Vera
Yeni Üye
- Katılım
- 27 Kas 2020
- Mesajlar
- 1,360
- Tepkime puanı
- 2,799
- Puanları
- 113
- Burç
- Boğa
- Meslek
- Boş Gezenin Boş Kalfası
- Cinsiyet
- Medeni Hal
- Takım
2020 verilerini paylaşan Şikayetvar’a göre en çok şikayet edilen sektör 404 bin 123 şikayet sayısıyla kargo sektörü oldu
Veriler pandeminin etkisini bir kez daha gözler önüne sererken, Türkiye’nin satın alma kararında nelere dikkat ettiğine, en çok hangi sektörden şikayet ettiğine ve şikayet yönetimi konusunda hangi sektörlerin öne çıktığına dikkat çekiyor. Pandemi döneminde değişen tüketim alışkanlıklarına ışık tutan çalışmada Türkiye’nin şikayet haritası da yer alıyor.
Şikayetvar verilerine göre geçen yıl 105 bin 157 olan sisteme kayıtlı marka sayısı bu yıl 120 bin markaya ulaştı. 2020’de 450 binin üzerinde şikayeti çözüme kavuşturdu. 2019’da 1 milyon 974 bin 817 olan şikayet sayısı 2020’de yüzde 82 artarak 3 milyon 605 bin 92 oldu. 2019’da 951 bin 630 olan üye sayısıysa yüzde 80 artarak 1 milyon 713 bin 340’a yükseldi.
Lojistik sektörü 2020’de en çok şikayet alan sektör oldu. Onu, e-ticaret pazaryeri siteleri (309 bin 395), bankalar (247 bin 410), internet servis sağlayıcılar (196 bin 534) ve iletişim marka ve firmaları (141 bin 862) izledi.
2020’DE HOBİLERİMİZE YÖNELDİK
Evlerimize kapandığımız pandemi döneminde ya hobilerimize yöneldik ya da yeni hobiler edindik. Vakit geçirmek içinse oyunlar vazgeçilmezlerimiz arasında yer aldı. Bu durum Şikayetvar verilerine de yansıdı. Geçen yılın verileriyle karşılaştırıldığında hobi-oyun kategorisinin şikayet artış oranının yüzde 232 olduğu gözlemleniyor. Kitabevleri ve yayınevi kategorisinde bu oran yüzde 195 olurken, kargo ve nakliyat kategorisinin şikayet artış oranı yüzde 193’e ulaştı. Geçtiğimiz yıla göre şikayet artış oranı en yüksek sektörlerden bir diğeri de e-ticaret (yüzde 188) kategorisi oldu. Onu uygulama platformları (yüzde 182), içecek (yüzde 174) ve ev-mutfak aletleri izledi.
PANDEMİ EN ÇOK SİNEMALARI ETKİLEDİ
Geçen yıl ile kıyaslandığında şikayet artış oranı en çok azalan sektör sinemalar (yüzde -79) oldu. Oyun merkezleri (yüzde -72), toplantı - fuar – konser - tiyatro organizasyonları (yüzde -54), aquapark (yüzde -50) ve VİP taşıma hizmetleri (yüzde -44) bu yılda şikayet artış oranları en çok azalan diğer sektörler olarak öne çıkıyor. Bu sektörlerde yaşanan düşüşün en büyük nedeniyse elbette 2020’ye damgasını vuran Koronavirüs…
2020’NİN MEMNUNİYETİ EN YÜKSEK SEKTÖRÜ FAİZSİZ EV FİNANS SİSTEMİ OLDU
2020’de müşterisini dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan, yüzde 79 ile faizsiz ev finans sistemi oldu. Berberlerin ve kuaförlerin bir dönem tedbir amaçlı kapatıldığı bir yılda erkek tıraş ve bakım ürünleri sektörü yüzde 63’lük memnuniyet oranıyla şikayet çözen ikinci sektör olarak karşımıza çıkarken, yüzde 58’lik bir oranla güvenlik sistemleri cihazları sektörü üçüncü sırada yer aldı.
Ankara 2020’de şikayetin en yoğun olduğu il oldu. Başkent Ankara’da her bin kişiye 74 şikayet düşerken, İstanbul’da bu oran 70 oldu…
İzmir ise her bin kişiye düşen 60 şikayet sayısıyla üçüncü sırada yer aldı. Üç metropolü sırasıyla Antalya, Bursa, Kocaeli, Eskişehir ve Adana takip etti.
Nüfus ortalamasına göre Muş, en az şikayet eden il
Şikayetvar, nüfus ortalamasına göre 2020’de şikayet yoğunluğu en az olan illeri de belirledi. Verilere göre Muş binde 0,02 ile şikayet yoğunluğu en az ilk oldu. Muş’u sırasıyla Ağrı, Adıyaman ve Iğdır izledi.
2020 yılını değerlendiren Şikayetvar verilerine göre bu yıl, en çok şikayet mayıs ayında geldi. 2020’de en çok şikayet edilen gün Salı, Türkiye’nin en çok şikayet ettiği saatse 14:00 oldu.
2 milyon 596 bin 972 kez “müşteri hizmetleri” kelimesi arandı
Şikayetvar verilerine göre bu yıl platform içinde 2 milyon 596 bin 972 ile en çok aranan kelime “müşteri hizmetleri” oldu. “Ücret”1 milyon 410 bin 134, “kargo” 1 milyon 349 bin 679 ve “telefon” 1 milyon 280 bin 121 ile en çok aranan diğer kelimeler olarak öne çıktı. “Fiyat”, “muayene ücreti” ve “para iadesi” Şikayetvar’da en çok aranan kelimeler arasında yer aldı.
Veriler pandeminin etkisini bir kez daha gözler önüne sererken, Türkiye’nin satın alma kararında nelere dikkat ettiğine, en çok hangi sektörden şikayet ettiğine ve şikayet yönetimi konusunda hangi sektörlerin öne çıktığına dikkat çekiyor. Pandemi döneminde değişen tüketim alışkanlıklarına ışık tutan çalışmada Türkiye’nin şikayet haritası da yer alıyor.
Şikayetvar verilerine göre geçen yıl 105 bin 157 olan sisteme kayıtlı marka sayısı bu yıl 120 bin markaya ulaştı. 2020’de 450 binin üzerinde şikayeti çözüme kavuşturdu. 2019’da 1 milyon 974 bin 817 olan şikayet sayısı 2020’de yüzde 82 artarak 3 milyon 605 bin 92 oldu. 2019’da 951 bin 630 olan üye sayısıysa yüzde 80 artarak 1 milyon 713 bin 340’a yükseldi.
Lojistik sektörü 2020’de en çok şikayet alan sektör oldu. Onu, e-ticaret pazaryeri siteleri (309 bin 395), bankalar (247 bin 410), internet servis sağlayıcılar (196 bin 534) ve iletişim marka ve firmaları (141 bin 862) izledi.
2020’DE HOBİLERİMİZE YÖNELDİK
Evlerimize kapandığımız pandemi döneminde ya hobilerimize yöneldik ya da yeni hobiler edindik. Vakit geçirmek içinse oyunlar vazgeçilmezlerimiz arasında yer aldı. Bu durum Şikayetvar verilerine de yansıdı. Geçen yılın verileriyle karşılaştırıldığında hobi-oyun kategorisinin şikayet artış oranının yüzde 232 olduğu gözlemleniyor. Kitabevleri ve yayınevi kategorisinde bu oran yüzde 195 olurken, kargo ve nakliyat kategorisinin şikayet artış oranı yüzde 193’e ulaştı. Geçtiğimiz yıla göre şikayet artış oranı en yüksek sektörlerden bir diğeri de e-ticaret (yüzde 188) kategorisi oldu. Onu uygulama platformları (yüzde 182), içecek (yüzde 174) ve ev-mutfak aletleri izledi.
PANDEMİ EN ÇOK SİNEMALARI ETKİLEDİ
Geçen yıl ile kıyaslandığında şikayet artış oranı en çok azalan sektör sinemalar (yüzde -79) oldu. Oyun merkezleri (yüzde -72), toplantı - fuar – konser - tiyatro organizasyonları (yüzde -54), aquapark (yüzde -50) ve VİP taşıma hizmetleri (yüzde -44) bu yılda şikayet artış oranları en çok azalan diğer sektörler olarak öne çıkıyor. Bu sektörlerde yaşanan düşüşün en büyük nedeniyse elbette 2020’ye damgasını vuran Koronavirüs…
2020’NİN MEMNUNİYETİ EN YÜKSEK SEKTÖRÜ FAİZSİZ EV FİNANS SİSTEMİ OLDU
2020’de müşterisini dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan, yüzde 79 ile faizsiz ev finans sistemi oldu. Berberlerin ve kuaförlerin bir dönem tedbir amaçlı kapatıldığı bir yılda erkek tıraş ve bakım ürünleri sektörü yüzde 63’lük memnuniyet oranıyla şikayet çözen ikinci sektör olarak karşımıza çıkarken, yüzde 58’lik bir oranla güvenlik sistemleri cihazları sektörü üçüncü sırada yer aldı.
Ankara 2020’de şikayetin en yoğun olduğu il oldu. Başkent Ankara’da her bin kişiye 74 şikayet düşerken, İstanbul’da bu oran 70 oldu…
İzmir ise her bin kişiye düşen 60 şikayet sayısıyla üçüncü sırada yer aldı. Üç metropolü sırasıyla Antalya, Bursa, Kocaeli, Eskişehir ve Adana takip etti.
Nüfus ortalamasına göre Muş, en az şikayet eden il
Şikayetvar, nüfus ortalamasına göre 2020’de şikayet yoğunluğu en az olan illeri de belirledi. Verilere göre Muş binde 0,02 ile şikayet yoğunluğu en az ilk oldu. Muş’u sırasıyla Ağrı, Adıyaman ve Iğdır izledi.
2020 yılını değerlendiren Şikayetvar verilerine göre bu yıl, en çok şikayet mayıs ayında geldi. 2020’de en çok şikayet edilen gün Salı, Türkiye’nin en çok şikayet ettiği saatse 14:00 oldu.
2 milyon 596 bin 972 kez “müşteri hizmetleri” kelimesi arandı
Şikayetvar verilerine göre bu yıl platform içinde 2 milyon 596 bin 972 ile en çok aranan kelime “müşteri hizmetleri” oldu. “Ücret”1 milyon 410 bin 134, “kargo” 1 milyon 349 bin 679 ve “telefon” 1 milyon 280 bin 121 ile en çok aranan diğer kelimeler olarak öne çıktı. “Fiyat”, “muayene ücreti” ve “para iadesi” Şikayetvar’da en çok aranan kelimeler arasında yer aldı.