Puan
113
Çözümler
1
- Katılım
- 1 May 2020
- Mesajlar
- 17,068
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 47,153
- Puan
- 113
Son zamanlarda tekrar gündeme gelen ve yapılması planlanan Via Karpatjia Yolu ya da diğer ismiyle “Avrupa İpek Yolu” güzergahı. Litvanya’dan Selanik ve Köstence limanlarına kadar ulaşan bir Pan-Avrupa yolu olarak planlanıyor.
Litvanya’daki Klaipeda limanından ve Polonya’daki Gdansk limanından (Baltık Denizi’nden) başlayarak Polonya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Selanik limanına (Ege denizi) ve Köstence limanına (Karadeniz) kadar uzanmaktadır. Bir kolu Bulgaristan ile Türkiye arasındaki ana sınır kapısı olan Svilengrad’a (Cisri Mustafapaşa) dayanır.
Bu yolda önemli olan, tüm koridorun Avrupa Birliği üye ülkeleri ile 1 Ocak itibariyle Schengen bölgesi üye ülkeleri üzerinden geçmesi yani sınırların ve gümrüklerin olmaması ve tüm yol boyunca Avrupa Birliği kurallarının geçerli olmasıdır. Bu yolun aktif olması ile birlikte Sırp otoyollarının boş kalma durumu da vardır.

Litvanya’daki Klaipeda limanından ve Polonya’daki Gdansk limanından (Baltık Denizi’nden) başlayarak Polonya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Selanik limanına (Ege denizi) ve Köstence limanına (Karadeniz) kadar uzanmaktadır. Bir kolu Bulgaristan ile Türkiye arasındaki ana sınır kapısı olan Svilengrad’a (Cisri Mustafapaşa) dayanır.
Bu yolda önemli olan, tüm koridorun Avrupa Birliği üye ülkeleri ile 1 Ocak itibariyle Schengen bölgesi üye ülkeleri üzerinden geçmesi yani sınırların ve gümrüklerin olmaması ve tüm yol boyunca Avrupa Birliği kurallarının geçerli olmasıdır. Bu yolun aktif olması ile birlikte Sırp otoyollarının boş kalma durumu da vardır.
