- Katılım
- 3 May 2020
- Mesajlar
- 15,896
- Çözümler
- 12
- Tepkime puanı
- 42,558
- Puanları
- 113
- Konum
- Avrupa
- Web sitesi
- forumkalemi.com
- Burç
- Akrep
- İsim
- Murat
- Cinsiyet
- Takım
COVID-19 Pandemi Süreci, Eğitim Sistemini Nasıl Etkiledi, Nasıl Etkileyecek?
Dijital Öğrenmenin GeleceğiYMCA
Günümüzde, “21. yüzyıl dijital okur-yazarlık” kavramı ortaya çıktı. Western Syndey Üniversitesi Dijital Okuryazarlığı bilgiye erişimin internet platformları, sosyal medya ve mobil cihazlar gibi dijital teknolojiler aracılığıyla sağlandığı bir toplumda yaşamak, öğrenmek ve çalışmak için sahip olunması gereken beceriler olarak tanımlıyor. Aslında, pandemi sürecinden önce de eğitim alanında reformlar yapılmaya başlanmıştı ama pandemi süreci bu reformları hızlandırıp zorunlu hale getirdi. Eğitim alanı da 21. yüzyıl becerilerine uyum sağlayacak şekilde inşa edilmeye başlandı.
Pandemi sürecinin başlaması ile uzaktan eğitim sisteminin temelleri atılmaya ve yeni bir eğitim düzeni oluşturulmaya başlandı. Öğrenciler, veliler ve öğretmenler kendilerini daha önce alışkın olmadıkları bir durumun içinde buldular. Bir anlamda bu sürecin başlaması ile birlikte dijital bir dönüşüm yaşanmaya başladı.
Türkiye de Durum
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 42. maddesinde, "Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.’’ ifadesi ile Eğitim Hakkına vurgu yapılmıştır. Pandemi sürecinde büyük bölümünü engelli çocukların ve mülteci çocukların oluşturduğu bazı kesimler bu haklarından faydalanamadılar. Bunun en önemli nedeni engelli ve mülteci öğrencilere yönelik eğitim hizmetlerinin farklı olmasıydı. Engeli öğrenciler için ya özel eğitim veren okullar ya da kaynaştırma öğrencisi olarak devlet okullarına gitme tercihi sunulur. Mülteci öğrenciler için ise iki seçenek bulunmaktadır; geçici eğitim veren okullar ve devlet okulları.
Pandemi sürecinde Türkiye’de EBA ve TRT kanalı ile eğitime devam edilirken olumsuz etkilenen öğrencilerin yanında bu iki grubun da dezavantajlı olduğunu görülüyor. Sonuçta, uzaktan veya dijital eğitim özel eğitim veren okullar ve geçici eğitim veren okullar için dikkate alınmadı, bu nedenle bu öğrenciler eğitim haklarından mahrum kaldılar.
Dijital ÖğrenmeCollege Chalo
Diğer bir yandan ise özel okullara devam edilmelidir.
Peki Ya Pandemiden Sonra?
Eğitim bilimcilerinin aklına pandemi sürecinden sonra eğitim sistemin nasıl dönüşeceği ile ilgili sorular yer etmeye başladı. Geleceğin eğitiminin günümüzdekinden farklı şekilde tasarlanacağı öngörülüyor. Ayrıca, dijital dünya ve psikolojik faktörler yeni oluşacak eğitim sistemininin unsurları arasında olduğu da aşikar ve aşağıda bu iki faktör ele alınacaktır.
Bu noktada, yapay zeka (AI) temel araçlardan biri olabilir çünkü yapay zekanın sağladığı birçok avantaj vardır. Her insan gibi, her öğrencinin kendi öğrenme stili ve ihtiyaçları var. Eğitim, sistematik ve belirli bir düzende olmasına rağmen, yapay zeka öğrencilerin eğitimdeki bireysel ihtiyaçlarını anlama fırsatı verir. Bu şekilde yapay zeka, öğrencinin potansiyelini artırarak tam potansiyeline ulaşması için bir aracı olabilir. Ayrıca, yapay zeka, alınması gereken önlem durumlarını ortaya çıkararak süreci hızlandırabilir. Bu nedenle, yapay zeka sayesinde öğrencilere yönelik erken müdahale yapılarak başarılarını arttırabilmek mümkündür.
Dijital Öğrenmenin GeleceğiYMCA
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.
- Yazar Aslı Ece Koçak
- Editör Qasem
- 2 Ağustos 2020
- 5 dakika
- 1,092
Günümüzde, “21. yüzyıl dijital okur-yazarlık” kavramı ortaya çıktı. Western Syndey Üniversitesi Dijital Okuryazarlığı bilgiye erişimin internet platformları, sosyal medya ve mobil cihazlar gibi dijital teknolojiler aracılığıyla sağlandığı bir toplumda yaşamak, öğrenmek ve çalışmak için sahip olunması gereken beceriler olarak tanımlıyor. Aslında, pandemi sürecinden önce de eğitim alanında reformlar yapılmaya başlanmıştı ama pandemi süreci bu reformları hızlandırıp zorunlu hale getirdi. Eğitim alanı da 21. yüzyıl becerilerine uyum sağlayacak şekilde inşa edilmeye başlandı.
Pandemi sürecinin başlaması ile uzaktan eğitim sisteminin temelleri atılmaya ve yeni bir eğitim düzeni oluşturulmaya başlandı. Öğrenciler, veliler ve öğretmenler kendilerini daha önce alışkın olmadıkları bir durumun içinde buldular. Bir anlamda bu sürecin başlaması ile birlikte dijital bir dönüşüm yaşanmaya başladı.
Türkiye de Durum
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 42. maddesinde, "Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.’’ ifadesi ile Eğitim Hakkına vurgu yapılmıştır. Pandemi sürecinde büyük bölümünü engelli çocukların ve mülteci çocukların oluşturduğu bazı kesimler bu haklarından faydalanamadılar. Bunun en önemli nedeni engelli ve mülteci öğrencilere yönelik eğitim hizmetlerinin farklı olmasıydı. Engeli öğrenciler için ya özel eğitim veren okullar ya da kaynaştırma öğrencisi olarak devlet okullarına gitme tercihi sunulur. Mülteci öğrenciler için ise iki seçenek bulunmaktadır; geçici eğitim veren okullar ve devlet okulları.
Pandemi sürecinde Türkiye’de EBA ve TRT kanalı ile eğitime devam edilirken olumsuz etkilenen öğrencilerin yanında bu iki grubun da dezavantajlı olduğunu görülüyor. Sonuçta, uzaktan veya dijital eğitim özel eğitim veren okullar ve geçici eğitim veren okullar için dikkate alınmadı, bu nedenle bu öğrenciler eğitim haklarından mahrum kaldılar.
Diğer bir yandan ise özel okullara devam edilmelidir.
Peki Ya Pandemiden Sonra?
Eğitim bilimcilerinin aklına pandemi sürecinden sonra eğitim sistemin nasıl dönüşeceği ile ilgili sorular yer etmeye başladı. Geleceğin eğitiminin günümüzdekinden farklı şekilde tasarlanacağı öngörülüyor. Ayrıca, dijital dünya ve psikolojik faktörler yeni oluşacak eğitim sistemininin unsurları arasında olduğu da aşikar ve aşağıda bu iki faktör ele alınacaktır.
Bu noktada, yapay zeka (AI) temel araçlardan biri olabilir çünkü yapay zekanın sağladığı birçok avantaj vardır. Her insan gibi, her öğrencinin kendi öğrenme stili ve ihtiyaçları var. Eğitim, sistematik ve belirli bir düzende olmasına rağmen, yapay zeka öğrencilerin eğitimdeki bireysel ihtiyaçlarını anlama fırsatı verir. Bu şekilde yapay zeka, öğrencinin potansiyelini artırarak tam potansiyeline ulaşması için bir aracı olabilir. Ayrıca, yapay zeka, alınması gereken önlem durumlarını ortaya çıkararak süreci hızlandırabilir. Bu nedenle, yapay zeka sayesinde öğrencilere yönelik erken müdahale yapılarak başarılarını arttırabilmek mümkündür.