Foruma hoş geldin, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Düşünce Platformumuza Hoşgeldiniz!

Düşünce Platformumuz bilgi ve düşüncenin en özgür adresidir!
Güne, gündeme ve yarınlara dair söyleyeceğim var diyenlerin, günlük koşuşturmaca içerisinde zihin jimnastiği yapmak isteyenlerin özgürlük meşalesi ~ FORUM KALEMİ ~

Bir Gün Mutlaka Dedirten Tren Yolculukları

AsyA

Forum Kalemi
Öylesine...
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
14,434
Çözümler
1
Tepkime puanı
38,489
Puanları
113
Bir Gün Mutlaka Dedirten Tren Yolculukları



10e6c39af45b487a8.md.jpg


Hızın önem kazandığı günümüzde artık pek revaçta olmasa da tren yolculukları hala tercih edilebiliyor. Yolculuklarınızda size keyifli bir deneyim yaşatacak olan bazı tren yolu rotalarına göz atalım…

Doğu masalı, Doğu Ekspresi



276b81ad2496e16dd.md.jpg


TCDD Taşımacılık’ın en eski hatlarından ve en uzun rotalarından Ankara-Kars arasında sefer yapan Doğu Ekspresi, son yıllarda gerek yerli gerekse yabancı turistler arasında öylesine popüler oldu ki, yer bulmak iyice zorlaştı.

Her sabah Ankara Eski Gar’dan yola çıkıp Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan, Erzurum ve Kars güzergahını izleyen Doğu Ekspresi, 25 saat süren yolculuk boyunca Anadolu’nun en güzel manzaralarından geçiyor.


Soğuk da olsa bu yolculuğun iz bırakması için karlı mevsim en iyi zaman,

Tren Raylarında Kızıl Tren



3.md.jpg


Tunus’un güneyindeyseniz, 1911 yapımı Kızıl Tren (Le Train Lezard Rouge), kaçırılmayacak, tarihi bir deneyimdir. Kızıl Tren, 1 saat 45 dakika boyunca, ulaşılması başka yollarla imkansız olan efsanevi Selja Kanyonu’ndan ve iki taraftan da gözünüzü ayırmak istemeyeceğiniz manzaralardan geçer.

Tozeur kentine 55 km mesafedeki Metlaoui’den başlayan ve bir fosfat madenine doğru, eski güzergahtan ilerleyen trenin ‘turistik’ olarak adlandırılması cesaretinizi kırmasın.

Aslında bu, 1943-1957 yıllarında Tunus’ta Osmanlı adına görev yapan son Osmanlı Beyi Emin Bey ve ailesinin başkent çevresindeki yolculuklarına tahsis edilen ‘Curzun el-Ahmar’ treni idi.


Tunus’un 1956’da bağımsızlığını kazanması ve bir yıl sonra cumhuriyetin ilanıyla, koloni ve monarşi döneminin sembolü olan bu tren kendi haline terk edilmişti. 1975’te Kızıl Tren adını aldı ve 1984’te de yeniden yaşama döndürüldü.


Dünyaya açılan pencere Bernina Expres

4.md.jpg


Her kilometrede karşınıza çıkan manzaralarla Bernina Ekspres, dünyanın en güzel görsel yolculuğu olma iddiasıyla, unutulmaz tren seyahatleri arasında yerini alıyor.

Rota, Doğu İsviçre’de Chur ve St Moritz’den başlıyor. Kuzey İtalya’daki Tirano sınırına doğru devam ediyor. Dört saat ve 144 km boyunca, muhteşem Alp Dağları’yla taçlandırılmış 55 tünel ve 196 köprünün yanısıra yüksekten akan şelaleler, buzullar ve tüylerinizi diken diken edecek vadilerden geçiliyor.

Trenin geniş pencereleri sayesinde kimse kaçırılan manzaraların pişmanlığını yaşamıyor.

Balkanlar’ın görkemi, Mostar-Saraybosna Güzergahı



5.md.jpg


Sınırlı bütçeliler için, dünyanın en ekonomik ve en manzaralı tren yolculuklarından biri de Mostar-Saraybosna güzergahı demek abartı olmaz.

Tren, Neretva Nehri boyunca, oldukça engebeli ve acımasız bir doğadan geçerek, yaklaşık 2.5 saatte Saraybosna’ya ulaşıyor.

Uzun yol, bol vaat, Tazara Ekspresi



1755db4ce321f045b.md.jpg


Doğu Afrika ülkesi Tanzanya’nın başkenti Dar es Salaam’dan kalkıp Zambiya’nın Kapiri Mposhi kentine giden Tazara Ekspresi, 1.860 km’yi tam 46 saatte kat eder.


Tanzanya, el değmemiş doğal yaşamı, köyleri ve milli parklarıyla, gerçek bir Afrika deneyimi sunmakla kalmaz aynı zamanda safarinin de kalbinin attığı yerdir. Safari turlarında günlerce restlayamadığınız ya da karşılaşma ihtimaline sahip olduğunuz hayvanlara bu tren yolculuğunda rastlamanız ise şans değil garantidir.

Aslında asıl vaat ne manzara ne de vahşi hayattır. Yolculuğun en büyük cazibesi, pencereden seyrederken, adeta içindeymiş gibi hissedeceğiniz gündelik hayat ve tren planlı ya da plansız olarak durduğunda, şahit olacağınız büyüleyici kaos ve ses cümbüşüdür.

And Dağları’na selam, Machu Picchu Treni



1afae36aa22a1f878.md.jpg



Güney Amerika’nın, gezginlere göre en popüler ülkelerinden biri olan Peru’ya gelen birçok ziyaretçi, Cusco’dan İnka uygarlığının şaheseri Machu Picchu’ya giden turist trenine biner.

Bu hoş bir güzergah olsa da biraz daha sıradışı bir deneyim için Lima’dan orta dağlık bölgelerin büyüleyici başkenti olan Huancayo’ya kadar olan yolculuğu es geçmemekte yarar var.

12 saat süren, bu dünyanın en yüksek ikinci tren yolculuğu, And Dağları’nın arasından süzülürken, 4.782 metre yüksekliğe ulaşır. Trenin ayda sadece bir veya iki kez sefer yaptığını göz önünde bulundurmakta yarar var.

Epik bir yolculuk, Trans-Sibirya Ekspresi



1cb95f3a53cfafbbf.md.jpg


Hayaliniz ‘epik’ bir rotaysa, o zaman treniniz, 9200 km boyunca uzanan Trans-Sibirya Ekspresi’dir. Aslında tek bir Trans-Sibirya rotası yoktur. Orijinal Trans-Sibirya rotası yolcuları Moskova’dan Vladivostok limanına götürürken, en renkli alternatiflerden biri de Trans-Moğol rotasıdır. Bu güzergah, üç büyük kenti birbirine bağlarken envai çeşit coğrafyayı da bir araya getirir.

Rusya’nın başkentinde yola çıkan trenler, Ural Dağları’nın karşısındaki huş ormanlarından Yekaterinburg kasabasına doğru yol alır. Birkaç gün içinde, güneye doğru, yurtların ve özgür atların toprakları Moğol bozkırlarına varmadan önce, Baykal Gölü’nün ışıltılı mavi suları gözlerinizi kamaştırır.

Moğolistan’ın başkenti Ulanbatur’dan Pekin’e uzanan yolculuğun son bölümü, Gobi Çölü’nün kuraklığını, endüstriyel manzaraları ve yeşil dağları aşarak ve hatta Çin Seddi’ni bir an için görmenize bile fırsat tanıyarak, muhteşem bir şekilde sonlanır.

Kırmızı kahverengi coğrafya, Ghan Treni



1c4785a7a9367e9a4.md.jpg


Avustralya’nın ‘outback’ olarak adlandırılan, kavranması güç, ücra köşelerinin haritalarda yeri yoktur. Bu bölgeler ancak kıtanın yerlileri Aborijin halkının şarkılarındadır ve Avrupalı istilacılar develerle mesafeleri kat edinceye kadar hep gizemli kalmıştır.

Oysa 26 vagonlu Ghan Treni artık bu ulaşılmaz bölgelere, üstelik büyük bir lüks içinde yolcu taşıyor. Tren, üç gün, 3.200 km boyunca, Avustralya’nın merkezinden aşağı yukarı, bir kıyıdan diğerine yol alır.

Her ne kadar adını, Afganistan’dan gelen ve 1929’da bu hattı kuran deve çobanlarından almış olsa da bu yolculuk onların zorlu çöl yürüyüşleriyle karşılaştırılamaz.

Zengin mönülü restoranı, yatakta kahvaltıyı da mümkün kılan 24 saat oda servisi ile keyif dolu bir yolculuk. Coğrafya ise sürprizler sunmaktan geri kalmaz; Adelaide’den kuzeye uzanan rotada, ovalar ve kırmızı kahverengi dağlar yerini kurak kırmızı bir bölgeye, tam kalbindeki çini mavisi gökyüzüne, paslı kızıl toprağa ve tipik maki ormanlarına bırakır.

Bu trenin boyu 1 kilometre 120 metredir. 44 vagonu ve 2 lokomotifi bulunan tren turistlerin yoğun ilgisini görüyor.

Tekerlekli Saray, Palace on Wheels



167749baa546d8dea.md.jpg



Hindistan’ın güzelliklerini zorlanmadan görmek isteyen ancak sokağın gerçeklerini göze alamayanlar için Palace on Wheels (Tekerlekler Üzerindeki Saray) kaydadeğer bir çözüm. Bu, ülkenin en lüks treni olmasa da en ünlüsü diyebiliriz.

Delhi’den başlayan bu bir haftalık yolculuk, gerçek bir gezginin ideallerine göre fazla steril bir seyahat stili olsa da, Taj Mahal dahil olmak üzere, Hindistan’ın en önemli miras alanlarını görmenin en kestirme ve sorunsuz yollarından biri olduğunu da teslim etmek gerek.

Beril Şen

www.raillife.com.tr/epik-pitoresk-siirsel-unutulmaz-tren-yolculuklari/

YolveMacera
 

Charismax

FK Üyesi
Ne demek Hiç mi yok ?
Katılım
1 May 2020
Mesajlar
6,525
Tepkime puanı
5,652
Puanları
113
Konum
istanbul
Web sitesi
forummeskeni.com
Burç
Balık
Hobim
Rap-Hiphop
İsim
Fatih
Meslek
Özel
Cinsiyet
Medeni Hal
DisPVx
Takım
O8yPI5
istanbuldaki treni niye kaldırdılar niye haydarpaşa kapalı niye tren yok bizde .. böyle resimlerle özlemi arttırıyoruz
 

Dolunay

FK Sorumlusu
MasterChef
Düşler ülkesinin deli kızı
Katılım
4 May 2020
Mesajlar
8,694
Tepkime puanı
16,221
Puanları
113
Memleket
Dünyada bir yerdeyim
Ah o trende bende olsaydım...
 

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın yada üye olun!

Forumdan daha fazla yararlanmak için giriş yapın veya kayıt olun!

Kayıt ol

Forumda bir hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.

Şimdi kayıt ol
Giriş yap

Eğer bir hesabınız var ise lütfen giriş yapın

Giriş yap

Tema düzenleyici

Tema özelletirmeleri

Grafik arka planlar

Granit arka planlar