Miraç göğe yükselmek anlamındadır.. Arap kültüründe var olan bir durum. Ve peygamberin göğe yükselmesi talebelerine vahy cevap veriyor.
Temelde vahy Miraçtan bahsetmez. Miraçla ilgili temel argümanları kaynağı vahy değil hadis mecmualarıdır.
Miraçtan bahsedildiği iddia edilen ayet şu :
“Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve batıla inanmadı. O, arzusuna göre de konuşmaz. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir. Çünkü onu güçlü kuvvetli biri (Cebrail) öğretti. Ve üstün yaratılışlı (melek), doğruldu. Kendisi en yüksek ufukta iken. Sonra (Muhammed'e) yaklaştı,(yere doğru) sarktı. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu. Bunun üzerine, kuluna vahyini bildirdi. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız? Andolsun onu, önceden bir defa daha görmüştü. Sidretü'l-Münteha'nın yanında. Cennetü'l-Me'va da onun yanındadır. Sidre'yi kaplayan kaplamıştı. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.” (Necm, 57: 2-18)
oysa bu ayet silsilesi. Siyak ve sibakına dikat edilerek okunduğunda bir yükselişte değil bir inişte bahseder. Cebrailin vahyi getirmesi ayetin temel konusudur.
Müslümanlar çok önemli bir konuyu gözden kaçırıyor. Peygambere sen eğer gerçekten Allahın elçisi isen göğrie yükselen gerekmezmiydi diye sormaları a karşın ayet çok açık bir şekilde onların bu talebini red eder...
Ayet şu :
“Yahut altından bir evin olmalı veya göğe yükselmelisin. Üzerimize okuyacağımız bir kitap indirmediğin sürece yükselmene de inanmayacağız.' De ki: 'Rabbimi tenzih ederim! Ben peygamber olan bir insandan başka bir şey miyim?” (İsra, 17: 49)
Ayet böyle bir olayı red ederken müslümanlar Ayete rağmen peygamberi göklere çıkarmışlardır.
İlginç bir durum.
Oysa Kuranda bir çok ayet müşriklerin bu tür fantastik talebelerini red ederek peygamberin de onların arasında yaşayan örnek bir rehber olduğunu söyler...