- Katılım
- 3 Mar 2021
- Mesajlar
- 7,671
- Tepkime puanı
- 24,711
- Puanları
- 113
- Konum
- Siirt
- Burç
- Akrep
- Memleket
- Siirt
- Cinsiyet
- Takım
Paris, Avrupa'da meydana gelen bir dizi ölümcül kazanın ardından, elektrikli scooter'ların kiralanmasını yasaklayan dünyadaki ilk şehir oldu.
Fransa'nın başkentinde Pazar günü yapılan referandumda e-scooter'ların yasaklanmasını isteyenlerin oranı yüzde 90 oldu.
Ancak sandığa oy verme yaşı tutanların sadece yüzde 8’i gitti.
Referandum, Fransa'nın başkentinde e-scooter nedeniyle artan sayıda insanın yaralanması ve ölmesi sonucu yapıldı.
Resmi rakamlara göre, şehrin seçmen kütüğündeki 1,38 milyon kişiden 103.000'den biraz fazlası oy kullandı. Bunlardan 91.300'den fazlası e-scooter’ların yasaklanmasını istedi.
Paris, elektrikli araçları benimseyen ilk şehirlerden biriydi ancak karşı çıkanlar bunların yarardan çok zarara neden olduğunu savunuyor.
E-scooter'ların bazı kişiler tarafından trafikte araçların, kaldırımlarda yayaların arasından ve saatte 27 km hıza çıkarak kullanılması endişe doğuruyordu.
Sürücüler genellikle kask takmıyorlardı ve 12 yaşındaki çocuklar yasal olarak e-scooter kiralayabiliyordu.
Park halindeki e-scooter’ların kaldırımlarda yığıldığına dair eleştiriler de vardı.
2021'de 31 yaşındaki İtalyan bir kadın, iki kişiyi taşıyan bir e-scooter'ın çarpması sonucu hayatını kaybetti. Düştü ve kafasını kaldırıma çarptı, aniden kalbi durdu.
Ancak e-scooter sürücüleri, araçların şehirdeki toplam trafik kazalarının küçük bir bölümünü oluşturduğunu savundu.
Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, kiralık e-scooter'lar için referandum çağrısında bulundu. Özel araçlar oylamaya dahil edilmedi.
Sosyalist lider oy kullanırken gazetecilere verdiği demeçte, "Seçmenlerin kararına saygı göstermeye kararlıyım" dedi.
"Çok pahalı - 10 dakika için beş euro - pek sürdürülebilir değil ve hepsinden önemlisi, birçok kazanın nedeni" diye konuştu.
Çoğunlukla gençlerden oluşan müşterilerinin oy kullanmayacağından korkan üç ana kiralayıcı -Lime, Dott ve Tier- insanları kendi lehlerine oy vermeye teşvik etmek için sosyal medyayı kullandı. Ayrıca Pazar günü bütün gün seyahatleri ücretsiz yaptı.
2019'da yürürlüğe giren yeni yasalar - görünür giysiler giyme ve trafik akışına karşı araç kullanmama zorunluluğu da dahil - 135 euro ve hız sınırını aşma durumunda 1.500 euro’ya kadar para cezası öngörüyordu.
Şehirde, park edilen e-scooterlar da bir sorun haline geldi. Birçoğu şehrin parklarına ve meydanlarına bırakılmış durumda.
E-scooter’ları kaldırımlara bırakıp gitme yasağı 35 euro para cezası tehdidine rağmen büyük ölçüde dikkate alınmadı.
Kaynak: BBC Türkçe
Fransa'nın başkentinde Pazar günü yapılan referandumda e-scooter'ların yasaklanmasını isteyenlerin oranı yüzde 90 oldu.
Ancak sandığa oy verme yaşı tutanların sadece yüzde 8’i gitti.
Referandum, Fransa'nın başkentinde e-scooter nedeniyle artan sayıda insanın yaralanması ve ölmesi sonucu yapıldı.
Resmi rakamlara göre, şehrin seçmen kütüğündeki 1,38 milyon kişiden 103.000'den biraz fazlası oy kullandı. Bunlardan 91.300'den fazlası e-scooter’ların yasaklanmasını istedi.
Paris, elektrikli araçları benimseyen ilk şehirlerden biriydi ancak karşı çıkanlar bunların yarardan çok zarara neden olduğunu savunuyor.
E-scooter'ların bazı kişiler tarafından trafikte araçların, kaldırımlarda yayaların arasından ve saatte 27 km hıza çıkarak kullanılması endişe doğuruyordu.
Sürücüler genellikle kask takmıyorlardı ve 12 yaşındaki çocuklar yasal olarak e-scooter kiralayabiliyordu.
Park halindeki e-scooter’ların kaldırımlarda yığıldığına dair eleştiriler de vardı.
2021'de 31 yaşındaki İtalyan bir kadın, iki kişiyi taşıyan bir e-scooter'ın çarpması sonucu hayatını kaybetti. Düştü ve kafasını kaldırıma çarptı, aniden kalbi durdu.
Ancak e-scooter sürücüleri, araçların şehirdeki toplam trafik kazalarının küçük bir bölümünü oluşturduğunu savundu.
Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, kiralık e-scooter'lar için referandum çağrısında bulundu. Özel araçlar oylamaya dahil edilmedi.
Sosyalist lider oy kullanırken gazetecilere verdiği demeçte, "Seçmenlerin kararına saygı göstermeye kararlıyım" dedi.
"Çok pahalı - 10 dakika için beş euro - pek sürdürülebilir değil ve hepsinden önemlisi, birçok kazanın nedeni" diye konuştu.
Çoğunlukla gençlerden oluşan müşterilerinin oy kullanmayacağından korkan üç ana kiralayıcı -Lime, Dott ve Tier- insanları kendi lehlerine oy vermeye teşvik etmek için sosyal medyayı kullandı. Ayrıca Pazar günü bütün gün seyahatleri ücretsiz yaptı.
2019'da yürürlüğe giren yeni yasalar - görünür giysiler giyme ve trafik akışına karşı araç kullanmama zorunluluğu da dahil - 135 euro ve hız sınırını aşma durumunda 1.500 euro’ya kadar para cezası öngörüyordu.
Şehirde, park edilen e-scooterlar da bir sorun haline geldi. Birçoğu şehrin parklarına ve meydanlarına bırakılmış durumda.
E-scooter’ları kaldırımlara bırakıp gitme yasağı 35 euro para cezası tehdidine rağmen büyük ölçüde dikkate alınmadı.
Kaynak: BBC Türkçe