularda ayet ve hadisler delil getirmenize gerek yok. Düşüncenizi savunmak için yazıyorsanız tamam ama bana delil getirmek beni çürütmek için yazıyorsanız arkadaşlar boşuna yorulmayın, okuduğunuz, alıntıladığınız kaynakları bende okumuş ve biliyorum.

Konuya dair düşüncelerinizi okumak istiyorum. Sizin gibi düşünmüyorum ve düşüncelerinizi okumayı seviyorum. Münakaşa benim dilim değil.

Ayette hüküm netse bencesi olmaz. Ama konuya dair net bir ayet ve sahih sünnette tek bir örnek yok ise tüm müfesirlerin muhadis ve muctehidlerin tükettiği kelimeler bencedir. Onların bencesi oluyordu bizim niye olmasın. Bu din yahudi ve hıristiyanların dini gibi din adamı sınıfının tekelinde değildir. Din Allahındır
 
Ben değil sizler bence diyorsunuz.

Bir konuda anlaşalım.
İnsanlar herhangi bir konuda düşüncelerini dile getirebilir ve bunda özgürdürler. Temel Kaynak Vahyidir. Dinin kurucusu Allah tır. Bir konuda Allah hüküm verdiyse o konuda kimse ahkam kesemez. Allahın hiç bir hükmü olmayan konularda istedikleriniz tabi olursunuz. Yani ben sizin gibi düşünen mufessir ve muhadisler gibi düşünmüyorum. Sizin gibi düşünmeyen mufessirler gibi düşünüyorum. Sizlere göre hak olan bana göre anlam ifade etmeyebilir. Ayet ve sahih sünnet ile sabit olmadığı sürece o konu sadece sizin için haktır.

Bana konularda ayet ve hadisler delil getirmenize gerek yok. Düşüncenizi savunmak için yazıyorsanız tamam ama bana delil getirmek beni çürütmek için yazıyorsanız arkadaşlar boşuna yorulmayın, okuduğunuz, alıntıladığınız kaynakları bende okumuş ve biliyorum.

Konuya dair düşüncelerinizi okumak istiyorum. Sizin gibi düşünmüyorum ve düşüncelerinizi okumayı seviyorum. Münakaşa benim dilim değil.

Ayette hüküm netse bencesi olmaz. Ama konuya dair net bir ayet ve sahih sünnette tek bir örnek yok ise tüm müfesirlerin muhadis ve muctehidlerin tükettiği kelimeler bencedir. Onların bencesi oluyordu bizim niye olmasın. Bu din yahudi ve hıristiyanların dini gibi din adamı sınıfının tekelinde değildir. Din Allahındır
Ustam tamam sana düşüncene uymayan hadisi inkar ederek konu hakkında ısrarın seni bağlar benim düşüncemi değiştirmez..

Düşünceye dökmeyi beklemek güzel haklısın da..

Sadece şunu merak ediyorum bu konuda örnekle yola çıkarsak Müfessir veya hadis ilim aiimleri yahut vb seni ilmi ile ikna edemiyorsa bunların üzerinde nasıl bir ilme sahipsin merak ettim sorgulamuyorum seni yanlış ama öğrenmek istiyorum ...

Bunlar seni ikna edemediyse bizim düşüncelerimizin senin için önemi nedir ki..

Kendimden pay biçerek düşüncelerimi aktarıp sende bunu ilminle çürütüp senin hakikatine mi inanmam gerekir..

Merak ediyorum..
 
@aguman, düşüncelerinizi değiştirmeye çalıştım mı?
Sizlere şu şu şu hadis uydurma, bună taabi olamazsınız, şu şu şu alim yalan söylüyor, şu şu şu müfessir israiliyat aktarıyor diye bir şey yazdım mı?

Bende sizin gibi başka bir kısım alimin düşüncesine tabiyim diyorum. Alkame, ikrime, mücahit, vasıl bin ata, mu katil bin Süleyman, Muhammed abduha, vb alimlerin görüşleri, öne sürdükleri deliller benim için daha ikna edici diyorum.

Yani beni çürütmeye çalışmak için boşuna delil getirmeyin diyorum, düşüncenizi dile getirin, kardeşim ben bu konuda şuna tabiyim yada böyle düşünüyorum der geçersiniz. Bende öyle yapıyorum.

Ehli sünnet kanadında en büyük hadis tedkikçisi ibni hacerul eskalanidir. Hadis tahlilleri üzerine sizler kitap okumuyorsanız benim ne suçum var. Yazdığınız her bir hadisin hadis ilmi bakımından tahlil ve tetkiki mevcuttur. Senedi, metni, ravisi bağlamında tarih boyunca bir çok tahlil ve tetkik yapılmış bună göre hadisler guruplandırılmıştır. Ben zayıf ve mevzu hadis ile amel yemek zorundamıyım?
Mıhadislerin hadis tahlil ve tetkiklerinden geçmemiş hadisleri neden peygamber söylemiş gibi almak zorundayım.
O alim böyle demiş bu böyle demiş yahu bırakın da ne ben sizi gibi ne siz benim gibi düşünmek zorunda his etmeyin da. Mesela ben bu konuda elmalı hamdiye tabi değilim onun gibi düşünmüyorum kardeşim düşünmek zorundamıyım?

İnsanlar düşüncelerinde özgürdür. Özgür irade bu yüzden vardır.
 
@aguman, düşüncelerinizi değiştirmeye çalıştım mı?
Sizlere şu şu şu hadis uydurma, bună taabi olamazsınız, şu şu şu alim yalan söylüyor, şu şu şu müfessir israiliyat aktarıyor diye bir şey yazdım mı?

Bende sizin gibi başka bir kısım alimin düşüncesine tabiyim diyorum. Alkame, ikrime, mücahit, vasıl bin ata, mu katil bin Süleyman, Muhammed abduha, vb alimlerin görüşleri, öne sürdükleri deliller benim için daha ikna edici diyorum.

Yani beni çürütmeye çalışmak için boşuna delil getirmeyin diyorum, düşüncenizi dile getirin, kardeşim ben bu konuda şuna tabiyim yada böyle düşünüyorum der geçersiniz. Bende öyle yapıyorum.

Ehli sünnet kanadında en büyük hadis tedkikçisi ibni hacerul eskalanidir. Hadis tahlilleri üzerine sizler kitap okumuyorsanız benim ne suçum var. Yazdığınız her bir hadisin hadis ilmi bakımından tahlil ve tetkiki mevcuttur. Senedi, metni, ravisi bağlamında tarih boyunca bir çok tahlil ve tetkik yapılmış bună göre hadisler guruplandırılmıştır. Ben zayıf ve mevzu hadis ile amel yemek zorundamıyım?
Mıhadislerin hadis tahlil ve tetkiklerinden geçmemiş hadisleri neden peygamber söylemiş gibi almak zorundayım.
O alim böyle demiş bu böyle demiş yahu bırakın da ne ben sizi gibi ne siz benim gibi düşünmek zorunda his etmeyin da. Mesela ben bu konuda elmalı hamdiye tabi değilim onun gibi düşünmüyorum kardeşim düşünmek zorundamıyım?

İnsanlar düşüncelerinde özgürdür. Özgür irade bu yüzden vardır.
Sen beni yanlış anladın sana böyle ithamda bulunmadım Usta...

Düşüncemi belirttim kendi adıma konuşuyorum delil çürütmek için değil hakikat ışığında paylaştım ben...

Düşüncemi az çok belirtirken senin delili bırakın düşüncenizi yazın daki pskilojine istinaden belirttğin tabi olduklarının ilmi ile beni mi ikna edeceksin dedim..

Kime tabi olmak istersen ol inan buna bende herkes te saygı duymak zorundadır ve herkes tabiki özgürdür..

Yalnız hakikat tektir yollara ayırarak kimse bunu gölgeleyemez nokta !..
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri