Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Oyun Motoru Godot 4.1 Beta 1 Gelişmiş Özellikler ile Yayınlandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kadir53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Kadir53

Osmanlı Torunu
Aktif Üye
Katılım
15 May 2022
Mesajlar
641
Tepkime puanı
709
Puanları
93
Yaş
39
Konum
Kocaeli
Burç
Koç
Memleket
Rize / Çayeli
Cinsiyet
Takım
lIr3ry
Godot-4.1-Kod-Editorunun-Tasinabiliyor-Olmasi-640x360.jpg


Oyun motoru Godot’un arkasındaki ekip, Godot 4.1’in artık teste hazır olduğunu ve ilk beta sürümünü yayınladığını duyurdu. Bu sürümün, kullanıcı deneyimini geliştiren ve Godot 4.0’daki özellikleri daha kararlı hale getiren kademeli değişikliklere odaklandığı belirtildi.

Ana odak noktası kullanıcı deneyimini iyileştirmek olsa da, katkıda bulunanların bazı yeni araçları uygulamayı ve mevcut özelliklerden bazılarını daha kullanışlı hale getirmek için başarıyla çalıştıkları vurgulandı.

Değişiklikler arasında çoklu monitör ortamında çalışıyorsanız diğer monitörlere taşınabilmeleri için kod editörlerini ayırma özelliği de yer alıyor.

Bu işlevsel özellik Google Summer of Code 2022’nin bir parçası olarak özellik üzerinde çalışan bir katılımcı tarafından eklendi. Artık komut dosyası düzenleyicisini ve gölgelendirici düzenleyicisini ana pencereden ayırabilir ve istediğiniz yere taşıyabilirsiniz.

Geliştirici ekip, Godot 4.1 Beta 1’de Godot 4 ile birlikte gelen çoklu iş parçacığı desteğini de geliştiriyor. Bu güncelleme çoklu iş parçacığı ile ilgili birçok sorunu ele alıyor ve iş parçacıklı kaynak yüklenmesine önemli iyileştirmeler getiriyor.

Sahne çoklu iş parçacığı adı verilen bir şey üzerinde de çalışmaya başlandı, ancak hâlâ deneysel ve kullanımı henüz önerilmiyor. Hatta Godot 4.2 ve 4.3’te bu konuda çalışmaya devam edilecek.

Motordaki yapılan iyileştirmelerden biri de Vulkan Pipeline Caching, bu sayede derleme ve takılma sorununu ortadan kaldırmaya çalışıyorlar. Godot 4.1’in nihai sürümü Temmuz ayında yayınlanacak. Beta sürümünü test etmek istiyorsanız geliştiriciler Godot 4.1’i kullanmadan önce projelerinizi yedeklemenizi öneriyor. Beta sürümünü indirmek için
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
tıklayabilirsiniz.

Technopat
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri