- Katılım
- 1 May 2020
- Mesajlar
- 15,737
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 42,757
- Puanları
- 113
EBA canlı derslerimizde oynayabileceğimiz bir oyun??
ÇARPILI SORU OYUNU: Tahtaya sınıf mevcuduna göre 15 veya 25 kareden oluşan bir tablo çizilir ve numaralandırılır. Her kutuya karşılık gelen soru ve puan değerleri öğretmen tarafından bir kağıda not edilir. (Bu kağıdı öğretmenden başkası görmez.) Sınıf iki veya üç gruba ayrılır ve her gruptan birer öğrenciye sıra ile bir soru sorulur. Hangi öğrenci hangi numaralı kutuyu seçerse o soru, o öğrenciye sorulur. Doğru her cevap, önceden kağıda yazılan puan değerini kazandırır. Yanlış cevaplarda oyun sırası diğer gruba geçer, başka bir şey yapılmaz. Seçilen her kutunun üzerine bir yatay çizgi çekilir. İsteyen öğrenciler seçilen kutulardan birini yeniden seçebilir. Bu durumda o öğrencilere bir başka ünitenin kazanımlarıyla alakalı daha ağır sorular sorulur. Eğer doğru cevap alınırsa ilk alınan puanın iki katı puan kazanılır. Mesela 7 numaralı kutu 10 puanlık soru olarak seçildi diyelim. Bir başka öğrenci gene 7 numaralı kutuyu seçerse bu kez o kutunun puan değeri 20 olur. Ve sorusu ona göre zor olur. Çarpı attırmak için seçilen aynı kutunun sorusuna doğru cevap verilmediği takdirde ise o grubun aldığı son puan silinir. Oyun sonunda en çok puan biriktiren grup, oyunu kazanır.??
Mine Taşdemir Kuluç
ÇARPILI SORU OYUNU: Tahtaya sınıf mevcuduna göre 15 veya 25 kareden oluşan bir tablo çizilir ve numaralandırılır. Her kutuya karşılık gelen soru ve puan değerleri öğretmen tarafından bir kağıda not edilir. (Bu kağıdı öğretmenden başkası görmez.) Sınıf iki veya üç gruba ayrılır ve her gruptan birer öğrenciye sıra ile bir soru sorulur. Hangi öğrenci hangi numaralı kutuyu seçerse o soru, o öğrenciye sorulur. Doğru her cevap, önceden kağıda yazılan puan değerini kazandırır. Yanlış cevaplarda oyun sırası diğer gruba geçer, başka bir şey yapılmaz. Seçilen her kutunun üzerine bir yatay çizgi çekilir. İsteyen öğrenciler seçilen kutulardan birini yeniden seçebilir. Bu durumda o öğrencilere bir başka ünitenin kazanımlarıyla alakalı daha ağır sorular sorulur. Eğer doğru cevap alınırsa ilk alınan puanın iki katı puan kazanılır. Mesela 7 numaralı kutu 10 puanlık soru olarak seçildi diyelim. Bir başka öğrenci gene 7 numaralı kutuyu seçerse bu kez o kutunun puan değeri 20 olur. Ve sorusu ona göre zor olur. Çarpı attırmak için seçilen aynı kutunun sorusuna doğru cevap verilmediği takdirde ise o grubun aldığı son puan silinir. Oyun sonunda en çok puan biriktiren grup, oyunu kazanır.??
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Mine Taşdemir Kuluç