Bilimsel ve İlmi Olarak Bedende'ki Ruh'un Konakcı olması (1 Görüntüleyen)

Merhaba Arkadaşlar..
Ben ForumKalemi Üyelerinden Kalpin
Size Sokak Muhabbetinde Kulak Misafiri Olduğum bir Sohbeti Sorusal olarak Fikirlerinize yorumlarınıza Sunuyorum..

İçerik : Bilim ve İlimde İnsan Ruhunun Yeri Konaklama Şekli..

KAYNAK : ForumKalemi - Bilimsel Olmayan varsayımlara dayalı Fikir Beyanı..

Amaç : Tartışma


İslamiyette İnsanların bedenlerinin geçici olduğu ve içindeki Ruh'lardan bahsedilir...

Bilim'de ise bir yaşam organizması olan .. İnsan bedeninin biyolojik yapısında olan olmazsa olmaz Yaşam organlarından bahseder..

Şimdi olayımız şudur..

Ruh bedende barınmak için ne gereksinimlere duyuyor ?
Kaderi alın yazısını ortadan kaldırırsak eğer.. İnsan ruhunun bedeni terk etmesi .. Yaşam organlarının çalışmasının son bulmasıylamı oluyor..
Yoksa Ruh kadere yazgıya boyun eğerekmi bedeni terk ediyor ?.

DIŞARIDA GENÇLER ARASINDA GEÇEN DİYALOGLARIN ÖZETİ

Şimdi senin kalbine ben bıçak soksam senin kalp param parça olur ölürsün..
Madem ruh var içinde bedenden ayrı o durup seni neden yaşatmıyor ?

- Ama ruh eceli ile ölmüş oluyor kanka senin kalbime yapacağın o hamleyi Allah vesile kılıp ecelim gelmiş oluyor..

- Diğer genç : Tamam orası öyle peki ölüm anındaki ecelden bahsediyorsun eyvallah..
Deney yaptık farzet yada boşver nasıl oluyor oğlum.. Ruh organik bi yapıyamı ihtiyaç duyuyor..

Ruhun gıdası maneviyatsa bedene gelen zarar niye onun gitmesine sebeb veriyor..

Vesair vesaire

Siz ne diyorsunuz ?
 
Ruh ve can birbirinden farklı kavramlar olarak kuranda ele alınır...
Haliyle uyku kuranda ölümün provası olarak anılır, ruh candan ayrılmaz ama can ölüyle eşdeğerde bir haldedir.

"Sizi geceleyin öldüren (uyutan) ve gündüzün 'güç yetirip etkilemekte (yapıp kazanmakta) olduklarınızı' bilen, sonra adı konulmuş ecel doluncaya kadar onda sizi dirilten (uyandıran) O'dur."(6/En'am, 60)."Allah, ölecekleri zaman canlarını alır; ölmeyeni de uykusunda (bir tür ölüme sokar). Böylece, kendisi hakkında ölüm kararı verilmiş olanı(n ruhunu) tutar, öbürüsünü ise adı konulmuş bir ecele kadar salıverir." (39/Zümer, 42.)

Kuranda Ruh bir çok anlamda ele alınır Fatih. Bu ayette Ruhun bir nesne değil emir olduğu vurgulanır.

"Yarattığı her şeyi güzel yaratan, insanı başlangıçta çamurdan yaratan, sonra onun soyunu, bayağı bir suyun özünden yapan, sonra şekillendirip ona ruhundan üfleyen Allah'tır. Size kulaklar, gözler, kalpler verilmiştir. Öyleyken, pek az şükrediyorsunuz." (32/Secde, 7-9)


Gaybi konularda Allahın bize bildirdiğine fazlasını bilmeyiz.
Bana göre bedene can veren ruh emirdir. Bir nesne değil. Eğer nesne ise kendinden ruh üfledim dediği yaradılış hikayesi hırıstiyanlardaki Baba, kutsal ruh ve oğul üçlrmi saçmalığını doğrulanmış olur.

Haliyle Ruh vahyin insana bir şuur verdiği bilinç yüklediği gibi, kişiyi harekete geçiren bir emirdir.
Tıpkı suyun bitkiye can vermesi, rüzgarın nesneleri hareket ettirmesi gibi...
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tema editörü

Ayarlar Renkler

  • Mobil kullanıcılar bu fonksiyonları kullanamaz.

    Alternatif header

    Farklı bir görünüm için alternatif header yapısını kolayca seçebilirsiniz.

    Görünüm Modu Seçimi

    Tam ekran ve dar ekran modları arasında geçiş yapın.

    Izgara Görünümü

    Izgara modu ile içerikleri kolayca inceleyin ve düzenli bir görünüm elde edin.

    Resimli Izgara Modu

    Arka plan görselleriyle içeriğinizi düzenli ve görsel olarak zengin bir şekilde görüntüleyin.

    Yan Paneli Kapat

    Yan paneli gizleyerek daha geniş bir çalışma alanı oluşturun.

    Sabit Yan Panel

    Yan paneli sabitleyerek sürekli erişim sağlayın ve içeriğinizi kolayca yönetin.

    Box görünüm

    Temanızın yanlarına box tarzı bir çerçeve ekleyebilir veya mevcut çerçeveyi kaldırabilirsiniz. 1300px üstü çözünürler için geçerlidir.

    Köşe Yuvarlama Kontrolü

    Köşe yuvarlama efektini açıp kapatarak görünümü dilediğiniz gibi özelleştirin.

  • Renginizi seçin

    Tarzınızı yansıtan rengi belirleyin ve estetik uyumu sağlayın.

Geri