Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Düşünce Platformumuza Hoşgeldiniz!

Düşünce Platformumuz bilgi ve düşüncenin en özgür adresidir!
Güne, gündeme ve yarınlara dair söyleyeceğim var diyenlerin, günlük koşuşturmaca içerisinde zihin jimnastiği yapmak isteyenlerin özgürlük meşalesi ~ FORUM KALEMİ ~

Oyun Motoru Godot 4.1 Beta 1 Gelişmiş Özellikler ile Yayınlandı

Kadir53

Aktif Üye
FK Üyesi
Osmanlı Torunu
Katılım
15 May 2022
Mesajlar
602
Tepkime puanı
622
Puanları
93
Yaş
39
Konum
Kocaeli
Burç
Koç
Memleket
Rize / Çayeli
Cinsiyet
Takım
lIr3ry
Godot-4.1-Kod-Editorunun-Tasinabiliyor-Olmasi-640x360.jpg


Oyun motoru Godot’un arkasındaki ekip, Godot 4.1’in artık teste hazır olduğunu ve ilk beta sürümünü yayınladığını duyurdu. Bu sürümün, kullanıcı deneyimini geliştiren ve Godot 4.0’daki özellikleri daha kararlı hale getiren kademeli değişikliklere odaklandığı belirtildi.

Ana odak noktası kullanıcı deneyimini iyileştirmek olsa da, katkıda bulunanların bazı yeni araçları uygulamayı ve mevcut özelliklerden bazılarını daha kullanışlı hale getirmek için başarıyla çalıştıkları vurgulandı.

Değişiklikler arasında çoklu monitör ortamında çalışıyorsanız diğer monitörlere taşınabilmeleri için kod editörlerini ayırma özelliği de yer alıyor.

Bu işlevsel özellik Google Summer of Code 2022’nin bir parçası olarak özellik üzerinde çalışan bir katılımcı tarafından eklendi. Artık komut dosyası düzenleyicisini ve gölgelendirici düzenleyicisini ana pencereden ayırabilir ve istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.

Geliştirici ekip, Godot 4.1 Beta 1’de Godot 4 ile birlikte gelen çoklu iş parçacığı desteğini de geliştiriyor. Bu güncelleme çoklu iş parçacığı ile ilgili birçok sorunu ele alıyor ve iş parçacıklı kaynak yüklenmesine önemli iyileştirmeler getiriyor.

Sahne çoklu iş parçacığı adı verilen bir şey üzerinde de çalışmaya başlandı, ancak hâlâ deneysel ve kullanımı henüz önerilmiyor. Hatta Godot 4.2 ve 4.3’te bu konuda çalışmaya devam edilecek.

Motordaki yapılan iyileştirmelerden biri de Vulkan Pipeline Caching, bu sayede derleme ve takılma sorununu ortadan kaldırmaya çalışıyorlar. Godot 4.1’in nihai sürümü Temmuz ayında yayınlanacak. Beta sürümünü test etmek istiyorsanız geliştiriciler Godot 4.1’i kullanmadan önce projelerinizi yedeklemenizi öneriyor. Beta sürümünü indirmek için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Technopat
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar