- Katılım
- 3 Mar 2021
- Mesajlar
- 7,018
- Tepkime puanı
- 22,232
- Puanları
- 113
- Konum
- Siirt
- Burç
- Akrep
- Memleket
- Siirt
- Cinsiyet
- Takım
Kanal İstanbul için ilk kazma... Sazlıdere Köprüsü'nün temeli atıldı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü'nün temeli atıldı. "Bugün Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz" diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kanal İstanbul'un Boğaz'ın tarihi ve kültürel dokusunu güvenlik altına alacağını ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla Başakşehir'deki Sazlıdere Barajı Mevkii'nde tören yapıldı.Tören bölgesine gelen misafirler güvenlik noktasından geçtikten sonra hazırlanan shuttle araçlarla alana götürüldü.
Alanda yoğun güvenlik önlemleri alınırken, Mustafa Kemal Atatürk ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın posterleri de yer aldı.
Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir ve Arnavutköy sınırları içerisinde yer alacak Kanal İstanbul Projesi, 45 kilometre uzunluğunda, 20,75 metre derinliğinde olacak.
Kanal İstanbul'un üzerine 6 köprü yapılacak.
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: BUGÜN YENİ BİR SAYFA AÇIYORUZ
Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:
Kanal İstanbul projesini 11 yıl önce milletimizle paylaşmıştık. İç ve dış badireler sebebiyle ilerlemesi gecikti. Bugün Türkiye'nin kalkınma tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz.
"BOĞAZ'IN GÜVENLİ GEMİ GEÇİŞ KAPASİTESİ 25 BİN"
Boğaz'da hem kuzey hem güney hem doğu-batı istikametinde her sınıftan ve kapasiteden çok yoğun bir gemi trafiği yaşanıyor. Boğaz'dan 1930'lu yıllarda yılda ortalama 3 bin gemi geçiş yapıyordu. Günümüzde bu rakam 45 bine ulaştı. Yapılan projeksiyonlar 2050 yılında Boğaz'dan geçecek gemi sayısının 78 bini bulacağını gösteriyor. Hesaplamalara göre İstanbul Boğazı'nın güvenli gemi geçiş kapasitesi 25 bindir.
"KİME SORULMASI GEREKİYORSA ONLARA SORULDU"
Projenin her aşaması hukuka ve bilime uygun yürütüldü. "Bize sorulmadı" diyenlere sesleniyorum. Unutmayın, kime sorulması gerekiyorsa onlara sorulmuş ve yola böyle çıkılmıştır. Kanal İstanbul'un her biri ayrı emek gerektiren tüm mühendislik ve ÇED çalışmalarının bilimin, tekniğin ışığında, hukukun izinde yürütüldüğünün altını çizmek istiyorum. Mevcut güzergah 5 ayrı alternatif arasından bilimsel çalışmalara göre en makul ve verimli hat olarak seçildi. Kanalın uzunluğu 45 kilometre. Taban genişliği minimum 275 metre. Derinliği, küsuratı söylemiyorum, 21 metre olarak belirlendi. Yapılan etütler Kanal İstanbul'daki gemi trafiğinin Boğaz'a göre 13 kat daha güvenli gerçekleşeceğini gösterdi.
"BELKİ DE DÜNYANIN EN ÇEVRECİ PROJESİ"
Karadeniz çıkışının solundaki rekreasyon ve yenilenebilir enerji alanı da İstanbul'a ayrı bir değer katacak. Kanalın her iki yanında planlanan 500 bin nüfuslu yerleşim alanlarının da İstanbul'un merkezindeki baskıyı ortadan kaldıracağına inanıyoruz. Kanal İstanbul sadece Türkiye'nin değil, belki de dünyanın en çevreci projesi olarak hayata geçirilecektir.
"BAK BU BİR ÇEŞME AÇILIŞ TÖRENİ DEĞİL"
Bak bu bir çeşme açılış töreni değil. Bir çeşme musluk takma töreni de değil. Dünyada örnek kanallardan bir tanesinin bugün temelini atıyoruz. Kanal İstanbul'u yaklaşık 15 milyar dolarlık bir maliyetle 6 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Kanaldan geçecek gemi boyutları ve trafik kapasitesi Boğaz'daki mevcut trafiğin yüzde 99'unu karşılayacak şekilde tespit edildi.
Kaynak : CNN Türk.com