Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kadınları Yanlış Tanıtan Bir Anlayış Doç. Dr. Ahmet Emin SEYHAN

KADINLARI YANLIŞ TANITAN BİR ANLAYIŞ



Ahmed Bîcan, kadının din ve akıl yönünden eksik olduğu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ve bazı kadınların köpek ve eşeğe benzemesinin arkasındaki nedenleri açıklarken de naklettiği haberlerin doğru olup olmadığına hiç bakmamıştır. Nitekim nakledilen rivâyette anlatıldığına göre; “Nûh Peygamber, tek bekar kızını üç ayrı kişiye vermek için ayrı ayrı söz vermiş, sonra da hangisine vereceği konusunda şaşırıp kalmıştır. Daha sonra Allah’a duâ ederek yardım istemiş, bunun üzerine Cebrâil gelerek kızını, eşeğini ve köpeğini bir odaya koymasını emretmiştir. Bunu yapan Nûh (a.s.) bir müddet sonra, kapıyı açtığında odada birbirine benzeyen üç kız bulmuştur. Kendi kızının hangisi olduğunu bilememiş ve bu üç kızı söz verdiği kişilerle evlendirmiştir. İşte bu nedenledir ki, o zamandan beri bazı kadınlar hayvanlara benzemekte olup benzemenin nedeni ise yaşanan bu olaydır” denilmektedir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Böyle bir rivâyetin uydurma olduğu her halinden bellidir. Nitekim bu rivâyet, efsaneleri ve mitolojileri anlatmakta mahir kıssacıların uydurup naklettikleri masallara benzemektedir. Aklen ve mantıken de böyle bir olayın yaşanması zaten mümkün değildir. Zîra, Allah’ın tabiatta koyduğu kurallara aykırı bir durum söz konusudur. Ayrıca, yalan vaadde bulunan ve sözünde durmayan bir peygamber anlayışı yansıtılmaktadır ki, bunun kabul edilebilmesi çok zordur. Bütün peygamberlerin ortak sıfatlarından olan sıdk, fetânet ve ismet sıfatlarına gölge düşüren böyle bir rivâyet, Kur’ân’ın bize tanıttığı, “sıdkı bütün”, “sözüne sadık”, “çok doğru”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
peygamber tanımıyla da çelişmektedir. Nûh (a.s.)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ve diğer peygamberler
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
hakkında Kur’an’da anlatılanlarla da kesinlikle bağdaşmamaktadır. Dolayısıyla bu rivâyetin mevzû (uydurma) olduğu açıktır.

Bir başka rivâyette ise, Yûnus’un (a.s.) kendi isteği üzerine, âhirette azap çekmektense bu dünya da azâbı tercih ettiği, bunun üzerine Yüce Allah’ın falanca kadınla evlenmesini emir buyurduğu, elinden başka bir şey gelmediği için de o kadınla evlendiği belirtildikten sonra, Hz. Ali’ye atfedilen şu söz nakledilmektedir. “Dünya azâbı yaramaz avrattır. Âhiret azâbı yaramaz avrattır ve cehennemdir.”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Burada da genellemeci bir bakış sonucu ulaşılan yanlış bir kadın tasavvuru görülmektedir. Bu rivâyetin aktarılmasıyla verilmek istenen esas mesaj; “sâliha olmayan bir kadınla yapılan evlilik azaptır. Bu dünyada bu azâba katlanan âhirette azaptan kurtulacaktır, öyleyse sabır edin!”anlayışıdır. Kötü bir kadınla evliliğin dünya ve âhiret saadetine büyük bir engel teşkil edeceği doğru olmakla beraber, bu konuya değil de, âhirette azaptan kurtulmaya vesile olacak böyle bir kadına katlanmaya çağırılması, kadınlarla ilgili önyargı sonucu oluşmuş kanaate göre hareket edildiği izlenimini uyandırmaktadır.

Zîra bu misâl kadınla verilebileceği gibi erkekle de verilebilir. Kötü bir erkeğin de sâliha bir kadın için iki cihan saadetine engel teşkil edebilmesi mümkündür. Dolayısıyla, esas olan kadın ya da erkek olmak değil, kâmil bir mü’min olmaya çalışmak ve hiçbir kimseye en ufak bir haksızlık yapmamaktır.



Selam ve dua ile..



Geniş bilgi için bkz, Dr. Ahmet Emin Seyhan, Hadislerde Kıyamet Alametleri, s, 95-96


Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 34.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 54-55. (TUKSAL, kadının, eşek ve köpek gibi literatürde aşağılanan bazı hayvanlarla aynı kategoride değerlendirilmesini, câhilî/örfî cinsiyetçi kalıp yargılarının dînî literatüre yansımaları olarak görmektedir. Bkz. TUKSAL, H. Ş., Kadın Karşıtı Söylemin İslâm Geleneğindeki İzdüşümleri, Kitâbiyât, Ank., 2000, s. 233-234).
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Meryem, 19/41, 54, 56.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Âl-i İmrân, 3/33; Hûd, 11/25; Sâffât, 37/79.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
Ahzâb, 33/22, 39. Ayrıca bkz. Nûr, 24/54; Yûnus, 10/74; En’âm, 6/48.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
AHMED BÎCAN, s. 167
 
bunu dinlerken ben kendimi derste hissediyorum ? güzel anlatıyo be.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri