- Katılım
- 1 May 2020
- Mesajlar
- 14,289
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 37,976
- Puanları
- 113
Boşanma Durumunda ziynet eşyalarının paylaşımı nasıldır?
+Ziynet; altın, gümüş vb. kıymetli madenlerden yapılmış süs ve yatırım amacıyla kullanılan bilezik, takı seti, saat, altın gibi eşyalar olarak karşımıza çıkar.
+Evlilik birliğinden önce edinilen ziynet eşyaları kişilerin kişisel malıdır ve mal tasfiyesine dahil edilmez.
+Düğünde takılan ziynet eşyaları kim tarafından kime takılırsa takılsın aksine bir anlaşma bulunmadıkça kadına bağışlanmış sayılır ve artık kadının kişisel malı sayılır
+Bu eşyaların iade edilmemek üzere kocaya verildiği, kadının isteği ve onayı ile bozdurulup müşterek ihtiyaçlar için harcandığı hususu davalı tarafça kanıtlandığı takdirde, koca bu eşyaları iadeden kurtulur.
+Genel içtihat bu olmakla beraber son zamanlarda Yargıtay'ın konuyla ilgili tutumu değişmiş ve kadına özgü olan / olmayan ziynet eşyası ayrımına gitmiştir.
+Yargıtay 2020 tarihli bir kararında “kadına özgü ziynet eşyasının kadın eşe bağışlanmış sayılacağına yönelik bir karar vermiştir.” Ve bu durum erkeğe takılan, kadına özgü sayılmayan ziynet eşyalarının erkeğe verileceğine dair emsal teşkil etmektedir.
+Ziynet; altın, gümüş vb. kıymetli madenlerden yapılmış süs ve yatırım amacıyla kullanılan bilezik, takı seti, saat, altın gibi eşyalar olarak karşımıza çıkar.
+Evlilik birliğinden önce edinilen ziynet eşyaları kişilerin kişisel malıdır ve mal tasfiyesine dahil edilmez.
+Düğünde takılan ziynet eşyaları kim tarafından kime takılırsa takılsın aksine bir anlaşma bulunmadıkça kadına bağışlanmış sayılır ve artık kadının kişisel malı sayılır
+Bu eşyaların iade edilmemek üzere kocaya verildiği, kadının isteği ve onayı ile bozdurulup müşterek ihtiyaçlar için harcandığı hususu davalı tarafça kanıtlandığı takdirde, koca bu eşyaları iadeden kurtulur.
+Genel içtihat bu olmakla beraber son zamanlarda Yargıtay'ın konuyla ilgili tutumu değişmiş ve kadına özgü olan / olmayan ziynet eşyası ayrımına gitmiştir.
+Yargıtay 2020 tarihli bir kararında “kadına özgü ziynet eşyasının kadın eşe bağışlanmış sayılacağına yönelik bir karar vermiştir.” Ve bu durum erkeğe takılan, kadına özgü sayılmayan ziynet eşyalarının erkeğe verileceğine dair emsal teşkil etmektedir.